Avatar billede cr2000 Nybegynder
23. maj 2003 - 14:41 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Læsning af inifiler med asp?

Ja... overskrift siger alt.

Er det noget der kan lade sig gøre?
Avatar billede burningice Nybegynder
23. maj 2003 - 14:50 #1
sagtens... det er bare at bruge FileSystemObject, og en masse InStr og Left, Right (altså stringmanipulation)
Avatar billede soes Nybegynder
23. maj 2003 - 14:51 #2
Ja det kan godt lade sig goere, hvis du vel og maerke kender stien paa webserveren.

Hvis du taenker paa client side saa kan det ikke lade sig goere umiddelbart vil jeg mene.
Avatar billede cr2000 Nybegynder
23. maj 2003 - 15:41 #3
Filen kommer til at ligge samme sted som ASP scriptet. Så det er ikke noget problem. Det er mere hvordan jeg får lavet den der "en masse InStr og Left, Right". Heh.

Ikke ikke den vilde harj...
Avatar billede soes Nybegynder
23. maj 2003 - 18:18 #4
Her er noget kode som kan læse en ini-fil. Hvis du skal hente noget specielt indhold ud (hvilket du nok skal) så må du lige hvis hvordan strukturen ser ud for din ini fil.

<%
strFilpath = Server.MapPath("some.ini")

Set Stream = Server.CreateObject("ADODB.Stream")
Stream.Open
Stream.LoadFromFile(strFilPath)
Stream.Charset = "ascii"
Stream.Type = 2
strIniFile = Replace(Stream.ReadText(), vbcrlf, "<br>" & vbcrlf)

Stream.Close
Set Stream = Nothing

Response.Write(strIniFile)
%>
Avatar billede cr2000 Nybegynder
23. maj 2003 - 18:24 #5
F.eks.

[1]
Genre=Dance
Artist=Kai Tracid
Title=4 Just 1 Day
Year=2001
[2]
Genre=Rock
Artist=Linkin Park
Title=Somewhere I Belong
Year=2003
[3]
Genre=Pop
Artist=Right Said Fred
Title=Im Too Sexy
Year=1990
Avatar billede nattevagten Nybegynder
24. maj 2003 - 17:06 #6
lytter lige med...
Avatar billede burningice Nybegynder
24. maj 2003 - 20:18 #7
hvis du ved at [ kun forekommer MELLEM dine entrys kan du lave noget i retningen af

afsnit1 = Left(InStr(0, "[", dinstring), Length(dinstring)-InStr(1, "[", dinstring)

afsnit2 = Left(InStr(Lenght(afsnit1), "[", dinstring), Length(dinstring)-InStr(Lenght(afsnit1)+1, "[", dinstring)

osv

så skal du også have parset dine ='er ud, men jeg håber du kan se sammenhængen
Avatar billede burningice Nybegynder
24. maj 2003 - 20:19 #8
dog kan jeg ikke se hvorfor du enten ikke bruger xml eller en sql-database
Avatar billede cr2000 Nybegynder
24. maj 2003 - 23:13 #9
Det er fordi at... ja hvorfor ikke :)

Det program som kører client bruger ini filen. Men jeg tror også jeg laver det man en database.

Det var bare for at blive lidt klogere. Det kunne jo være at der var en omgang kode til at læse ini'er

tak for koden. Jeg vil da prøve at lave noget med det for sjov og for at lære noget nyt.
Avatar billede burningice Nybegynder
24. maj 2003 - 23:20 #10
du skal som udgangspunkt finde et unikt tegn i din tekst som du kan bruge... du kan også lave lidt analyse, f.eks. ved at tælle antal "]"'er, som så må svare til antal afsnit.. og ud fra det kan du lave en for løkke, der looper igennem.

Hvis du ved at der altså er 4 linjer i hvert afsnit kan du også udnytte det, plus at du kender længderne på de fire felter (Genre, Artist, Title og Year)... der er i det hele taget mange muligheder at gribe det an, det er kun din fantasi (og evner) der sætter grænsen ;)
Avatar billede cr2000 Nybegynder
24. maj 2003 - 23:43 #11
Har lavet en kode i delphi der læser info'en ind i mit program.
Avatar billede burningice Nybegynder
24. maj 2003 - 23:48 #12
så er det jo bare at få det oversat til vbscript eller javascript :)
Avatar billede cr2000 Nybegynder
16. januar 2004 - 09:26 #13
blah