Avatar billede DaneX Praktikant
24. august 1999 - 12:52 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke få min ISDN2 op på mere end 10-11 KB/sec

Greetingz!
Jeg har et problem med min ISDN forbindelse.
Jeg kan ikke få mere end 10-11 KB/sec ud af min forbindelse.
Den er sat fint nok til at køre med 128 KBit.
Adapteren (Eicon Diva T/A) er sat til at køre Multi-PPP = fint nok.
Dial-Up scriptet er sat til at forbinde med 115200 bits/sec = fint nok.
Min seriel port er sat til at køre med 921600 bits/sec = fint nok.
Min ISP (WOL) kan godt levere 16-18 KB/sec.
Jeg kan se på min adapter at den lukker op for begge kanaler.
MEN jeg tror at det er min seriel port, som ikke kan levere 115200 Bits/sec...

Mit MB er et Soyo SY-6BA+
Nogen der har samme MB og som enten har/har haft/ikke har samme problem?

På forhånd tak :o)
Avatar billede snowball Novice
24. august 1999 - 13:05 #1
Har du prøvet fra forskellige servere og på forskellige tidspunkter ?

Nettets belastning har jo meget at sige. Desuden er det meget sjældent at man "bare så'n lige" kommer op på de 16kbs som ISDN kan komme op på.
En mulighed kunne være at prøve forskellige programmer som kan "tune" din forbindelse så den kommer til at køre lidt hurtigere.

Snowball
Avatar billede snowball Novice
24. august 1999 - 13:11 #2
Privat Computer havde for et par numre siden et program på deres cd som kunne "tune" ens forbindelse.

Snowball
Avatar billede DaneX Praktikant
24. august 1999 - 13:12 #3
Snowball:

Ja, det har jeg forsøgt.
Og jeg har som sagt forsøgt med flere ISP'er også.
En sted som http://sunsite.auc.dk/tucows/ kan sagtens levere hvad en ISDN2 kan trække.
Avatar billede nlunn Nybegynder
24. august 1999 - 13:13 #4
Ved alle de test jeg har set, så kommer bundling (128 KBit) sjældent op på mere end 150% af det normale (64 KBit).

Der er teoretiske værdier og så er der de faktiske - Hvis man f.eks. tager x2 modem og 56 kbps - så har jeg sgu ikke været ude for at de har connected til mere end 49333 Bit. Nøjagtigt det samme gør sig gældende på ISDN linier.

Jeg er sikker på at WOL kan give dig det afgørende svar, skriv eller ring til dem, det er det bedste du kan gøre.
Avatar billede snowball Novice
24. august 1999 - 13:15 #5
Har du for resten prøvet at kigge på http://home.worldonline.dk/~prk/diva/ ???

Der er en hel del informationer om Eicon DIVA T/A, og også noget om at køre med 2 kanaler

Snowball
Avatar billede DaneX Praktikant
24. august 1999 - 13:35 #6
snowball:

Som jeg skrev så ER adapteren sat op til at køre Multi-PPP (128 KBit) :o)
Avatar billede snowball Novice
24. august 1999 - 13:39 #7
Ja ja, men ingen er fejlfri !!! Det kunne jo være !!!

Har du prøvet SHSMOD ???

Snowball
Avatar billede reason Nybegynder
24. august 1999 - 16:20 #8
du skal bruge en high-speed seriel port
Avatar billede reason Nybegynder
24. august 1999 - 16:22 #9
Avatar billede DaneX Praktikant
27. august 1999 - 19:04 #10
SHSMOD virker ikke til dette bundkort.

Men jeg har lige købt nyt bundkort:

Asus P2B-F

og jeg begynder at tro at det måske ikke er noget med mit bundkort at gøre, fordi der sker det samme på dette kort også: Max. 10-11 KB/sec.

Jeg mener ikke at det følgende skulle have noget med det at gøre, men jeg har også en ISDN telefon koblet på min NT boks.
Men jeg mener da ikke at det skulle have noget at sige, så længe der ikke ringes til/fra telefonen.
Så skulle modemet da stadig kunne benytte bekanaler ikke?
Jeg kunne jo selvf. lige prøve at hive telefonen ud af boksen.
Avatar billede snowball Novice
31. august 1999 - 13:28 #11
Har du fundet ud af noget ???

Snowball
Avatar billede jørn Nybegynder
02. september 1999 - 15:17 #12
Hej Danex.

Har du kikket på din Firmware der ligger i adapteren ?.... Jeg har som supporter oplevet at den Firmware der ligger DIVA'en ikke altid snakker *godt nok* sammen med din ISP. Så mit forslag til dig ville værer at hente den nyeste Firmware hjem fra Eicon's hjemmeside og så lige kører en update af din adapter.

Hilsen
Jørn
03. september 1999 - 22:59 #13
Yo DAnex.

Jørn kan have ret.
JEg har i lang tid solgt HiSpeed Seriel cards fra Titan, og har ikke haft en utilfreds kunde.
HGASTIGHEDEN STIGER, og dt garanterer jeg.
Hvis det er dit EICON DIVA modem, så indsæt følgende streng:

AT&F&AB1B4

Den skulle virke på Eicons med problemer...
Tjek
Http://Titan.bridema.com for det rigtige product.
Avatar billede DaneX Praktikant
05. september 1999 - 13:04 #14
Nej, det virkede ikke at hive telefonen ud af min NT-boks, så kun modemet sad tilbage i.
Avatar billede DaneX Praktikant
05. september 1999 - 13:05 #15
jørn & pnp:

Tak for jeres svar.
Avatar billede DaneX Praktikant
05. september 1999 - 13:06 #16
pnp:

Hvilket Titan kort kan du anbefale, hvis jeg _kun_ skal bruge et som lige kan klare den hastighed som en ISDN adapter kan levere?
05. september 1999 - 14:13 #17
Enten PCI eller ISA 16c350 921kbs:

Url.'s:

http://titan.bridema.com/produkter/serial_cards/serial_cards_5.html

http://titan.bridema.com/produkter/serial_cards/serial_cards_0.html

Titan PCI-200 var den vi solgte allerflest af.

Men Isa versionen 200-6 er også ok.
Avatar billede styrelse Nybegynder
29. december 1999 - 10:40 #18
danex>>Hvordan gik det egentlig med din hastighed? Hjalp firmware opdateringen? Eller var det HiSpeed kort der udgjorde løsningen??