Avatar billede know_it Nybegynder
23. maj 2003 - 13:48 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

P4S5A bundkort

er der nogle der ved om en P4S5A bundkort understøtter ECC. ram??????
Avatar billede bartfreak Nybegynder
23. maj 2003 - 13:51 #1
det gør det ikke, det understøtter ddr og sd-ram.
her et godt link om det kort.
http://www.ocworkbench.com/hardware/elite/p4s5a/p4s5ap1.htm
Avatar billede bartfreak Nybegynder
23. maj 2003 - 13:53 #2
og man kan ikke bruge degge slags samtidigt, og max 2gb.
Og her er bios updates.
http://www.ecs.com.tw/download/dw_spec.asp?product_id=39
Det er mit svar :O)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
23. maj 2003 - 14:39 #3
Tjaaa...der er da nogen der sælger ECC ram til den model, så det gør den vel.
http://discountram.biz/elite/p4s5a.shtml
Avatar billede bartfreak Nybegynder
23. maj 2003 - 14:49 #4
så check lige manualen..?
har ikk´ set noget om ECC-ram, men det er da intresant. :)
Avatar billede egidiussen Nybegynder
23. maj 2003 - 15:56 #5
Hejsa
Bartfreak: Det du siger har intet med spørgsmålet at gøre, da både sd og ddr ram fås som ecc-ram. ECC står for ErrorCorrectingCode så vidt jeg ved.
Jeg har lige læst manualen til dit bundkort, og der står ikke noget om ECC ram. Alligevel er mit svar NEJ, da mange bundkort ikke understøtter denne type ram.

Iøvrigt forstår jeg slet ikke hvorfor du vil bruge ECC-ram, da dette er dyrt og ikke bedre (til almindelige brugere).

Skipper
Avatar billede bartfreak Nybegynder
23. maj 2003 - 20:28 #6
...diussen har ret...:O/, øv, har dog læst den manual mange gange, da jeg selv ejer dette mobo. Og havde aldrig før nu, støt på ecc-ram.
ja man lærer noget nyt hver dag :O)
Men som sagt er prisen 1/3 højerere for de ram end andre, er de så oz 1/3 bedre ?
http://www.crucial.com/store/listparts.asp?MODEL=P4S5A&AID=5032657&PID=1204723&CP=AdvSearch&CPE=IL6609
Avatar billede bartfreak Nybegynder
23. maj 2003 - 23:28 #7
men diussen..det sammen svar ..?el  ..hvad ?
Avatar billede egidiussen Nybegynder
23. maj 2003 - 23:33 #8
Jeg ville ikke købe ECC ram fordi det er dyrt og man får ikke mere ud af det - kun besvær hvis det nu ikke passer
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
23. maj 2003 - 23:40 #9
Tjaaaaa..., men der er jo en grund til at de laver det og sætter det i mission-critical systemer. ALLE nyere servere kører med ECC-ram simplthen for den sikkerhed det giver.
Så hvis man virkelig vil sikre sin pc mod at gå i står p.gr.a. ramfejl midt i et spil Counter-strike, ja så propper man ECC-ram i den. (Men måske man så også lige skulle proppe hardware raid og UPS på også) *GG*

Men spørgsmålet gik på om den understøttede ECC-ram og det lader den jo til at gøre.
Avatar billede egidiussen Nybegynder
24. maj 2003 - 11:10 #10
Hvad type ram vil du egentlig købe - DDR eller SD - og hvilken hastighed?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
27. maj 2003 - 22:59 #11
Har læst en masse om de her ram....ja mig imponeret de ikke, jo måske hvis de skulle sidde i en Meget vigitg server.
Sdram til det kort er lige så gode, og der en up date til kortet der gør du kan clocke den..:O)
det er en af dem her...
http://www.ecs.com.tw/download/dw_spec.asp?product_id=39
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. august 2003 - 17:22 #12
Takker for point :-)