Avatar billede izemate Nybegynder
20. maj 2003 - 19:57 Der er 9 kommentarer og
4 løsninger

smtp virker ikke

Jeg har en e-mail konti ved cybercity..
problemet er at jeg godt kan modtage men ikke sende e-mails..

jeg bruger følgende til pop3 og smtp:
post.cybercity.dk

mit gæt ville være at det var smtp adressen der var forkert.. men jeg kan kun finde at de skriver vip.cybercity.dk hvilket ikke virker ved mig.

håber der er nogen der kan hjælpe..

<\\izemate
Avatar billede riversen Nybegynder
20. maj 2003 - 19:59 #1
nej, det skodder for tiden. jeg bruger vip.cybercity.dk

I går kunne jeg pludselig ikke sende i en periode. Så pludselig blev de afsendt, men blev først modtaget lang tid efter...samme problem i dag...bliver afsendt men forsinket modtagelse på 1-2 timer
Avatar billede asand Nybegynder
20. maj 2003 - 20:02 #2
prøv safemail.cybercity.dk
Avatar billede asand Nybegynder
20. maj 2003 - 20:03 #3
altså som smtp.
Avatar billede riversen Nybegynder
20. maj 2003 - 20:04 #4
duede slet ikke her
Avatar billede izemate Nybegynder
20. maj 2003 - 20:05 #5
det var en jeg fik med et modem abbodoment... så jeg tror ikke vip.cybercity virker ? men det kan da være fordi at som du siger at de er nede fortiden at den ikke gad ! men det kunne være at nogle af jer andre havde en "gammel" konti

<\\izemate
Avatar billede riversen Nybegynder
20. maj 2003 - 20:07 #6
testede lige igen...nu er det ikke nogen nævneværdig forsinkelse
Avatar billede snap Nybegynder
20. maj 2003 - 20:15 #7
der har været fejl på  Cybercity
og det  er fejlrettet  kl. 1900
Avatar billede sundguf28 Nybegynder
21. maj 2003 - 08:53 #8
Det er også muligt at du ikke bruger Cybercity som ISP.

Hvis dette er tilfældet, skal du bruge din udbyders SMTP-server. Dvs. er Get2net din ISP (udbyder), skal du bruge deres udgående postserver (smtpserver.get2net.dk), hvis TDC er din ISP, er det deres smtp-server du skal bruge og så fremdeles.
Avatar billede sundguf28 Nybegynder
21. maj 2003 - 08:53 #9
ovenstående er ikke en kommentar, men et svar.
Avatar billede snap Nybegynder
21. maj 2003 - 09:37 #10
du kan også bede om en mail fra cybercity når der er problemer
http://list.cybercity.dk/
den sidste besked 21-5 kl 9:25
Vi har i øjeblikket problemer med vores mailsystem som bevirker
at der vil være en længere ventetid på modtagelse af mails.

Ny status: kl. 10:30

Vi beklager meget de gener fejlen medfører vores kunder.
Avatar billede punqtured Nybegynder
21. maj 2003 - 13:51 #11
Hehe ... i forbindelse med mail-problemer (andre end SMTP-serveren) er det lidt ligemeget med drift-mailing-lister :)))

/C
Avatar billede snap Nybegynder
21. maj 2003 - 16:10 #12
Hvis du kører adsl skal der stå ( pop3) vip.cybercity.dk
                            og i ( SMTP) vip.cybercity.dk
Avatar billede izemate Nybegynder
21. maj 2003 - 16:28 #13
men det er ikke adsl men Modem !