Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
23. maj 2003 - 11:23 Der er 6 kommentarer og
4 løsninger

samling af computer

Hej.

Er ved at bygge ny computer og har fundet følgende dele, men vil de kunne virke sammen og vil det være godt til en spille computer ???

Processor - Pentium4 Northwood2 2.667GHz In-a-Box
Bundkort - Abit BH7 ATX
Grafikkort - Leadtek - 3D Blaster GeforceFX 5200
Harddisk - DiamondMax Plus 9 120GB Fluid
Ram - Performance 512MB
Kabinet - JNC systems - H7650-4JA MidiTower ATX
Skærm -    Samtron 19"
Brænder - Lite-on 52-24-52
DVD drev - Lite-on DVD x16
Diskette drev -    Samsung    125

Nogen indvendinger eller andre ting som måske ville være bedre ???

Det hele bliver købt ved shg.dk

Vh. Thomas Nielsen
Avatar billede ppr Nybegynder
23. maj 2003 - 11:27 #1
Kig på www.edbpriser.dk og se hvad andre synes om de enkelte dele.
Avatar billede jpvj Nybegynder
23. maj 2003 - 11:27 #2
800MHz FSB CPU'erne er lige om hjørnet. Overvej dette sammen med et 865PE/875 chipset i stedet.
Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
23. maj 2003 - 11:33 #3
ppr... Under de forskellige dele er der mange meninger nogle for og andre i mod men alt i alt syntes jeg at det lyder som om de fleste af delene fungere ok.

jpvj... Den skal købes i dag og den pris som jeg er endt ud på der er absolut max prisen...

Vh. Thomas
Avatar billede egidiussen Nybegynder
23. maj 2003 - 12:35 #4
Hejsa
Var jeg dig så ville jeg købe et bundkort og CPU som kører 800 mhz fsb:
Bundkort: MS-845PE-Max3 ATX (MS-6704) V 2.1  - ca. 850 kr.
CPU: Pentium4 Northwood-C 2.4GHz In-a-Box (fsb 800) 1600 kr.

Du får noget mere ydelse ud af dine ram og systemet i det hele taget med 800 mhx FSB.

Skipper
Avatar billede chalde Seniormester
23. maj 2003 - 12:36 #5
gi en lille smule ekstra og tag et gf4 ti4200 istedet for.... evt spar dvd-drevet...
Avatar billede meinertsen Nybegynder
23. maj 2003 - 14:06 #6
Den harddisk du har valgt er støjsvag og koster derfor mere end andre harddiske i samme klasse. Bare så du ved det =) Køb et bedre grafikkort, du vil fortryde det senere. Spar lidt evt. lidt penge på brænderen. Man kan klare sig mere end fint med 24X, hvis det bare er til normalt husbrug. Ellers ville jeg sige at du skulle måske købe en lidt langsommere CPU og få mere for pengene f.eks. grafikkort og monitor.

Jeg håber det er svar nok.
Avatar billede inq Nybegynder
23. maj 2003 - 22:46 #7
Din konfiguration ser helt fin ud, for at sikre den mod fremtidige opgraderinger ville jeg vælge et MSI bundkort (MS-865PE NEO2-LS) det kan alt det nye til samme pris som Abit + endnu mere.. og køre med 800 MHZ på bussen skulle det være nødvændigt. læs om det på shg, pengene vær. Desuden har MSI markedes laveste fejl procent :) , du kunne også indvestere i det nye Point of View Geforce FX5600 m 256MBRam til kun små 1499 kr. det er de eneste ændringer jeg vil gøre. Sikre dig at skærmen som du vil købe er FLAT pannel, for bedst billed, og at den er kan mindst køre 1600 x 1200 og gerne i en dot pitch på under 0.25 så er du sikret. Din ram type skal være af PC3200 (DDR400) for at kunne udnytte dit bundkort optimalt, så er du i hvertfald sikret .. held og lykke med din nye maskine

/Inq
Avatar billede inq Nybegynder
23. maj 2003 - 22:47 #8
håber du kan bruge mit svar!

/Inq
Avatar billede chalde Seniormester
23. maj 2003 - 22:48 #9
Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
26. maj 2003 - 18:50 #10
takker for svar allesammen :-) Det blev en fed maskine !