Avatar billede cheff_no1 Novice
21. maj 2003 - 13:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan Overclocker jeg min pc?

Hvordan overclocker jeg min amd 1800+ med soltek mainboard og 1 gb ram og geforce 4 grafikkort?
Avatar billede wazi Nybegynder
22. maj 2003 - 10:29 #2
Du skal starte med at få den låst op. Det er ikke nemt! med en mad xp+, prøv at gå ind på www.overclocking.dk  Der har de nogle gode guider
Avatar billede toom Nybegynder
31. maj 2003 - 13:53 #3
soltek har i bois en funktion der vist hedder red storm oc...det er meget bruger venligt.

jeg ved ikke om du er oc-begynder men eller må du gerne give nogle flere detaljer om dit system...er det en a eller b xp du har, da der er 0,1 volts forskel på hvor meget volt cpuen kræver
Avatar billede clawhammer Nybegynder
11. juni 2003 - 21:13 #4
inde på tomshardware er der en kanon god video til hvordan man unlocker en XP. hvis det er en for stor mundfuld, kan du sende den ind til www.watercooling.dk de unlocker den for 150 kr.. når den er unlocked kan du ændre multiplien (gangefaktoren) og dermed oc helt vildt... men pas på den ikke bliver for varm.. max 85 g efter min mening.. kan i snit holde til 95 men pas på
Avatar billede toom Nybegynder
11. juni 2003 - 23:16 #5
en anden funktion i "red storm oc" eller hvad det nu hedder...kan du sætte en begrænsning på hvor varm cpuen må blive...

stadigvæk må du gerne give flere oplysninger...
er det et soltek dvr7? eller hvad er det?
hvilken køler sidder der på?

hvis det er amds standard køler skal du ikke sætte for store forventniger til hvor meget du kan komme op på!!
Avatar billede toom Nybegynder
11. juni 2003 - 23:22 #6
angående onlocking så er det ikke så svært...med mindre du ikke kan finde ud af at sætte tape forkert...ansvaret/modet er nok det største!

til clawhammer:
amd siger at cpu'en højest må bliver 90C varm...jeg havde engang vendt heatsinket forkert...hvor den blev 85C varm hvor måleren sad...så jeg tror at der hvor heatsinket ikke havde så meget kontakt(hvis den overhovedet havde) var den kommet klart over 100C...men den fejler intet idag...
Avatar billede asger_ss Nybegynder
25. juni 2003 - 11:37 #7
solteks bundkort er ikke så gode til at måle temperaturer.... mit bundkort siger at min CPU er 290 c... sååå ved ikke om man kan regne med den begrænsnings ting