Avatar billede coolaseyes Nybegynder
22. maj 2003 - 13:55 Der er 10 kommentarer

Forsvunden pst fil

Mit mailprogram er begyndt at stå og "tygge" længe på indkomne mail, hvorefter den ikke viser fejl, ydermere hvis jeg prøver at slette mails o.lign. for jeg at vide at jeg ikke har adgang til pst filen???? den har jeg fundet for et par dage siden og nu er den væk.... hva gør jeg for at få programmet til at virke igen og samtidig beholde mails osv???
Avatar billede Spotgun Seniormester
22. maj 2003 - 13:58 #1
Check selve PST-filens størrelse. Hvis den er tæt på, eller større end 2GB, så har du et problem.

Den ligger under
C:\Documents And Settings et sted. Kan ikke huske den præcise sti.
Avatar billede coolaseyes Nybegynder
22. maj 2003 - 14:42 #2
Da den ikke var forsvundet var den lige over 2 giga hvorfor er det et problem og hvad gør jeg?
Avatar billede Spotgun Seniormester
22. maj 2003 - 14:54 #3
Outlook har en begrænsning på 2GB på PST-filen. Herefter holder den simpelthen op med at virke (ordentligt i hvert fald)...

Du skal først ha' klippet et nogle MB af PST-filen. Derefter skal PST-filen checkes for fejl, og så skulle det køre igen.

Når du har klaret det, så prøv at rydde kraftigt op i dine mails, og kør noget arkivering/komprimering inde fra Outlook.

De tools du skal bruge kan du finde her, sammen med en længere vejledning i, hvordan du skal gøre. Det ta'r noget tid, men virker...

http://212.242.120.183/exp/Outlook%202GB%20Tool.zip
Avatar billede Spotgun Seniormester
22. maj 2003 - 14:57 #4
Den burde dog ikke være helt forsvundet. På min maskine ligger den her:

C:\Documents and Settings\Spotgun\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Outlook\outlook.pst

Din burde ligge nogenlunde samme sted. Nogle af stierne er skjulte så vidt jeg husker, men du kan sagtens gå ind i mapperne.
Avatar billede coolaseyes Nybegynder
22. maj 2003 - 15:08 #5
PST filen lå der også igår men idag da jeg ville tage en kopi for en sikkerheds skyld var den væk
Avatar billede Spotgun Seniormester
22. maj 2003 - 15:12 #6
Hmm. Det lyder sgu noget mystisk. Jeg går ikke ud fra, at du har nogen form for tidligere backup fra igår eller tidligere endnu?

Jeg er lidt på bar bund mht. det her. Jeg har aldrig oplevet at Outlook har slettet en PST fil selv.
Avatar billede coolaseyes Nybegynder
22. maj 2003 - 15:49 #7
Hej igen
jeg har fundet filen, den lå i "lokale indstillinger" og ikke ikke "Local settings" som jeg kiggede i. Så langt så godt jeg har også fået lavet en ny pst fil og skal så til at bruge scanpst.exe men det skriver en fejl hvor den mangler følgende fil: GAPI32.dll ikke blev fundet...hva gør jeg så?
Avatar billede Spotgun Seniormester
22. maj 2003 - 16:09 #8
hmm - hvis du har din Office 2000/Outlook 2000 CD burde ScanPST ligge på den et sted (søg efter filen).

Hvis ikke det er tilfældet, så prøv at hente GAPI32.DLL herfra:
http://www.dll-files.com/dllindex/dll-files.shtml?gapi32
Avatar billede coolaseyes Nybegynder
23. maj 2003 - 12:47 #9
så lykkedes det langt om længe og jeg har nu fået lov til at slette min gamle post...mit spørgsmål går så nu på hvorfor pst filen ikke bliver mindre efter jeg har slettet alle de gamle mails (og der var mange) ???? pst filen fylder nu 1.999 mb så der er ikke langt til 2 giga igen, men den burde vel blive mindre i takt med at jeg sletter gammel post??
Avatar billede Spotgun Seniormester
23. maj 2003 - 13:00 #10
Nej, den skal komprimeres først, før den mindsker størrelse. Jeg mener du kan gøre det inde fra Outlook et sted. PST-filen fungerer lidt som en database, hvor du allokerer "tom" plads, som den gradvist fylder og udvider efter behov.