Avatar billede hellbox Nybegynder
23. maj 2003 - 13:47 Der er 14 kommentarer

Min harddisk viser ikke korrekt indhold

min ene hard disk vil ikke vise den rigtige frie plads når jeg sletter filer på den ændre det ikke på hvor fyldt den er og jeg har slettet flere gigabyte nu uden det sker noget jeg har prøvet at køre virus tjeck online og med norton og der finder den ingen ting jeg har også norton UT installertet og den fikser heller ikke noget HJÆLP mig plz
Avatar billede jpvj Nybegynder
23. maj 2003 - 13:49 #1
Det er ikke bare fordi de ligger i Windows skraldespanden? Prøv at tømme den...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. maj 2003 - 13:49 #2
Har du også tømt "Recycle Bin" - altså skraldespanden?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. maj 2003 - 13:49 #3
Samme tid :-)
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
23. maj 2003 - 13:50 #4
kør en scandisk
Avatar billede skaw Nybegynder
23. maj 2003 - 13:50 #5
det må da være en bios opdate der skal bruges
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. maj 2003 - 13:52 #6
Og husk også, at Norton har en "skraldespands" funktion indbygget. Jeg kan ikke huske den nøjagtige virkemåde, men den er meget lig den almindelige. Så den skal du også tjekke.
Avatar billede skaw Nybegynder
23. maj 2003 - 13:52 #7
ser du den rigtige størrelse når du indlæser den i opstart
Avatar billede hellbox Nybegynder
23. maj 2003 - 15:20 #8
jeg har tømt skraldespanden og kørt scan disk men der sker ingen ting ???
Avatar billede johnny_el_mnemonic Nybegynder
23. maj 2003 - 15:44 #9
Også selv om du har genstartet maskinen ?
Avatar billede halifax Nybegynder
23. maj 2003 - 16:24 #10
skaw - "interessant" svar. Kan du uddybe/begrunde det?
Avatar billede jpvj Nybegynder
23. maj 2003 - 16:26 #11
skaw> *undskylder tonen på forhånd* Men hvor h..... har du hørt det? Når Windows er startet, bruges BIOS'ens I/O faktisk ikke - det klares direkte af driverne og maskinens hardware...

JP
Avatar billede johnny_el_mnemonic Nybegynder
23. maj 2003 - 16:30 #12
Øh.. ja JP hvis han kører windows 2000 eller derover ikk'. Win98 og ME kommunikerer vist ikke direkte med hardwaren, gør de ? (eller husker jeg bare forkert)
Avatar billede jpvj Nybegynder
23. maj 2003 - 16:30 #13
Hvilken Windows version kører du med? Filsystem? Harddisk størrelse? Partitionering?
Avatar billede johnny_el_mnemonic Nybegynder
23. maj 2003 - 16:46 #14
Ja det kan jo være en del (sammenhængende) ting som JP også spørg til.
Jeg oplevede dog samme problem inden jeg opgraderede fra 600MHz AMD og 256 SDRam.. når jeg slettede noget viste eller reagerede windows ikke altid på den frigjorte plads. Ikke før jeg genstartede eller lavede refresh - hvilket heller altid hjalp 1. eller 2. gang. Jeg kører XP og både NFTS og FAT32 på de 4 forskellige HD'er. Og det var ikke kun på det ene filsystem det skete..
Men om det var en kombination af for lidt ram og for lille processor og de forskellige filsystemer ved jeg ikke.. Men efter jeg har opgraderet  bundkort, cpu 2,4GHz og 512 DDR har jeg ikke oplevet det i hvert fald.. og jeg kører med de samme HD'er og resten af udstyret.