Avatar billede bigbird Nybegynder
22. maj 2003 - 09:59 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Flytte Exchange 2000 til en anden server

Vi skal have udvidet vores server park, og i den forbindelse skal vi have flyttet vores Exchange 2000 server over på en nyere server.

Hvordan gør man det ?
Og den nye server SKAL have et andet navn end det gamle.
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. maj 2003 - 10:03 #1
Det letteste er attage backup af den gamle, fjerne denne, køre den nye op, navngivet ligesom den gamle, og så gennemføre en restore. Husk at den nye SKAL hedde det samme som den gamle hvis restore skal lykkes
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. maj 2003 - 10:04 #2
Omdøbning kan sikkert gennemføres efterfølgende.
Avatar billede bigbird Nybegynder
22. maj 2003 - 10:05 #3
Okay...
Jeg skriver lige sidste linie igen.
"Og den nye server SKAL have et andet navn end det gamle. "

Beklager.
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. maj 2003 - 10:06 #4
Alternativ:

Kør den nye i drift med det nye navn:

Gå ud på hver enkelt klient, træk og slip indholdet af alle mailbokse ud på klientens skrivebort og eksporter kalenderfilen til en fil (.pst)

Log klienten på den nye server og træk alt posten fra skrivebordet ind i den nye server og importer kalender filen
Avatar billede mountainman Nybegynder
22. maj 2003 - 10:14 #5
bufferzone: Hvorfor ikke bare eksportere hele mailboxen til en .pst fil og importere den på den nye ????
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. maj 2003 - 10:20 #6
Det har jeg lige prøvet, og det kan faktisk godt lade sig gøre, også på en exchangeserver. Det er et lettere alternativ og man skal alligevel ud på alle klienterne og konfigurere dem om hvis serveren ændre navn
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. maj 2003 - 10:35 #7
Fidusen med at eksportere og have de to servere i drift samtidig, er at man er ret sikker på ikke at midste noget, hvis konverteringen går galt. Alt mail og kalender data vil stadig være på den gamle server og når alle klienter er ført over på den nye kan den gamle tages udaf drift, backes up. Så har man stor sikkerhed
Avatar billede venturer Nybegynder
22. maj 2003 - 10:35 #8
Installer og konfigurer den nye server.
Åbn Active Directory Users and Computers. Marker alle brugere. Højreklik og vælg "Exchange Tasks". Vælg Move mailbox og angiv den ny server som distination.

Lad den gamle server stå et par dage. På den måde vil Outlook klienterne automatisk bliver omkonfigureret til at benytte den nye server, og når alle klienter har gjort dette kan du fjerne den gamle Exchange fra netværket.
Avatar billede themustangman Nybegynder
22. maj 2003 - 14:15 #9
Du kan også bare køre programmet "Exmerge", til Exchange 2000.

Du kører det på serveren, og det eksporterer så alle mailboxes ud til .pst filer...