Avatar billede mads_97 Nybegynder
27. november 2000 - 22:26 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Driver grafikkortet S3 Virge DX

Hej min maskine vil ikke køre med anden opløsning end 640*480 i 16 farver. Hvem kommer først med en driver der virker?
Avatar billede xtom2 Nybegynder
27. november 2000 - 22:30 #1
Avatar billede xtom2 Nybegynder
27. november 2000 - 22:31 #2
Avatar billede truti Nybegynder
28. november 2000 - 13:02 #3
Selv om det lyder dumt her windows 98 nogle gode drivere til dette stykke hardware..... windows 2000 er helt fantastisk og under støtter stort set alt.
Ellers kan du jo bruge dette link:

http://www.s3.com/default.asp?menu=support&submenu=S3_Graphic_Chips&product=VirgeDX_375

Håber du kan bruge denne information:
Truti

Avatar billede xtom2 Nybegynder
28. november 2000 - 13:08 #4
Ehm.. flot kopieret..
Avatar billede krusell Nybegynder
28. november 2000 - 18:53 #5
Ja det lød lidt dumt truti...
Avatar billede vuffe Nybegynder
29. november 2000 - 14:15 #6
Har selv haft et S3Virge DX/GX og har stadig driverne derhjemme...ser lige på hvor meget de fylder....
Avatar billede xtom2 Nybegynder
29. november 2000 - 17:05 #7
Jeg tror lige dem jeg finder på deres hjemmeside er lidt mere up-to-date.
Avatar billede krusell Nybegynder
29. november 2000 - 19:00 #8
Avatar billede xtom2 Nybegynder
29. november 2000 - 19:17 #9
*ROFL*
Avatar billede paul.z Nybegynder
19. december 2000 - 20:14 #10
Hvor langt kom man egentlig i ovenstående roman ?
Er dét eet af stederne jeg skal hente hjælp til at kunne få mere end 16 farver (har haft multi-før den nyinstallerede Harddisk) - Eller skal jeg til at F-diske og geninstallere WIN98SE og orginal driverne til SIEMENS-EXPERT driverCD´en som jeg jo i mellemtiden ikke har kunnet vride hjælp ud af ... !
Paul i Århus - e-mail zachariasenpaul@hotmail.com
Avatar billede xtom2 Nybegynder
19. december 2000 - 20:22 #11
?
Avatar billede krusell Nybegynder
19. december 2000 - 21:01 #12
What???
Avatar billede paul.z Nybegynder
19. december 2000 - 22:24 #13
Undskyld ventetiden - men jeg forsker osse lige i at installere LINUX sammen med WIN98se
- Men det kan da godt være at der ikke er andre der har ondt af mig - når jeg nu kun kan få 16 farver frem på min nye skærm. - Efter at have installeret en ny 30 Gb Harddisk (og WIN98se)
- Men - Ak! Jeg er da glad for overhovedet at have fået hul igennem til Nettet !
Avatar billede krusell Nybegynder
20. december 2000 - 21:25 #14
Øhm, \"mads_97/paul.z\", du ved godt, at man kun må have en profil, ikke?
Avatar billede paul.z Nybegynder
21. december 2000 - 02:49 #15
Nej - KRUSELL - Det var lige et nummer for kryptisk ! Hvad mener Du - og hvem er Mads .
Dét må Du tihvertifald ikke kalde mig ...
Avatar billede krusell Nybegynder
21. december 2000 - 10:24 #16
Det er bare at mads_97 oprettede spørgsmålet og du svarer...
Avatar billede paul.z Nybegynder
21. december 2000 - 16:47 #17
OK - KRUSELL - Du mener i stedetfo at komme med en \"kommentar\" - Undsk. Jeg er lidt ny på stedet !
Avatar billede krusell Nybegynder
21. december 2000 - 20:19 #18
Nej, jeg mener at mads_97 har oprettet det her spørgsmål og så derefter åbenbart holdt sig væk fra det, mens du skriver:

\"Hvor langt kom man egentlig i ovenstående roman ?
Er dét eet af stederne jeg skal hente hjælp til at kunne få mere end 16 farver (har haft multi-før den nyinstallerede Harddisk) - Eller skal jeg til at F-diske og geninstallere WIN98SE og orginal driverne til SIEMENS-EXPERT driverCD´en som jeg jo i mellemtiden ikke har kunnet vride hjælp ud af ... !
Paul i Århus - e-mail zachariasenpaul@hotmail.com \"

Hvilket lyder meget af at det er dig der havde det oprindelige problem, medmindre du med det du skrev, mente at du havde samme problem. Hvis det er tilfældet vil jeg meget stærkt anbefale dig at skrive, at du er en med samme problem næste gang du gør sådan noget her, da det ser meget ud som om dig og mads_97 er den samme person...

Avatar billede paul.z Nybegynder
21. december 2000 - 22:25 #19
Til krusell:  Nu véd jeg snart ikke om jeg må kommentere eller svare - Undskyld hvis jeg har overtrådt nogen regler - Jeg blev blot lidt grebet af debatten - og er glad for al den hjælp jeg kan suge til mig -
Nej Mads_07 er ikke den samme som Paul.Z (16 farver - Jeg er ihvertfald ikke. Men håber at Mads og hans grafik får en go´Jul - Det gælder Alle !

Avatar billede krusell Nybegynder
21. december 2000 - 23:37 #20
Aaaargh, jeg giver op.
God jul :-)
Avatar billede paul.z Nybegynder
31. januar 2001 - 18:16 #21
Godt Nytår til krusell: Nu går jeg på IT-hojskole: www.snoghoj.dk og dér har en sidekammerat hjulpet mig til en grafik-driver hentet på nettet fra INTELS (100 Mhz/810) hjemmeside - Den fandtes ikke på den medleverede CD: Siemens Drivers and Utilities
Så nu har jeg farver ! - Til gengæld ser jeg ikke noget lydkort ?  - Never give up Krusell !
Avatar billede krusell Nybegynder
01. februar 2001 - 05:43 #22
Hehe, fatter stadig ingenting, men Godt nytår og held og lykke med IT-højskolen...
Er det sjovt?
Avatar billede paul.z Nybegynder
02. februar 2001 - 10:13 #23
Hej krusell
Ja IT-hojskolen i Snoghøj hvor jeg sidder og tæller tog over Lillebæltsbroen - er sådan set sjov nok - vi har Lystfiskeri og H.C. Andersen som bifag - hver 1 gang ugentlig.
Men ellers har jeg valgt Netværk og programméring som Liniefag 2 x ugentlig
I \"Hulen\" nede i slottets kælder står min Siemens Xpert Intel 400 (810 bundkort ?)
Den er nu med et SANDBERG netkort koblet til Internettet vi \"en server - og udbyder\" ?
På skolen har vi ellers et intranet (hvor min adresse er: H01_PJZ.snoghoj.dk med 50 - 60
PCér fordelt i forskellige lokaler.
Internet bliver lukket kl. 01 - for at vikan få noget søvn - og for at der kan blive tid til at rode med serveren - der jo osse betjener skolens administration.
Problem 1 er: Siemens Xperten viser ikke noget \"lydkort\"
Problem 2 er: Nu har Siemens Xpert 30 Gb Harddisk - delt op i 3partitioner
Partitionerne \"Linus\" & \"Thorvalds\" på hver 5 Gb er tilegnet LINUX har Du go´idé til at proceed ?
Problem 3 er: HP 100 Mhz INTEL Pentium vil ikke over 2. Gb Harddisk-grænsen
En 8 Gb Harddisk /Samsung) fra SIEMENS´en ønskes installeret som (Master ? HD)
Noget software til opgradéring af BIOS´en haves fra HP i Kbh. - men jeg er jo ræd for at brænde den istykker - for BIOS´en er loddet på bundkortet.
Har Du noget at fortælle kan det osse ske til:  email: zachariasenpaul@hotmail.com
Avatar billede krusell Nybegynder
02. februar 2001 - 15:12 #24
Hehe...
Øhm, linux kan jeg ikke hjælpe med.
Og lydkort. Altså der sidder er i eller hvad? Men den kan så bare ikke finde det.
Hvad er det for et lydkort? Og har i ikke nogle installations drivere til det, da det nok ikke er så plug\'n\'pray...
Og til det med HD, så skal der enten en bios-upgrade eller en HD manager til.
Ved ikke helt hvor du kan skaffe sådan en, men maxtor og ibm har ihvertfald lavet til deres diske. Det med bios-upgrade, skal du ikke være så nervøs for. Du skal bare gøre som hjemmeside/programmet siger og sørge for at tage en backup af den gamle og så ikke slukke før det er gået ordenligt igennem.