Avatar billede e30 Nybegynder
28. november 2000 - 14:36 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Fejl i systemregistreringsdatabasen

Jeg havde engang nogle fejl i systemregistreringsdatabasen, dvs. en gang i mellem når man startede pc\'eren kom den med at der var fejl i systemregistreringsdatabasen, og den så hentede en backup af systemregistreringsdatabasen. En dag blev den ved med at komme med fejlen. Pc\'eren kunne ikke starte op, men blev ved og ved og ved....\"Fejl i systemregistreringsdatabasen\".

Så formaterede jeg lortet...og startede forfra. Knap en måned senere kommer den igen med \"fejl i systemregistreringsdatabasen\".

Mit spørgsmål er så: Kan det være et hardware-problem jeg har, da det ikke havde den store effekt at formatere hd?
Avatar billede tof Nybegynder
28. november 2000 - 14:41 #1
Med mindre du har for vane blot at slukke din PC, i stedet for korrekt nedlukning, er jeg sikker på, at det er noget SW der driller dig.
Avatar billede radisen Nybegynder
28. november 2000 - 14:41 #2
Når min maskine kører godt - eksporterer jeg systemregistreringsdatabasen til en fil, og når/hvis der opstår problemer , henter jeg filen frem og sammeligner de 2, klipper og klistrer lidt, det har hjulpet mig et par gange...

radisen
Avatar billede e30 Nybegynder
28. november 2000 - 14:42 #3
Pc\'eren bliver lukket ordentligt ned!!!
Avatar billede e30 Nybegynder
28. november 2000 - 14:44 #4
En lille bemærkning:

Det er en K6-2 500.

Da jeg fik den kom den med en CMOS fejl, når jeg startede den op. Det er den dog holdt op med.

Men hvis man hiver stikket ud og lader den stå i langt tid kommer det igen!
Avatar billede tof Nybegynder
28. november 2000 - 14:45 #5
Den ca. en måned efter din reinstallation, installerede evt. nogle programmer?
Avatar billede e30 Nybegynder
28. november 2000 - 14:48 #6
Gider du uddybe tof? . . . Forstår ikke!
Avatar billede tof Nybegynder
28. november 2000 - 14:53 #7
Da problemet opstod igen efter din reinstallation, havde du da lige installeret et eller flere programmer. Det kunne jo være her problemet lå.

Det du beskriver i dit åbningsspørgsmål, ser jeg ofte. Normalt løser format/inst. problemet, indtil det program der skaber fejlen geninstalleres.

/Tof
Avatar billede radisen Nybegynder
28. november 2000 - 14:57 #8
Har du prøvet en Fdisk før du formaterede - en virus kan vel ikke udelukkes ?
Avatar billede e30 Nybegynder
28. november 2000 - 15:06 #9
Har den nyeste version af NAV installeret på min pc\'er!
Avatar billede wikings Nybegynder
28. november 2000 - 18:48 #10
Jeg kommer lige med et åndsvagt spørgsmål!!
Har du sat den CPU til 2,2 volt??
Jeg kender en der havde lign. prob. Han havde sat den til 2,4 volt.
En anden gang starter du bare op i dos, og kører scanreg!
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2000 - 21:45 #11
Det lyder som en amitech
Avatar billede wikings Nybegynder
29. november 2000 - 00:46 #12
Ja! Eller et Asus P5a board med dårligt batteri!!
Avatar billede snowfox Nybegynder
29. november 2000 - 13:19 #13
hmm k6-2 500 : Har du husket den microsoft update til amd k6 processorere < 300 Mhz  ? Den kan være noget af problemet.....
Cmos fejlen er helt sikkert batteriet der er dødt eller som wikings skriver kan det være bundkortet, der er nogle (asus mener jeg) hvor batteriet har \"tendens\" til ikke at side ordenlilgt fast... Hvilket giver samme fejl som når det er fladt
Avatar billede sondermark Nybegynder
30. november 2000 - 09:10 #14
Hej

Du kan fra Internettet downloade et freeware program der hedder Regclean. Dette progra retter fejl og sletter informationer i registreringsdatabasen, der ikke længere anvendes.
et rigtig rigtig godt program. Jeg kører det med jævne mellemrum på min PC\'er for altid at have en clean registreringsdatabase.
Du kan finde det under www.Tucows.dk

Mvh

Susanne
Avatar billede e30 Nybegynder
04. december 2000 - 10:47 #15
Hej igen - var lige væk.

Har tjekket cpu\'en volt\'en er OK.

Den Microsoft update der bliver nævnt - hvor kan jeg helt præcist finde den på MS-hjemmeside?
Avatar billede snowfox Nybegynder
04. december 2000 - 11:24 #16
Avatar billede e30 Nybegynder
04. december 2000 - 11:51 #17
Att. snowfox

Har set på den update du linkede til - den er til win95 - jeg bruger win98.

Findes der en til win98?
Avatar billede snowfox Nybegynder
04. december 2000 - 12:27 #18
Hmmm den update er kun til win95 - i win 98 er den indbygget i kernen. Så det er ikke problemet....Kunne ikke lige udfra tråden se hvad dit OS var... Desværre

Jeg ville grave lidt i bundkortet - nyeste pacth og evt om der er noget om det batteriet. Jeg har hørt om defekt bundkort der ikke \"holder\" strøm (også dem fra ASUS)
Avatar billede e30 Nybegynder
19. december 2000 - 14:42 #19
I skal have tak for hjælpen - jeg har dog desværre stadig problemer - men alligevel tak for tiden!