Avatar billede hermand Nybegynder
20. maj 2003 - 17:19 Der er 10 kommentarer

BNC til windows

jeg bruger psybnc til windows, men det virker kun over LAN.
når andre connecter til serveren joiner de aldrig alle channel'erne ..

jeg har spurgt på #psybnc og de siger at psybnc er designet til linux og derfor er der den lille bug som man ikke ka gøre noget ved ..

nogen der kender et andet godt "bnc-server-program" eller måske en løsning på mit psybnc problem ?
Avatar billede budda Nybegynder
20. maj 2003 - 22:00 #1
http://www.probnc.com/

der havde vi en :)
Avatar billede hermand Nybegynder
20. maj 2003 - 22:15 #2
den havde jeg faktisk kigget på, men ligeså straks jeg lukker mirc quitter den oss og jeg ka ikke sætte noget bnc nick ..

kort sagt: der er ikke en skid forskel bortset fra at jeg har en anden ip :\
Avatar billede e-skape Nybegynder
05. juni 2003 - 13:04 #3
Er det ikke bare fordi, disse brugere ikke har fået tilføjet en server de går på?

Nye brugere på din BNC:
- Skriv /server -m dinhost portnummer
- og så /quote pass ditpass
- og så /adduser ident :navn <- Og det skal være det, som din klient er sat op til
- og du adder server ved /addserver dk.quakenet.org :6667

Så burde det virke..

Nogen der har styr, hvordan man får psyBNC'en til _ikke_ at gemme beskeder fra bestemte adresser, såsom L (Welcomemsg's)

//Svend
Avatar billede hermand Nybegynder
05. juni 2003 - 13:52 #4
snakker du om psybnc eller ka man oss gøre det der på probnc ?

for jeg har styr på psybnc
Avatar billede e-skape Nybegynder
05. juni 2003 - 17:04 #5
Det er ang. psyBNC det hele..

Jeg kører med bnc, da jeg ikke kan connecte til IRC på min skole, vi bliver g-lined. Så derfor kører jeg BNC på min workstation derhjemme. Jeg slukker den om natten, gider ikke høre på den. Derfor får jeg welcomemsg fra alle chans' L, hver gang jeg connecter til BNC'en.
Kan man ikke filtrere, så man ikke få disse beskeder fra L? Altså.. i psyBNC når jeg er offline. Når jeg er online igennem BNC'en skal jeg få disse beskeder...

Kan du følge mig?

//Svend
Avatar billede e-skape Nybegynder
05. juni 2003 - 17:05 #6
Bug? Den virker altså fint nok for mig?
Jeg og én anden fra min klasse, connecter til den hver dag i skolen, og det virker bare.
//Svend
Avatar billede amplificator Nybegynder
05. juni 2003 - 17:11 #7
Det lyder stærkt som om at du mangler at åbne porten som PsyBNC bruger. Hvis ikke porten er åbnet, så kan folk udefra ikke connecte, men dem på dit LAN kan godt.
Avatar billede e-skape Nybegynder
05. juni 2003 - 17:17 #8
Jeg har da ikke åbnet noget specielt, og mit virker fint nok? Kan det være, det er en nyere version end min?
Avatar billede hermand Nybegynder
05. juni 2003 - 18:07 #9
det ka godt passe det der med porten for min internetudbyder sÅx..

men dem udefra kan godt connecte, men de joiner bare aldrig alle channels :\

dem på #psybnc sagde at det var en "cygwin" fejl som man ikke ku gøre noget ved
Avatar billede m0nk3y Nybegynder
09. november 2003 - 10:06 #10
Nogle der har styr på om man kan sætte remote scripts på de forskellige users ? Og hvis man kan hvor er det så henne ?