Avatar billede d-ram Nybegynder
22. maj 2003 - 10:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Høje knald fra højtalerne under opstart

Når jeg koldstarter min computer, kommer der en spredt serie på 4-5 høje knald fra højtalerne. Jeg er lidt nervøs for om de kan tage skade af det og det er ret besværligt at skulle om bag subwooferen for at slukke dem før opstart hver gang.

Det samme sker også hvis jeg har tilsluttet mit steroanlæg og disses højtalere, så det er ikke mærke-specifikt.

Det er noget der først er begyndt for nyligt.

Jeg har søgt overalt på nettet uden at komme løsningen nærmere, så jeg ville være svært taknemmelig hvis nogen herinde kunne hjælpe mig :-)

Mine specs:

Terratec 128 PCI lydkort
P4 1,6nw
Soyo Dragon Ultra
Cambridge Soundworks CSW320
528 Mb Samsung PC 2100
Sapphire Radeon 9100
Win XP Pro

På forhånd tak

D-RAM
Avatar billede foralias Praktikant
22. maj 2003 - 11:04 #1
Lav en afbryder således at du slukker for strømmen til dine ht og tænd dem efter din computer.
Prøve evt. at tilslutte dine ht til en anden gruppe.
Jeg tror at din computer genererer en del "støj" når du tænder den, dette skyldes ikke lydkortet, støjen kommer højst sandynligt fra 230 v.
Avatar billede peet-49 Novice
22. maj 2003 - 11:04 #2
Det lyder som et par defekte elektrolytter, ville nok skifte lydkort, da højttalerne godt kan tage skade, de knald du kan høre, er nemlig på grund af DC på højttalerne, og det kan de ikke tåle.
Avatar billede d-ram Nybegynder
22. maj 2003 - 17:23 #3
Ja jeg skiftede til mit on-board kort og nu er lydene forsvundet, så det er nok på tide at opgradere sit lydkort :-(
Avatar billede peet-49 Novice
22. maj 2003 - 19:04 #4
Takker for point.