Avatar billede ldrskb Nybegynder
21. maj 2003 - 17:38 Der er 43 kommentarer og
1 løsning

Point til LDRaDa(igen)

hehe... kan ikke gøre for det, vi lavede en aftale om at han sq lave min PC...
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2003 - 17:40 #1
øøøøh ref ??
Avatar billede ldrada Nybegynder
21. maj 2003 - 17:42 #2
ahem. jeg hjalp ham IRL (in real life) ikke på experten... hans PC var inficeret med virus, han kunne ikke gøre en skid. så jeg tog den hjem til migselv, connectede den som slave og brugte gode gamle McAffe :)
Avatar billede mat Nybegynder
21. maj 2003 - 17:43 #3
hvordan giver det dig så ret til at få point på eksperten - tilbyder du din hjemmeservice til alle brugere?
Avatar billede ldrskb Nybegynder
21. maj 2003 - 17:44 #4
nej han gør ej vi er venner!
Avatar billede mat Nybegynder
21. maj 2003 - 17:46 #5
det er ligegyldigt om i er venner i må ikke dele point ud på eksperten hvis det ikke er et spørgsmål der besvares på eksperten - hence "et vidensdelings forum" - get the point?
Avatar billede ldrada Nybegynder
21. maj 2003 - 17:55 #6
jaja... er ked af det, alle point er på deres gamle pladser igen :)
Avatar billede mat Nybegynder
21. maj 2003 - 18:06 #7
no hard feelings here :)
Avatar billede ldrada Nybegynder
21. maj 2003 - 18:27 #8
hvor er "regelsættet"? jeg vil nemlig gerne lige gennemgå det.

Jeg så også nogle poste et link til "eksperten FAQ" men det lå uden for ekspertens domæne...
Avatar billede popsy Novice
21. maj 2003 - 18:33 #9
Avatar billede popsy Novice
21. maj 2003 - 18:34 #10
Eksperten faq er en uddybning af reglerne, som nogle af superbrugerne på Eksperten har samarbejdet om at lave. Den finder du på www.ebruger.dk som er et community for Ekspertens brugere.
Avatar billede matz Nybegynder
21. maj 2003 - 18:38 #11
CoAdmin´s Her har i måske et HUL i jeres reglement!
Avatar billede ldrada Nybegynder
21. maj 2003 - 18:52 #12
Hvad mener dU?
Avatar billede mat Nybegynder
21. maj 2003 - 19:08 #13
matz > what?!? - reglerne siger da helt klart at det ikke er tilladt at give point for en opgave løst udenom eksperten.
Avatar billede matz Nybegynder
21. maj 2003 - 19:13 #14
mat >> Jeg ved godt hvad reglerne siger...Men måske er den regl formulerede forkert.. :D prøv at tænk over den...
Avatar billede lrd Nybegynder
21. maj 2003 - 19:15 #15
Matz har bare på fornemmelsen at du bare vil diskutere :-)
Avatar billede mat Nybegynder
21. maj 2003 - 19:16 #16
matz > prøv at forklare hvad du mener istedet for at jeg skal skal prøve at læse dine tanker - jeg ved jo ikke engang i hvilken retning jeg skal rette mine (ret fraværende) telepatiske evner ;)
Avatar billede matz Nybegynder
21. maj 2003 - 19:21 #17
mat >> Jeg sagde tænk ikke læse mine tanker :D Men prøv lige at overvej den ;)
Avatar billede popsy Novice
21. maj 2003 - 19:21 #18
Det er ikke tilladt at.:
2.1.12.: tildele point for en løsning der ikke er tilgængelig for alle Ekspertens brugere.

2.1.13.: tildele point for en opgave løst uden om Eksperten (feks. opgaver løst via mail, icq eller telefon).

matz> Hvor er hullet, hvor ser du problemet henne?
Avatar billede matz Nybegynder
21. maj 2003 - 19:22 #19
lrd >> Jeg diskutere faktisk kun så meget her på sidste fordi eksperten er blevet dårligere... :-/ Normalt plejer jeg at overse næsten alt...Men gider ikke holde mig tilbage mere :D hehe
Avatar billede lrd Nybegynder
21. maj 2003 - 19:27 #20
Synes der har været ballade nok her i dag og det næste lange stykketid :-)
Så opgiver denne og begiver mig ud fra denne tråd

God aften til jer alle
Avatar billede matz Nybegynder
21. maj 2003 - 19:27 #21
Hehe Godaften lrd ;)
Avatar billede matz Nybegynder
21. maj 2003 - 19:31 #22
popsy >> Ja... ligger der ikke en fejl ved "icq" ? Hvad er det man høre tit ï spørgsmålene ??? "Har du icq/msn ?" Ups,,også ryger eksperten´s såkaldte spørgmål videreført igennem icq/msn... er der ikke en fejl der ? For det er da lovligt at snakke igennem icq/msn om ens opgave som man vil have løst på eksperten ik eller ?
Avatar billede matz Nybegynder
21. maj 2003 - 19:36 #23
popsy >> Og ja, jeg ved at opgaven må blive lavet overalt hvis bare ekspersten andre brugere os får glæde af det. Men det er jo så det de ikke gør.. For der er da mange som ordner deres opgaver igennem icq/msn... Også bliver opgaven ikke offentlig gjort på eksperten - Hvad er meningen så med den regl ?
Avatar billede popsy Novice
21. maj 2003 - 19:47 #24
Det er såmænd heller ikke tilladt. Der er blot blevet set gennem fingre med det i enkelte tilfælde, hvis log fra f. eks. icq bliver postet i det berørte spørgsmål.

Opgaven må IKKE blive løst overalt, den skal løses på eksperten.
Læs reglerne igennem et par gange, og stop så din diskussion, der er intet at diskutere!
Avatar billede matz Nybegynder
21. maj 2003 - 19:51 #25
"Opgaven må IKKE blive løst overalt, den skal løses på eksperten." Du drømmer da, der er da mange som ikke gør det... Uanset om det står i reglerne eller ej..

Men okay, intet at diskutere. Så siger vi det ;D
Avatar billede popsy Novice
21. maj 2003 - 19:53 #26
Øh lol? ""Du drømmer da, der er da mange som ikke gør det... Uanset om det står i reglerne eller ej..""

Og derfor er det i orden eller hvad? Du sidder og forsvarer brud på reglerne.
Avatar billede lrd Nybegynder
21. maj 2003 - 19:58 #27
Sikke et tovtrækkeri popsy, det ligner dig ikke min ven :-)
Avatar billede matz Nybegynder
21. maj 2003 - 19:59 #28
Hey, jeg siger bare mit... Men du sagde intet at diskutere sååå gider ikke at uddybe det. Nu ved man bare hvad eksperten er.
Avatar billede lrd Nybegynder
21. maj 2003 - 20:04 #29
Stop for pokker da matz. Du elsker bare at holde gang i diskutionen. Brug hellere din kraft andre steder. Denne tråd må vist snart være ebbet ud
Avatar billede matz Nybegynder
21. maj 2003 - 20:06 #30
ok, jeg skal nok lade være med at blande mig mere her på eksperten så...
Avatar billede backside Nybegynder
21. maj 2003 - 20:17 #31
matz....og andre>> Om opgaven bliver løst på eksperten er vel underordnet, og om den bliver FLYTTET fra E til icq/msn er også ligegyldigt.
Der står klart og tydeligt at der ikke må "tildeles point for en opgave løst uden om Eksperten".

Jeg ser ikke noget i regelsættet der er til at misforstå.
Avatar billede matz Nybegynder
21. maj 2003 - 20:22 #32
backside >> Kan du ik se at det er der Denne "regel" går galt ? Slut herfra.. Ellers får jeg sikkert bare ballade
Avatar billede backside Nybegynder
21. maj 2003 - 21:29 #33
Nej, det kan jeg ikke.
Avatar billede mat Nybegynder
22. maj 2003 - 01:20 #34
Der er vel noget at diskutere så længe vi ikke er enige?

Som jeg ser det er der intet at misforstå ved reglerne, spørgsmål må ikke løses uden om eksperten og samtidig belønnes her, punktum.

Men det er i en verden hvor problemer kan løses uden udveksling af filer, og det er ikke altid en option hvis hjælpen skal konkret og god - derfor: Jeg har personligt lagt et hav af filer op til download fra mit eget domæne, disse links dør når jeg rydder op på min server - sådan er det, men svaret fremgår  af tråden, filerne er visual aid only.

Jeg har også sendt filer med mail til brugere, men igen, svaret på spørgsmålet fremgår af tråden.

Jeg ser eksperten som et vidensdelings forum, derfor skal alt fremgå af dokumentationen lagt på eksperten, og det efterstræber jeg. Hvis nogen på et senere tidspunkt skulle efterlyse filer lavet af mig får de dem gerne, hvis linket ikke længere er aktivt.

Kort sagt: Alt hvad jeg svarer på her dokumenteres her, men det udelukker ikke at jeg også sender filer. Jeg har aldrig hørt noget for dette.

Reglerne "bøjes" af og til ja, men man kan sagtens stadig skelne mellem misbrug og ekstra "service".

Tag et kig i kat 20, der er næsten aldrig problemer, heller ikke ved filudvekslinger, men det kan jo være at flashere er bedre til at skelne ;)

mvh mat
Avatar billede ldrada Nybegynder
22. maj 2003 - 10:56 #35
nå så det er det der sker med besvarede spm... jeg troede bare at de blev fragmenterede på serveren og så mangler der lige pludselig en fragment af database filen og så er de bare ikke til at finde igen :S men det er nok bare mig...
Avatar billede eagleeye Praktikant
25. maj 2003 - 21:50 #36
ldrada samt ldrskb i bedes komme med en forkring på jeres inbyrdes forhold. Det er kun tilladt at havde en bruger på eksperten.

eagleeye / CoAdmin
Avatar billede ldrada Nybegynder
26. maj 2003 - 20:34 #37
|LDR|sKb oprettede sig selv som bruger på experten efter min anbefaling, jeg havde fortalt ham om exp og at jeg var træt af at han hele tiden ringede til mig efter min hjælp.
så glemte han alt om exp. og ringede til mig efter at have fået virus på sin maskine, jeg klarede ærterne for ham, men ville have point af ham som en "straf" for ikke at bruge experten til at få hjælp.
Avatar billede ldrskb Nybegynder
28. maj 2003 - 12:03 #38
Mig og |LDR|aDa r venner IRL.. Han viste mig d her site pga d r intressant, jeg opretede en bruger, men brugte den ik meget.. Jeg har tit spurt aDa og hjælp (IRL) Og han hjalp self. Forleden fik jeg en virus på mn puter, og han kom mæ sin HD og satte den som MASTER og min som SLAVE.. Så brugte han et eller andet antivuris prog, og fik virusen væk.. WEEeE.. Så sagde han at han ville have et eller andet for d.. Jeg sagde til ham at jeg ville sq ik give ham penge for d.. Så forslog jeg at jeg kunne give ham point på exp, d blev vi enige om, og vi gjorde d.. Jeg havde ik læst reglerne, såå.. I må sq meget undskylde, jeg har lært d nu.. :P Men d sker ik igen..
Avatar billede mat Nybegynder
28. maj 2003 - 13:00 #39
Nu ved jeg ikke om jeg er den eneste der har det på den måde, men det her er et forum og ikke en mobiltelefon.
Hvad end du måtte tro kan du faktisk skrive stort set ligeså mange tegn som du har lyst til her.
Derfor irriterer det mig grænseløst at skulle læse SMS-sprog - Det er grimt og ikke læse-venligt medmindre man er 13 år gammel og skriver 80 sms´er om dagen.

Så fri mig for "d r mn puter" please!

mvh mat
Avatar billede ldrada Nybegynder
28. maj 2003 - 16:49 #40
:) så behøvede du jo ikke at læse det :)

men nej, vær ikke fortvivlet, på dr.dk/boogie er det meget værre, hundredevis af 10-årige tøser skriver med sms sprog så det ikke kan forstås :/
Avatar billede lrd Nybegynder
28. maj 2003 - 16:52 #41
Enig med Mat
Avatar billede mat Nybegynder
28. maj 2003 - 16:56 #42
ldrada > Jeg er fuldstændig ligeglad med boogies hjemmeside, hvad der sker derinde ligger ligeså højt på min interesseliste som bolivianske rodfrugter. Bare de skriver så man kan læse hvad de tror de mener herinde ;)

mvh mat
Avatar billede ldrskb Nybegynder
28. maj 2003 - 16:57 #43
Lol.. Ja undskyld, jeg r bare vant til at skrive sådan, d går hurtiger, eller sådan da. Jeg ska nok lade være med at gøre d igen, og "d r mn puter" der var "mn" en fejl og ik en forkortelse.. Men jeg ska nok lade være med at lave de forkortelser her inde. Men Mat, gider du ik godt sige det på en mere normal måde næste gang, du syntes der er noget galt? Jeg opfattede det bare som om at du blev rimlig sur/irreteret.. På forhånd tak..
Avatar billede ldrada Nybegynder
28. maj 2003 - 17:16 #44
det gjorde han ogsaa ;)