Avatar billede tctommy Nybegynder
28. november 2000 - 12:00 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Optage fra video/fjernsyn

Jeg skal til at lave MPEG\'s med meget høj kvalitet. Hvilket kort kan anbefales så jeg får topkvalitet. (Helst gerne til FULL-SCREEN mode)
Kortet skal naturligvis have både TV-ind og TV-ud. Jeg vil bruge det gennem min JVC SUPER-VHS.
Avatar billede disky Nybegynder
28. november 2000 - 12:01 #1
så skal du finde en rigtigt Video Grabber kort med indbygget MPEG kodning (ikke helt billigt)
Avatar billede tctommy Nybegynder
28. november 2000 - 12:04 #2
Skidt med hvad det koster. Penge er ikke mit problem. Men derimod Video Grabber som jeg kan stole på.
Avatar billede beaviz Nybegynder
28. november 2000 - 12:23 #3
Targa :)
Køb et targa kort hvis du har penge nok ...
http://www.truevision.com - Her kan du få næsten broadcast kvalitet for under 100kkr...
Avatar billede tctommy Nybegynder
28. november 2000 - 12:33 #4
Det er jo ganske nemt bare at sige Targa. Der må vel være flere modeller. Og hvor er det bedst at købe det. Og en ca. pris kunne vel også være rar at vide.
Avatar billede beaviz Nybegynder
28. november 2000 - 13:12 #5
Jeps, det var ret nemt :)
Men det kommer an på meget, hvad du præcist vil have.
Vil du KUN kunen konvertere til MPEG?
Skal det være realtime?
Skal du også kunne redigere i MPEG?
Hvor stor kvalitet kræves der? (hvad der output mediet)
osv.
Avatar billede tctommy Nybegynder
28. november 2000 - 13:28 #6
Det er sådan at jeg har modtaget videobånd fra USA og Canada, og en del af de klip der på båndene skal optages til min PC, og derefter redigeres til noget der ser rimeligt proffessionelt ud, Som f.eks :
At mikse noget tekst ind over filmen, mens der afspilles.
Kunne tage dele af billede væk : Beholde personen på billedet og fjerne resten, derefter lææge personen ind på en ny bagrund og så afspille.
At lægge sin egen melodi eller lyd til som f.eks special-effekt.
Jeg ved det kræver en pokkers masse arbejde, men jeg er klar til at tage udfordringen op.
Men billedkvaliteten skal være tip-top da det skal vises som meget stort billede.
Højde 17 cm x Bredde 25 med meget høj resolution på en 17 tommer skærm.

Avatar billede foodear Praktikant
28. november 2000 - 13:37 #7
Hej
Hvis prisen ikke er noget problem så:
Macintosh G4 + Media 100 videoredigering; det sparker R.. /kan fåes med NTSC/PAL

/foodear
Avatar billede beaviz Nybegynder
28. november 2000 - 13:41 #8
Jeg tænkte også lige på media100 hvis det også er til redigering - rigtig lækkert anlæg!
Avatar billede tctommy Nybegynder
28. november 2000 - 13:51 #9
Nu ved jeg godt at jeg hentyder til at prisen blot er en bagatel men det kunne være rart med bare en ca. pris eller hvad du skyder på at det vil koste. Både med hensyn til G4 og Media 1000.
Avatar billede tctommy Nybegynder
28. november 2000 - 13:59 #10
Så lige prisen på Media 100 og du godeste $3500.
Der er vel ikke noget der er bare lidt billigere ?
12.000 Kr. F.eks
Avatar billede beaviz Nybegynder
28. november 2000 - 14:36 #11
ups :)
Så køb et eller andet MIRO kort, og brug software til at komprimere til mpeg. Så er du igang for 12.000.