Avatar billede henrixx Praktikant
22. maj 2003 - 01:09 Der er 74 kommentarer og
3 løsninger

Webhotel med billig trafik?

Hej

Da jeg snart skal bruge noget plads på et webhotel, vil jeg lige hører om nogle af jer kan give mig nogle anbefalinger.

Jeg havde egentligt regnet med at købe plads hos e-company.dk, fordi de er rimelige billige med ekstra trafik ( 25,- kr. ex moms pr. Gb )+ de er køblet direkte op til internet backbone, men de formår desværre ikke at svare på de forespørgsler jeg har omkring hosting ( priser, domænenavn etc. ) så derfor er jeg jo nok nødt til at finde et andet sted.

Kravene til websitet er:
understøttelse af PhP + mySQL

Billigt ekstra trafik - jeg regner med i første omgang at skulle bruge 15 - 20 Gb/md

billig dedikeret server.

Hvad vi i anbefale ?

Et tillægsspørgsmål: er find-webhotel.dk den eneste søgemaskine i Danmark, når man skal lede efter en host ?
Avatar billede ducks Nybegynder
22. maj 2003 - 01:13 #1
find her: http://www.webhostpriser.dk/index.php?side_id=11

http://wannafind.dk/ har ubegrænset trafik og det skulle efter sigende køre godt nok.
Avatar billede game_tracker Nybegynder
22. maj 2003 - 01:17 #2
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
22. maj 2003 - 02:29 #3
Hvad må en dedikeret server koste pr. måned?
Avatar billede henrixx Praktikant
22. maj 2003 - 03:57 #4
startfirma.dk> under 2.500 kr,- og så skal den understøtte PHP4.2 som absolut minimum og mySQL.
Avatar billede henrixx Praktikant
22. maj 2003 - 05:12 #5
Er der forresten nogen der har styr på hvad en "rimelig" pris er for 1gb ekstra trafik ? - jeg har set priser fra ca. 25 - 40,-kr. så det er vist også en jungle !
Avatar billede jakki Nybegynder
22. maj 2003 - 08:09 #6
Prøv at kikke forbi www.secnet.dk de levere varen. jeg arbejder selv et sted som hoster i gennem secnet og det køre bare

kik under server pakering
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
22. maj 2003 - 08:57 #7
ducks> der findes ingen webhoteller med ubegrænset trafik. Når de skriver "fri trafik" er der stadig en maks hvor du så skal betale for yderligere trafik.

25kr for en ekstra GB trafik lyder rimelig billigt.

Generelt kan jeg varmt anbefale www.rackserv.com, som har både billige og pålidelige webhoteller, og en suveræn service!
Avatar billede sibast6706 Nybegynder
22. maj 2003 - 09:41 #8
Det er noget vrøvl.. hos www.webpartner.dk som er internetudbyder er der fri trafik på alle dere webhoteller. Jeg kan kun sige det stik modsatte ommkring www.rackserv.com som er kendt i markedet for at være nogle plattenslagere !! undgå at blive kunde hos dem !
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
22. maj 2003 - 10:09 #9
sibast6706> jeg kan kun sige at min erfaring er omvendt. www.webpartner.dk holder IKKE hvad de lover! På trods af at de påstår at have hele 3 connections til backbonenettet i DK har de stadig haft uforklarlige udfald, som de ikke har kunnet forklare.

Jeg har været kunde hos www.rackserv.com i 1½ år nu, og har aldrig har haft så stabile webhoteller og så prompte service.

Hvis webpartner som du påstår virkelig har fri trafik (ubegrænset, ingen ekstra regninger), så kender jeg flere som gerne vil flytte deres streaming servere over til dem...  *g*
Avatar billede sibast6706 Nybegynder
22. maj 2003 - 10:50 #10
Streaming er umiddelbart hvad man forstår ved et webhotel.. 25 GB som der bliver forspurgt er intet trafik og selvfølgelig inkluderet i et webhotel. historisk er WEBPARTNER målt som den internetudbyder i Danmark med den laveste nedetid 2 år i træk i ! Rackserve er derimod kendt for at have ligget hos 10 internetudbyder da de skylder penge alle vejne.. iøvrigt er derfor ved at blive udelukket hos alle udbydere og derigennem svært ved at få nogen peering på DIX.
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
22. maj 2003 - 11:02 #11
Så du erkender at fri trafik ikke er fri trafik?

Det lyder som om du ikke har helt styr på fakta, eller at du er ansat hos webpartner.

Jeg ved dog at webpartner er negative overfor rackserv.com da rackserv valgte at flytte fra webpartner netop fordi webpartner hverken kunne overholde deres oppetider eller forklare hvad der gik galt. Måske fordi webpartner praktisk talt ingen kunder har tilbage, hvilket kunne formodes da stort set alle deres rackskabe stod tomme. Hvorfor mon alle webpartners kunder har valgt at flytte deres servere andet steds hen ... tjaa...
Avatar billede sibast6706 Nybegynder
22. maj 2003 - 11:17 #12
Vrøvl ! Deres skabe er totalt fyldte og jeg er netop kommet på deres venteliste ! - Du kan da kun være ansat hos rackserv eller meget misinformeret.
Jeg kan kun anbefale at såfremt du er kunde hos rackserv at få dine ting flyttet asap !!
Avatar billede locturian Nybegynder
22. maj 2003 - 11:19 #13
Hej Henrixx - Kontakt mig på loc@locturian.dk - Er sikker på at jeg kan give dig et godt tilbud :)
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
22. maj 2003 - 11:22 #14
sibast6706> Kan ikke se nogen grund til at flytte mine servere fra Rackserv, og ihvertfald ikke til webpartner, azero, enavn eller andre leverandører med dårlig service der ikke kan/vil holde hvad de lover..

Hvis webpartners skabe er fyldte, så bruger de dem måske til opbevaring af vinterdæk, for det er ikke deres kunders servere der tager plads...

E.O.D.
Avatar billede sibast6706 Nybegynder
22. maj 2003 - 11:36 #15
Du er tydeligvis ikke en seriøs person.. Du burde slet ikke være medlem af eksperten.dk ... som iøvrigt er hostet hos WEBPARTNER.
Avatar billede henrixx Praktikant
22. maj 2003 - 23:33 #16
Der fik jeg vist sat gang i den store diskussion !

sibast6706> til dig vil jeg sige, at jeg lige har været inde og tjekke webpartner profiwebsite, men hvor er priserne ???? - så de er dømt ude ! og at de hoster Eksperten.dk er i mine øjne ikke et "kvalitetsstempel", da eksperten.dk ind imellem er ulideligt at navigerer rundt på - så ved jeg ikke om det er A) fordi Eksperten.dk ikke er hostet på en optimal serverløsning B) fordi webpartner faktisk slet ikke er så gode som du siger ! ( uha, uha ! )

fsconsult.dk> jeg må nok tilstå at Rackserv heller ikke er en mulighed, når man hører sibast6706 kommentar - det ryger ikke, hvis der ikke er ild !

For øvrigt har jeg været inde hos hosting2.dk og sammensat denne dedikeret serverløsning

Basiskonfiguration:
Intel SCB2 Serverboard, 1U SR1200 Rackkabinet, Slimline CDROM/Floppydrev

Netkort:1 stk. INTEL PRO/1000 XT netkort
Processorhastighed: Intel PIII 1,1GHz 512KB Cache
Antal Processorer: 1 stk.
RAM: 512 MB ECC
Harddisk type + størrelse: 73,4 GB SCSI 10K III, SCA
Styresystem: Solaris

Abonnement: Byg-selv server abonnement
Antal mailkonti: 10 mailkonti
Månedligt trafikforbrug: 20 GB trafik
Backupfrekvens: Daglig backup
Database: MySQL Database
Databaseplads: 100 MB databasestørrelse

Månedligt abonnement: 3364.00 DKK ex. moms

Er det dyrt ?

Nu er min erfaring ikke så vanvittig stor mht. hosting, så jeg forstår ikke rigtig, hvorfor en udbyder tager sig ekstra betalt for størrelsen af databasen ? - jeg mener ligger den ikke på min harddisk hos udbyderen og kan han ikke være ligeglad med om min database fylder hele den harddisk jeg har lejet ? ( ved godt det er et dumt spørgsmål ! )
Avatar billede locturian Nybegynder
23. maj 2003 - 08:27 #17
OMG! Det er da sindsygt dyrt ! - Som sagt, skriv til mig, hvis du skal have et godt tilbud henrixx
Avatar billede locturian Nybegynder
23. maj 2003 - 08:27 #18
Du kan også fange mig på icq, 42896058
Avatar billede jakki Nybegynder
23. maj 2003 - 11:28 #19
henrixx hvorfor kikker du ikke forbi www.secnet.dk og kikker på deres serverpakering

Det lyder til at være billigere og som sagt har vi hostet igennem dem i over et år uden problemer
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
23. maj 2003 - 11:33 #20
henrixx> det er op til dig selv hvad du ønsker at tro, men det er vigtigt at man har tillid den til udbyder man vælger.

Det lyder ikke som noget specielt godt tilbud.

Normalt når man benytter en hostet server løsning, betaler man:
- leje for plads til serveren i deres rackskab (afhænger af den fysiske serverstørrelse), hvilket inkluderer strøm
- betaling af trafikforbrug til/fra serveren

Såfremt man skal betale ekstra for database, skal det være fordi de vælger at placere databasen på en af deres database-server, hvilket der sjældent er grund til hvis man har sin egen server (hvor man så selv er ansvarlig for backup typisk).
Avatar billede l_nielsen Nybegynder
23. maj 2003 - 15:20 #21
har du set www.serverhosting.dk !?
Avatar billede henrixx Praktikant
24. maj 2003 - 21:31 #22
jakki> med en pris på 41,45 kr. pr Gb trafik ! Så er der og dømt rødt kort til SecNet !

locturian> du kan jo starte med at give et tilbud på den ovenstående og så lige fortælle hvad du tager for 1 Gb trafik.

Den host jeg benytter forøjeblikket skal også kun have 25,-kr. pr. Gb. - de regner forresten med at sænke prisen yderligere, hos dem er jeg også igang med at få lavet et tilbud på en dedikeret server.
Avatar billede locturian Nybegynder
24. maj 2003 - 21:43 #23
henrixx..

Dedikeret server:
P4 2,4GHZ
512MB EEC DDR RAM
80GB HD
INC. 25GB Trafik
/ud over det, 22,50kr pr. GB

1868,- pr. måned
Avatar billede locturian Nybegynder
24. maj 2003 - 21:52 #24
Og, self, alle de emails du lyster, og din database må være så stor som din hd kan rumme (mysql)
Avatar billede henrixx Praktikant
24. maj 2003 - 22:34 #25
locturian> har du et website, hvor man kan tjekke "herlighederne" ? - umiddelbart ser det sq godt ud :o)
Avatar billede locturian Nybegynder
24. maj 2003 - 22:37 #26
hehe, det er sq ikke hemmeligt ;)

Jeg er konsulent for www.bluewebhouse.dk (nyt website på vej! ;))

Tjeck alle priser der, og hvis det har interesse, er du velkommen til at skrive til loc@locturian.dk
Avatar billede henrixx Praktikant
25. maj 2003 - 00:36 #27
locturian> det så rimeligt ud, men der var dog lige et par ting:

+++ er prislejet for server og trafik - det er sq iorden
- manglende backup ! - hvor tit ??
- PHP, mySQL m.m. hvilke versioner ?
- 300 for genstart af server ! co-located
- Domæneregistreringen - skal stå på dansk og ikke engelsk prisen skal være i Dkr. og ikke i Dollars !

Men bortset fra de få (-)'ser, så ser det altså godt ud og jeg går i kraftige købstanker :o)
Avatar billede locturian Nybegynder
25. maj 2003 - 00:42 #28
1. Coloated = Du kommer med din egen server. Derfor det koster 300,- at få en teknikker til at genstarte den. Men med remote, kan du jo gøre det selv...
2. Software er alt i de nyeste versioner /eller de mest pålidelige.
3. Vi sælger desværre ikke danske domæner, men det kan du jo købe alle steder, og så få det peget til os
4. Hvis det er en dedicated, står du også selv for backup, da det er en lejet server jo. Alternativet ville være at leje en server med 2 diske, der så kunne køres backup på...
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
25. maj 2003 - 09:00 #29
Undskyld jeg ikke fik vendt tilbage :)

"under 2.500 kr,- og så skal den understøtte PHP4.2 som absolut minimum og mySQL."

God pris, og her kan man få et del :)

2U rack
2400 MHz
512 MB RAM
120 GB Harddisk
10 GB trafik
1 stk. IP-adresse
Trafik måling
Root adgang
Pre-installeret  (Php, perl, MySQL, ftp- og mailserver)

Oprettelse: 295,-
Pr. måned: 1295,-

Trafikpriser svinger mellem 10-19 kr. jf.

http://www.serverhosting.dk/show.php?area=trafik

En lille, men ikke uvæsentlig krølle. Efter 12 mdr. er serveren din, og du kan få den tilsendt. Du kan også fortsat lade os hoste den, men så koster det kun 500,- pr. måned :)

Henrik@talkactive.net hvis du er interesset :)
Avatar billede locturian Nybegynder
25. maj 2003 - 14:42 #30
Henrik, nu vil jeg ikke sprede "bad karma" - men vil gerne høre fra nogen der har fået deres server efter 12 måneder? - For det er direkte dårlig forretning at give serveren væk efter 12 måneder. Så kan i måske tjene hvad, 1000kr på et helt år på den ? - Men som sagt, vil ikke sprede bad karma, så hvis du kan henvise til nogen der har fået deres server, så lukker jeg røven :)
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
25. maj 2003 - 14:47 #31
locturian> Det er der ikke nogen der har, da servicen ikke har kørt et år :)

Men der kommer naturligvis et kontrakt på det, og din kalkulation er ikke korrekt. Men den lave præcis skyldes naturligvis volume :)
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
25. maj 2003 - 14:50 #32
præcis = pris
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
25. maj 2003 - 14:55 #33
locturian>

...men vi skilter med det på forsiden, og det gælder alle med mindre andet er aftalt :)

--> www.serverhosting.dk
Avatar billede locturian Nybegynder
25. maj 2003 - 14:56 #34
hehe, måtte også liige studse over den sætning ;)

Lad mig lave et lille regnskab:
Ca. 12.000 for server
Ca. 150-200 kr. om måneden for opbevaring
+ velligeholdelse, teknikker, osv osv osv

Hvordan kan du fortælle mig at i kan tjene på det? Med mindre i bruger stjålet hardware ;)
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
25. maj 2003 - 15:13 #35
Når man fx køber hardware for 100.000,- af gangen og løbende, og man har sit eget serverlokale. Så kan du godt dele dine priser med mere end 2. Men det kan du lære mere om på handelsskolen ;D
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
25. maj 2003 - 15:19 #36
(Vender tilbage i morgen efter middag hvis der er noget)
Avatar billede locturian Nybegynder
25. maj 2003 - 15:41 #37
hehehe, Henrik, det var en sviner den der ;) - Klart nok at man får en del rabart hvis man køber ind for så mange penge, men ikke nok til at det er en god forretning. Om i har eget serverlokale eller ej, skal det stadig betales.
Avatar billede henrixx Praktikant
25. maj 2003 - 21:46 #38
Nå, i bli'r ved hva' ! - det er en rigtig fed tråd i kører der, så fortsæt endelig lidt endnu.

startfirma.dk> Det ser og lyder jo vældig ! Men i formår i lighed med ca. 95% af de andre forretningsdrivende ikke at bringe information nok om de produkter i tilbyder ! f.eks. det der webdesign - det er fint, at i oplyser priserne, men hvad indeholder de ???? - f.eks så kunne det da godt tænkes at jeg, på et tidspunkt, ville være interesseret i sådan et communitysite/portal, men når man ikke engang kan se hvad det indeholder, så tror jeg da nok jeg ville tage min forretning andetsteds.

Men som sagt så er det et generelt problem på nettet ( så det var ikke for at svine/flame jer )
Avatar billede locturian Nybegynder
25. maj 2003 - 21:50 #39
henrixx, vi er måske en tand dyrere end Henrik's ellers så glimrende virksomhed, men vi har tilgengæld den bedste service i brancen, og vi sammensætter gerne tingene efter dit behov. Så hvis du vil snakke mere, kan du jo kontakte mig... Også gerne på icq: 42896058... :)
Avatar billede henrixx Praktikant
25. maj 2003 - 22:42 #40
locturian> jeg har "bogmærket" jeres site og vender efter al sandsynlighed tilbage :o)
Avatar billede locturian Nybegynder
25. maj 2003 - 22:46 #41
Det er bare i orden. Må man spørge hvor lang tid der går ? - Bare så jeg ikke "glemmer" dig ;)
Avatar billede henrixx Praktikant
26. maj 2003 - 00:22 #42
locturian> Jeg er i den indledende fase i udviklingen af et website, så jeg skal lige snakke med den programmør jeg har engageret, men mit bedste skud er, forøjeblikket, omkring en 1½ månedstid.
Avatar billede locturian Nybegynder
26. maj 2003 - 01:22 #43
Nu bliver man jo helt interesseret :) Hvilket projekt har du gang i ?
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
26. maj 2003 - 10:30 #44
henrixx>

Der er flere grunde til den sparsomme information. Den vigtigste er at vi ikke har lavet 2 ens løsninger. Vi har også forsøgt (på alle sider) at gøre det klart at vi er fleksible. Typisk foregår det sådan at vi får en henvendelse hvor en given problemstilling skal løses. Fx går den opgave jeg skal lave i dag ud på, at sætte en server op med forretningsshop, og forretningen skal tillige kunne hoste nogle af sine kunder. Vores kunde denne gang er en offline computerforretning der vil have en ny identitet online.

Hvis vi lavede en række detaljerede pakker, så ville vi som regel aldrig ramme rigtigt i og med det er så individuelt, og samtidig kunne man opfatte os som lidt låst fast uden den fleksibilitet der er vores kendetegn.

Såmænd bare derfor :)

Men nu har du et billede af priserne for hosting, og hvis du vil have et tilbud på en konkret løsning, så skal du endelig skrive til henrik@talkactive.net - En designopgave kan evt. deles ud i hosting prisen over 12 mdr.
Avatar billede henrixx Praktikant
26. maj 2003 - 11:06 #45
locturian> Det kan jeg desværre ikke komme konkret ind på ( det er lidt hem'ligt ik' ! :o) ), men jeg kan dog afsløre så meget, at det er noget der nok kommer til, at involverer mange brugere ( måske kommer jeg op på 3 brugertunge websites ), så derfor skal jeg bruge en ( billig ) server der sparker r*v ( og æ' ska' helst ha' det hel' for det hal' - man ER jo jyde ! ( var der NOGEN der sagde bonder*v ?! )) og sådan en ser i jo ud til at være leveringsdygtige i :o)

startfirma.dk> Jamen, det kan da godt være, at jeg på et tidspunkt skal bruge et community/portalsite også vil jeg da have jer med i overvejelserne - nogle af betingelserne kan jeg allerede afslører nu:

1. skal laves i PHP og mySQL
2. modificering af kode er tilladt med henblik på implementering af custom made scripts - hvad det kunne være kan jeg s'følig ikke sige, men jeg skal have lov til at ændre/tilfører noget, hvis jeg føler for det.

Det var i hvert fald to af betingelserne.

Så skal du for øvrigt og have en STOR tak fordi gav en tilbagemelding med en god forklaring - et forslag skal du da også lige have med på vejen.
Kunne i ikke lave et demosite så man kunne indeholdende nogle af de ting i kan, så kunne man selv gå lidt på opdagelse - søg evt. inspiration hos firmaet scannet.dk
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
26. maj 2003 - 20:19 #46
henrixx>

Ikke noget vi ikke kan klare :)

Du skriver bare hvis det bliver aktuelt :)
Avatar billede locturian Nybegynder
26. maj 2003 - 20:24 #47
Kom så Startfirma.dk aka Henrik - Vi skal have en girlfight - Her og nu... grrr :p
Avatar billede henrixx Praktikant
26. maj 2003 - 20:52 #48
locturian> lider vi lidt af PMS ! for øjeblikket ! LOL, LOVL !!!!

he, he: Denne tråd er sq den sjoveste jeg har startet på Eksperten nogensinde - jeg tror den går over i historien !!( gu' ve' om den nogensinde for ende ? ) - The Neverending Story - så mangler vi sq bare Limahl !
Avatar billede locturian Nybegynder
26. maj 2003 - 20:55 #49
Hehe, well, et eller andet skal man jo lave ;) Og tit er trådene så amatør agtige, eller direkte kedelige, så lidt humor skal der jo til ;)
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
26. maj 2003 - 21:15 #50
Locturian>

Du har lige givet mig en idé til en ny business!!!

Jeg åbner en skole for omkoststyring, forhandlingsteknik og basal købmandsskab. Prøv forestil dig alle de timer jeg kan fakturere ud på dig!!

LOL
Avatar billede locturian Nybegynder
26. maj 2003 - 21:18 #51
hehehehe, endnu en sviner, dem er du god til ;)
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
26. maj 2003 - 21:23 #52
:D
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
26. maj 2003 - 21:24 #53
...men du startede --> "stjålet hardware"  ;)
Avatar billede locturian Nybegynder
26. maj 2003 - 21:32 #54
hehehe, lol da :) Det er rigtig nok ;) Havde jeg helt glemt :P

Men hva så Henrik (hvis jeg må kalde dig det ;) Hvem er du, og hvad står du for? :)
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
26. maj 2003 - 22:05 #55
Hvad mener du?
Avatar billede locturian Nybegynder
26. maj 2003 - 22:08 #56
hehe, det jeg spørger om ? - Dsv, hvor gammel, hvilket speciale osv ?
Avatar billede henrixx Praktikant
26. maj 2003 - 22:10 #57
Øhhhh, nu er det sq lige før der går scor.dk i den ! LOL :o)

Jeg tror såmænd bare startfirma.dk kan noget med web design og serveropsætning + administration...Men det ER jo kun et gæt !
Avatar billede locturian Nybegynder
26. maj 2003 - 22:12 #58
hehe, scor.dk er for ældre kvinder ;) eksperten.dk er for gay nørder ;) hehehe
Avatar billede henrixx Praktikant
26. maj 2003 - 22:20 #59
Helt fint - så tror jeg sq jeg skal vidre ! roger and out>>>>
Avatar billede locturian Nybegynder
26. maj 2003 - 22:23 #60
LOL - Hvis det er true, tror jeg også selv jeg skal videre ;)
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
26. maj 2003 - 22:40 #61
Vi er 9 personer. Mine kompetencer er hovedsageligt det administrative med vægt på det erhvervsjuridiske. Vedr. teknik får vores kunder en fast teknisk kontaktersoner. Deres baggrund er typisk datalogisk.
Avatar billede locturian Nybegynder
26. maj 2003 - 22:41 #62
Ok, bare i orden :)
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
26. maj 2003 - 22:44 #63
Men som du er inde på så er vores fortjeneste ikke ret stor hvis kunden vil have placeret en server og kan stå for alt selv. Men så har vi tilsvarende lidt arbejde ved det. Hvis de kan stå for alt selv, så skal de heller ikke betale for vores assistance - det er en selvfølge, hos os ;)
Avatar billede locturian Nybegynder
26. maj 2003 - 22:48 #64
Det er klart. Men nu taler vi ikke om et produkt der kan sælges som fx. en mobil telefon, eller et adsl abonnement. Det er ikke hvermandseje, og kundelisten er begrænset. Dermed ikke sagt, at det ikke kan lade sig gøre at tjene ok på det. Men hos os, satser vi nu på god service, og forventer at folk betaler for det. Ikke fordi vi er specielt dyre, men vi vil også gerne tjene på den gode service og høje oppetid / teknikkerservice...
Avatar billede locturian Nybegynder
26. maj 2003 - 22:49 #65
Men det er 2 forskellige forretningsstrategier, og den ene kan være lige så god som den anden.... :P
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
26. maj 2003 - 23:00 #66
klart, men som jeg læste dine indlæg, så havde du kun fokus på 1 strategi, ellers havde du ikke skrevet:

<snip>
Lad mig lave et lille regnskab:
Ca. 12.000 for server
Ca. 150-200 kr. om måneden for opbevaring
+ velligeholdelse, teknikker, osv osv osv

Hvordan kan du fortælle mig at i kan tjene på det? Med mindre i bruger stjålet hardware ;)
</snip>
Avatar billede locturian Nybegynder
26. maj 2003 - 23:04 #67
yeah, jeg blev grebet af øjeblikket :)
Avatar billede henrixx Praktikant
27. maj 2003 - 06:59 #68
locturian og startfirma.dk> er der nogen af jer to "server wizards" ! - der kan sige mig, hvor stor en belastning en server som f.eks. dem locturian tilbyder kan tage mht. brugere ad gangen uden at performancen bliver alt for ringe ? - der var ved at blive lidt for stille herinde, så nu skal vi sq fyret lidt op under jer to igen !!! *LOL*
Avatar billede locturian Nybegynder
27. maj 2003 - 09:25 #69
Kommer an på hvad du mener med belastning. Det afhænger jo af, hvilke scripts og applications du benytter i den sammenhæng jo. Jo bedre optimeret kode, jo mere flydende vil det blive afviklet. Men lad mig sige det sådan her; Der skal RET mange brugere til at køre en 2,4GHZ maskine i knæ ;)
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
27. maj 2003 - 10:06 #70
Den server Locturian tilbyder er magen til den vi kalde server 2 på www.serverhosting.dk. Vi har en kunde der driver gratis hosting på sådan en server. Han putter 3000 gratis webhoteller på serveren, og den har stadig et stort ressource-overskud og ingen nedetid. Han bruger UNIX platformen FreeBSD som virkelig er ressourcebesparende. Den er betydelig bedre end Linux, som igen er langt bedre end Windows. FreeBSD er dog lidt mere "langhåret" men der er vi jo til at dig. Vi konfigurere serveren gratis, og herefter er den for kunden ikke sværrere at bruge end fx Linux. Man får bare en del mere performence ud af sin server :)
Avatar billede henrixx Praktikant
27. maj 2003 - 10:15 #71
locturian & startfirma.dk  Tak for svarende - man bliver ikke dummerer af at køre den her tråd med jer to - det er sq helt sikkert !
Avatar billede locturian Nybegynder
27. maj 2003 - 13:43 #72
Startfirma, det er jo det. Det anhænger jo helt af, hvad man skal bruge den til. Hvis man fx. skal bruge den til asp hoteller, og har brug for et stabilt sted at hoste asp kunder, bliver man nød til at bruge windows2000 server jo. Så hvor meget serveren kan trække, afhænger jo af, hvad man skal bruge den til :)
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
27. maj 2003 - 22:16 #73
Du kan godt bruge ASP på FreeBSD / Linux

http://wwws.sun.com/software/chilisoft/index.html
Avatar billede locturian Nybegynder
27. maj 2003 - 22:20 #74
Ja tak startfirma, det er jeg udemærket klar over :) Det er dog langt fra at foretrække, skal man bruge asp til noget seriøst. Til den seriøse side/udvikler, der kunne tænke sig asp.net - tjae, der kan freebsd, eller linux, desværre ikke følge med....
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
27. maj 2003 - 22:52 #75
.Net er heller ikke noget problem:

http://www.stryon.com/documentation_inet.asp
Avatar billede locturian Nybegynder
27. maj 2003 - 22:55 #76
God dammit. Der lærte jeg noget nyt :)
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
27. maj 2003 - 22:57 #77
Som sagt kunne jeg tjene kassen på kurser LOL