Avatar billede mastera Nybegynder
22. maj 2003 - 15:08 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

D-Link DI-604 Problemer

Jeg har lige anskaffet mig en D-Link DI-604 router, og har sat den op som beskrevet. Den lyser også grønt og det ser ud som om der er forbindelse. Jeg går så ind på min pc, og prøver at kontakte: http://192.168.0.1 , som jeg får besked på. Her kommer problemet bare. Det kan den ikke. Den kan faktisk slet ikke kontakte internettet. Jeg har bådet prøvet at tildele den en ip, ved at indtaste oplysningerne jeg får fra ipconfig og også prøvet at sætte den til obtain ip, men intet hjælper. Den kan ikke få kontakt. Det synes jeg bare er lidt mækeligt, da den normalt inde i internet options slår en rød streger over local area connection, hvis den ikke er forbundet. Det lykkedes mig faktisk at få forbindelse til nettet i 30 sek hvorefter den gik ud igen. Jeg har også en switch, som jeg har brugt til internettet før, som virket helt perfekt, men nu skulle jeg jo havde fat i de der faste ip'er, så jeg blev nødt til at få en router. Nogle der kan hjælpe mig?? På Forhånd tak
Avatar billede disky Nybegynder
22. maj 2003 - 15:19 #1
Kan du slet ikke komme ind i dens configuration ?

Så prøv at reset den.
Avatar billede mastera Nybegynder
22. maj 2003 - 15:23 #2
Det har jeg gjort, men man kommer vel ind i dens configurationer ved at connecte til adressem: http://192.168.0.1 , eller hvad?
Avatar billede disky Nybegynder
22. maj 2003 - 15:27 #3
per default mener jeg det er adressen.

Jeg har selv sådanne en router som jeg uden problemmer anvender på mit net.
Avatar billede mastera Nybegynder
22. maj 2003 - 15:28 #4
k. Kører du også med tdc og med xp?
Avatar billede vegas-the_gambler Nybegynder
22. maj 2003 - 16:48 #5
hva firmware køre routeren med.. sikkert nok 1.62b2. mit svar.. prøv at opdater den.. her er linket.. firmware v 1.80 hent den.. http://tsd.dlink.com.tw/info.nsf/download%2FInternet+Gateways?OpenView&Start=1&Count=30&Expand=2#2 <-- der er et autoprogram med som selv opdater routeren.. kunne jo hjælpe
Avatar billede mastera Nybegynder
22. maj 2003 - 16:50 #6
Dette har jeg også prøvet, men når jeg kører den, siger den, at ip'en er unreachable?????
Avatar billede vegas-the_gambler Nybegynder
22. maj 2003 - 16:57 #7
prøv at hive alle stik fra til switch, modem, strøm, osv... sæt nu et direkte kabel mellem routeren og din pc.. ikke tilslutte til modem eller andet.. sæt strøm til find et spids genstand og tryk reset.. boot pcen op og prøv så at update firmware igen... og husk kun router og pc.. hvis dette hjælper sammel det hele igen som det var før.. hvis ikk er det muligvis den chip hvor firmware'en ligger i beskadigt og så kan jeg desvære ikke hjælpe..
Håber det kommer til at virke..
Avatar billede hsloth Novice
22. maj 2003 - 18:50 #8
Prøv at checke med ipconfig hvad din PC's IP adresse er, den skal være noget i retning af 192.168.0.x (x mellem 2 og 254), hvis den ikke er det kan du ikke få fat i routeren
Avatar billede disky Nybegynder
22. maj 2003 - 18:55 #9
gå i command prompt, og skriv

ping 192.168.0.1 gir det et resultat ?

Hvis det gør gå i tcpip opsætningen under networks neighborhood og ret din maskines ip til at være 192.168.0.x ( 2<x<254
Avatar billede mastera Nybegynder
22. maj 2003 - 18:57 #10
nu har jeg fået routeren til at virke vha. opdatering af firmware som vegas sagde, men har stadig et problem. Grunden til jeg har købt routeren var fordi, at jeg skulle have faste ip så jeg hurtigt kunne dl/ul fra lokalt netværk. Hvordan laver jeg faste ip'er???
Avatar billede disky Nybegynder
22. maj 2003 - 19:01 #11
indstiller det i routeren, er det fast på lan eller wan du vil havde ?

Hvis det er på WAN skal du snakke med din udbyder, er de tpå LAN kan du bare slå DHCP fra.
Avatar billede mastera Nybegynder
22. maj 2003 - 19:18 #12
jeg har slået DHCP'en fra min computer, men når jeg så overfører fra starter den på de der 7000 kb/s men daler så nedad. Hvordan kan det være????
Avatar billede mastera Nybegynder
22. maj 2003 - 19:34 #13
nu har jeg slået DCHP'en fra på pc'en men i mit tilfælde skal jeg overfører fra pc til xbox. Jeg ved godt det er noget helt andet nu, men ved ikke om det er de samme principper der gælder. Jeg kan nu overfører fra xbox til pc med 7000-9000 kb/s, så det er jo helt optimalt, men det er den anden vej jeg skal. Pc til xbox og der kører den først med 7000 kb/s men daler derfra til meget lavt (100kb/s). Nogle der ved hvordan jeg får hastigheden op?
Avatar billede mastera Nybegynder
25. maj 2003 - 17:54 #14
Dette gælder ikke kun fra pc til xbox men også bare fra pc til pc. Kan det havde noget med, at jeg skal ringe ind til tdc , så de kan give mig nogle faste ip'er eller hvad?
Avatar billede cyberm Nybegynder
08. september 2003 - 20:53 #15
Det har TDC ikke noget og gøre med...de gir dig kun fast ip på WAN siden..alså ud til den store verden...kunne det være fordi Xboxens netværks cach bliver fyldt hurtigere end at xboxen kan håntere indputtet.
Avatar billede mastera Nybegynder
08. september 2003 - 23:45 #16
Det skal jeg ikke kunne svare på, men hvis det er, kan man så gøre noget imod det?
Avatar billede cyberm Nybegynder
09. september 2003 - 09:25 #17
Nu kender jeg ikke meget til xboxe...men prøv og overfør små filer først...se om det går....prøv så en lidt større fil...osv...og se hvornår det går galt.