Avatar billede psychotius Nybegynder
21. maj 2003 - 10:57 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Hvad er EC-RAM?

Min skovl af en lærer på 3. skoleperiode som datafagtekniker påstår at der er noget der hedder EC-RAM - Vi sidder nu en hel klasse af IT-Supportere og datafagteknikere, og prøver at finde informationer om det. Men vi får INGEN resultater, nada, zero zip - NOTHING! Det virker simpelthen som om denne type RAM aldrig har eksisteret.

Håber virkelig at der er nogen herinde der ved hvad det er, hvis det overhovedet eksisterer. Hvis det ikke findes, så vær venlige at skrive det også - jeg tvivler nemlig efterhånden kraftigt på det.

På Forhånd tak
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
21. maj 2003 - 10:59 #1
I mener ikke ECC-ram??

Altså ram med en ekstra kontrol-bit....
Avatar billede psychotius Nybegynder
21. maj 2003 - 11:11 #2
nope, ikke den type - har fundet ud af at det nok hedder EEC RAM
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
21. maj 2003 - 11:14 #3
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
21. maj 2003 - 11:17 #4
Jeg fatter ikke tysk, men tror at dette er en forklaring

EC-RAM
Error Correcting RAM
Door de hoge transmissiesnelheden van de hedendaagse computer is de kans dat een bit verkeerd geïnterpreteerd niet langer te verwaarlozen. Samen met de Pentium Pro ontwikkelde Intel de Orion chipset die foutcorrectiecodes toepast tussen de CPU en het L2-cachegeheugen.

MC
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
21. maj 2003 - 11:21 #5
Den fandt jeg også men jeg tror nærmere det er hollands eller sårn noget flamsk noget...
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. maj 2003 - 11:49 #6
nicolajdu m.fl.> det er ganske almineligt hollandsk og egentligt nemt at forstå.
Det er en blanding af tysk, engelsk og mundvand, også kaldet et halsonde.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
21. maj 2003 - 12:00 #7
åhhh halsonde - Ja det ku jeg har sagt mig selv. Vent lige 40 smøgers tid så har jeg svaret til jer.... :))
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. maj 2003 - 13:36 #8
Det er altså ECC ram. Har da aldrig hørt om EC ram og jeg har været med siden 30 pins rammene *GG* De sider der beskriver EC-ram har efter min mening lavet en tastefejl.
Jeg arbejder med servere og i dem er der ECC-ram.

Her er en forklaring på engelsk:

Difference between ECC and Non- ECC Memory
A: ECC stands for "error correcting code." Like parity memory, ECC memory detects and reports memory errors. However, while parity can only detect errors, ECC can actually correct errors without interrupting the other operations of your system.
If you do not see an option for ECC memory when searching for your memory upgrade, your system most likely has non-ECC memory installed and will not support ECC memory. In this case, you should upgrade your system with non-ECC memory (standard).

If your system has ECC memory, you should choose the upgrade option with "w/ECC". If you determine that your system is using non-ECC (standard) memory, you should select the upgrade without ECC in the description.

There is a slight decrease in performance, but it's usually approximately 3-4% on PC133 CAS2 ECC SDRAM insignificant since 3% is barely within the margin of error on benchmarks

ECC more expensive than Non-ECC, but not all motherboards support ECC ram. check with your Motherboard manufacturer before purchasing Ecc Memory. It's often used in high end systems, or servers.
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. maj 2003 - 13:41 #9
med de høje transmissionshastigheder i de hedengangne computere er det en forkert bit der interpretes. Til Pentium Pro udviklede Intel Orion chipset den fodkorrigerende tusse til CPU med den varme L2-cache.

Ku' bare ikke lade være, men nemt er det da ;o)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. maj 2003 - 13:42 #10
Respekt !!!!!!!!!!!!! *GG*
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. maj 2003 - 13:45 #11
Og så for lige at støtte min påstand om at ham hollænderen har lavet en tastefejl er her en side om "Orion", hvor der står at den supporterer ECC-ram.
http://www.pcguide.com/ref/mbsys/chip/pop/g6I450GXKX-c.html
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
21. maj 2003 - 14:22 #12
Så kan jeg også bedre forstå det.... :))
Avatar billede psychotius Nybegynder
21. maj 2003 - 21:54 #13
nej nej nej og atter nej :)
Det er ikke ECC RAM, men EEC RAM - det er en meget gammel type RAM - men tak for hjælpen so far, keep em coming :)
Avatar billede clawhammer Nybegynder
21. maj 2003 - 21:57 #14
jeg mener at www.midt-data.dk sælger ec-ram, men jeg er ikke helt sikker du kan jo prøve at tjekke det.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. maj 2003 - 22:20 #15
Lidt generelt om ram og jeg leder så videre.
http://searchwindowsmanageability.techtarget.com/sDefinition/0,,sid33_gci523855,00.html
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. maj 2003 - 22:56 #16
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. maj 2003 - 23:00 #17
Se lige bort fra ovenstående. Den snød mig. Jeg søgte på eec og den kommer alligevel frem med ecc.
Avatar billede psychotius Nybegynder
05. august 2004 - 12:41 #18
nevermind