Avatar billede hybriz Nybegynder
22. maj 2003 - 22:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sammenkobling af flere switche

Udstyr:

2 x D-Link 24 ports 10/100 mbps - 1 defineret uplink port på hver + en MD II (2 vejs port) også på hver switch.

2 x D-Link 8 ports 10/100 mbps - 1 defineret uplink port på hver.

Jeg har sat de to store (24 ports) switche sammen, de er krydset bagpå med højhastigheds kabler. Det virker fint nok, problemet er nu at jeg ikke kan få de to små switche til at køre sammen med de store. Eller det vil sige de vil godt køre den ene vej... Jeg havde to test maskiner på, den ene i den ene af 24 ports switchene, og den anden i den lille. Det mystiske er så at jeg godt kan få den ene maskine til at pinge den anden, men ikke omvendt. Jeg har prøvet med alm. netkabler i 2-vejs portene og uplink portene. jeg har også prøvet med kryds kabler i både 2-vejs, uplink og alm. porte... Jeg kan stadig kun få forbindelse den ene vej igennem. Begge maskiner havde faste ip'er.

Hvad kan der dog være galt ??
Svar udbedes ASAP!
Avatar billede hybriz Nybegynder
22. maj 2003 - 22:53 #1
PS. Det er som om lortet er ensrettet!

GI DA MENING!
Avatar billede vegas-the_gambler Nybegynder
22. maj 2003 - 23:07 #2
du skal bruge ikke krydsede kabel fra uplink på de små og op i en tilfældig port hvor man normalt tilslutter en pc..
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
22. maj 2003 - 23:47 #3
kan du pinge den ene vej så virker netværket. Problemet er ikke switchene da dine switche kun operere på lag 2.

Fejlen ligger sandsynligvis i at den maskine som ikke kan pinges har en firewall installeret.
Avatar billede hybriz Nybegynder
23. maj 2003 - 11:30 #4
pheew.. det skal nemlig bruges idag til et LAN :]
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
23. maj 2003 - 11:37 #5
:-)

Problemet var en firewall?