Avatar billede jayzer Nybegynder
20. maj 2003 - 17:28 Der er 11 kommentarer

Maskine fryser og svært ved at installere xp

Har lige købt et ecs k7s5a bunkort og en duron1300, som jeg skal bruge til en filmmaskine! Har 2 stænger apacer 128 sd ram, en HD og cd!

Da jeg skulle installere xp fik jeg blå skærm lige inden den skal til at starte setup!! Efter tons af forskellige indstillinger i bios, slog jeg cachen fra, kunne den installere, men det tog en hel nat!

Så troede jeg selvfølgelig alt var i orden, men men nu fryser den i xp efter 1 min - 5 min!! Har prøvet alt tror jeg, prøvet andre ram ddr og prøvet kun med en blok sdram!
Troede det evt. kunne være strøm men har prøvet med en 400w! Og har tjekket indstillingerne i bios og de står som default!! Nogen der har en ide til hvad et kan være?
Avatar billede rz2001 Nybegynder
20. maj 2003 - 17:30 #1
CPU'en kunne være for varm, har du en ordentlig køler på?
Avatar billede tobias28 Praktikant
20. maj 2003 - 17:31 #2
Kan du se i bios hvor varm din cpu bliver?
Avatar billede 7degreez Praktikant
20. maj 2003 - 17:34 #3
Er det en gammel HD måske?
Avatar billede 7degreez Praktikant
20. maj 2003 - 17:35 #4
Prøv en ny nyformatere HD...
Avatar billede boris Mester
20. maj 2003 - 17:36 #5
Hardware-konflikter er nok noget mere sandsynligt.
1)Tjek for løse ledninger og forbindelser
2) Pil al det hardware fra, du kan, så der kun er det absolut nødvendige tilbage til at starte op med. Dvs at du fjerner brænder, netkort, lydkort og hvad du ellers måtte have, som kan tages ud.
Hvis den starter fint på den måde, så sæt tingene i een ad gangen indtil det går galt igen.
Avatar billede boris Mester
20. maj 2003 - 17:37 #6
Og hvis det er problemer med hardware, er næste skridt at afinstallere tingene og lede efter opdaterede drivere.
Avatar billede peet-49 Novice
20. maj 2003 - 18:26 #7
Prøv en enkelt ramblok af gangen, i mange tilfælde er det rammenes skyld.
Avatar billede jayzer Nybegynder
20. maj 2003 - 22:00 #8
Har købt ny køler og cpu ligger på omkring 50 grader, hvilket ikke burde være for meget!! Har også prøvet med en 80 gb Ibm disk!! Det mærkelige er at når jeg surfer fryser den ikke så hurtigt, først ligeså snart jeg skal til at installere et eller andet, så den fryser med en helt ren xp! Har lige formateret igen, prøver xp igen, men så begynder den på det samme med at give blå skærm og skriver IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL!!
For at få det til at virke skal jeg slå cache fra, men så er jeg tilbage hvor jeg startet!! Jeg synes det er total mystisk!!
Avatar billede peet-49 Novice
20. maj 2003 - 22:04 #9
På ECS skal du loade setup optimal, og derefter sætte FSB-alt i bios
Avatar billede tobias28 Praktikant
03. juni 2003 - 16:18 #10
prøver du det jayzer??? eller er det opgivet?
Avatar billede tobias28 Praktikant
17. juni 2003 - 02:00 #11
HAAALLLOOOO???