Avatar billede jannick Nybegynder
27. november 2000 - 23:24 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

En masse spørgsmål om arbejde med Outlook

Jeg arbejder for tiden på at lave nogle udvidelser til Outlook som jeg længe har ønsket. I den forbindelse er jeg rendt ind i en lang række problemer som jeg vil skrive herunder. Jeg er klar over at det er mange spørgsmål i et indlæg, men jeg hæver gerne pointtallet hvis nødvendigt:

-Jeg ønsker at mine funktioner skal blive aktiveret af en custom toolbar. Den løsning jeg har brugt indtil nu er at oprette et Outlook.Application object, og deraf udtrække Outlook.CommandBars og til sidst tilføje en Outlook.CommandBar. Problemet er at få et application object at arbejde med. Jeg har forsøgt med at: Set O_app = CreateObject(\"Outlook.Application\"), hvilket virker fint nok, men man har ingen mulighed for at ændre en visibel property til true. Desuden vil jeg hellere havde at min menu bar altid blev indlæst i outlook ved enten at lave et plug-in eller hved at mit program hele tiden kører som et tray program, og så fanger en event når Outlook bliver startet op. Har I nogen løsninger på problemet?

- Når jeg nu på en eller anden måde for lavet en commandbar, og får tilføjet nogle knapper, hvordan får jeg så de knapper til at udføre fx en sub? For mig at se er den bedste løsning at havde mit program kørende som et tray program, men hvilken teknik skal man helt præcist anvende? Gerne noget sourcecode.

Tror jeg stopper her, ellers går det da helt galt :-)
Avatar billede truti Nybegynder
28. november 2000 - 11:59 #2
http://www.planetsourcecode.com/ her kan du nog bruge noget fra.....
Avatar billede jannick Nybegynder
28. november 2000 - 12:05 #3
hehe, jeg har rippet planetsourcecode for alt hvad de har, men fandt ikke præcist hvad jeg skulle bruge. Jeg tjekker lige linkene ud.
Avatar billede jannick Nybegynder
07. december 2000 - 22:55 #4
ikke noget brugbart, tak for forsøgene
Avatar billede stigc Nybegynder
07. december 2000 - 23:06 #5
hvrofor er det så ikke brugbart, tænker man så!

Avatar billede webster Nybegynder
08. december 2000 - 08:21 #6
fordi der ikke er en løsning på nogen af mine problemer.
Avatar billede stigc Nybegynder
08. december 2000 - 13:11 #7
men er:

http://members.tripod.com/~mattman57/tutor/trayicon.zip

ikke et godt eksemple på at få et icon i tray-baren!
Avatar billede jlm Nybegynder
19. december 2000 - 15:44 #8
Nu ved jeg ikke om det er Outlook 2000 du arbejder med. i så fald kunne en COM Add-in muligvis hjælpe dig på vej.

se feks:
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q230/2/25.ASP
Avatar billede jannick Nybegynder
19. december 2000 - 20:24 #9
Det var også den løsning jeg faldt over i en NG jlm, men tak for svaret. Stiqc, spørgsmålet gik ikke på at lave et tray-icon, det er ingen sag med lidt subclassing, det gik på at lave et outlook add-in.