Avatar billede rz2001 Nybegynder
20. maj 2003 - 17:17 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

PCI / AGP grafikkort problemer

Jeg har et gammelt gigabyte 5AX bundkort med 2X AGP.
Mit grafikkort er et Winfast S320 II Ultra som sidder i AGP porten. Desuden har jeg et Voodoo 3 3000 PCI grafikkort, som når jeg sætter det i, får maskinen til at køre mere stabilt?

Når jeg skal starte Diablo II tager det en evighed med AGP kortet, men med det andet går det noget hurtigere.

Når jeg kører 3DMark 99 Max får jeg alligevel ca. 800 point mere med AGP kortet.

Hvordan kan det være og er der nogen, som har en løsning til at løse problemet??
Avatar billede lrd Nybegynder
20. maj 2003 - 17:20 #1
Evt hent ny driver til kortet eller en patch til spillet
Avatar billede lrd Nybegynder
20. maj 2003 - 17:21 #2
Prøv at gå ind på deres hjemmeside og hent den nyeste driver til kortet
Avatar billede rz2001 Nybegynder
20. maj 2003 - 17:23 #3
Har allerede den nyeste driver!!
Avatar billede lrd Nybegynder
20. maj 2003 - 17:24 #4
Prøv en patch til spillet så
Avatar billede rz2001 Nybegynder
20. maj 2003 - 17:27 #5
jeg tror også jeg har den nyeste patch
Avatar billede lrd Nybegynder
20. maj 2003 - 17:27 #6
SHusker du at afinstallere den gamle driver inden du smider den nye i
Avatar billede rz2001 Nybegynder
20. maj 2003 - 17:28 #7
desuden er det jo et gammelt kort så der burde jo være rettet fejl i tidligere patches
Avatar billede rz2001 Nybegynder
20. maj 2003 - 17:28 #8
Ja
Avatar billede 7degreez Praktikant
20. maj 2003 - 17:30 #9
AGP porten er hurtigere end IDE porten
Avatar billede lrd Nybegynder
20. maj 2003 - 17:31 #10
Sidste forsøg herfra. Prøv win update. Eller siger jeg sorry for alt det spam her
Avatar billede rz2001 Nybegynder
20. maj 2003 - 17:32 #11
Hvad gør det at AGP er hurtigere end IDE?
Avatar billede snowball42 Nybegynder
20. maj 2003 - 17:37 #12
Jeg tror nu nok at jeg ville prøve at hente en ny Bios ned til bundkortet, for derefter at hive voodoo kortet ud, og så se om det havde hjulpet på stabiliteten.
Avatar billede rz2001 Nybegynder
20. maj 2003 - 17:38 #13
Jeg har også prøvet med ny bios
Avatar billede lrd Nybegynder
20. maj 2003 - 17:39 #14
Bare en farlig ting at lege med hvis man ikke har prøvet det før :-)
Avatar billede rz2001 Nybegynder
20. maj 2003 - 21:16 #15
Jeg har lige prøvet at opdatere Bios igen, men nu virker standby ikke mere??
Avatar billede lrd Nybegynder
20. maj 2003 - 21:17 #16
Sagde det var farligt med det roderi :-)
Avatar billede rz2001 Nybegynder
20. maj 2003 - 21:21 #17
jeg fatter bare ik hvorfor det går langsommere med et AGP end et PCI selvom jeg får flere points i et 3DMark program...?
Avatar billede lrd Nybegynder
20. maj 2003 - 21:29 #18
Integrated Drive Electronics;
grænseflade for harddiske, CD-ROM-drev m.v., hvor al styringselektronik er monteret direkte på enheden i stedte for på bundkortet.
Disken kan have en hvilken som helst controller-type så længe grænsefladen for tilslutning til IDE-stikker er kompatibel med IDE-standarden.
Seneste standard er EIDE.

Integrated Drive Electronics;
grænseflade for harddiske, CD-ROM-drev m.v., hvor al styringselektronik er monteret direkte på enheden i stedte for på bundkortet.
Disken kan have en hvilken som helst controller-type så længe grænsefladen for tilslutning til IDE-stikker er kompatibel med IDE-standarden.
Seneste standard er EIDE.

Integrated Drive Electronics;
grænseflade for harddiske, CD-ROM-drev m.v., hvor al styringselektronik er monteret direkte på enheden i stedte for på bundkortet.
Disken kan have en hvilken som helst controller-type så længe grænsefladen for tilslutning til IDE-stikker er kompatibel med IDE-standarden.
Seneste standard er EIDE.

Fandt dette på http://www.it-leksikon.dk/ måske kan det hjælpe dig for jeg aner det faktisk ikke. Måske har det noget at gøre med AGP er et konkret stik til grafikkort og det andet ikke er men kun et gær udfra dette. Pyha sveder helt af alt det søger for dig :-)
Avatar billede lrd Nybegynder
20. maj 2003 - 21:30 #19
Se bort fra den extra jeg kom til at sætte ind
Avatar billede lrd Nybegynder
20. maj 2003 - 21:54 #20
Kunne dette guide dig bedre :-)
Avatar billede rz2001 Nybegynder
20. maj 2003 - 23:36 #21
nej desværre men tak alligevel
Avatar billede rz2001 Nybegynder
20. maj 2003 - 23:37 #22
jeg skal måske lige skrive at jeg aldrig kører med de to kort i på samme tid:-)
Avatar billede lrd Nybegynder
20. maj 2003 - 23:38 #23
Har snart fået hård hud af at søge. Men velbekomme
Avatar billede lrd Nybegynder
20. maj 2003 - 23:40 #24
Avatar billede lrd Nybegynder
20. maj 2003 - 23:42 #25
IDE:
Controlleren kan kun tale med en enhed på kablet ad gangen. D.v.s. at det tager tid at kopiere mellem 2 enheder på samme kabel (læs samme controller)

Dette er selv nyt for mig men efter alt det jeg har læst omkring emnet er APG hurtigere end IDE hvorfor må jeg jo så finde udaf :-)
Avatar billede rz2001 Nybegynder
22. maj 2003 - 15:17 #26
Jeg tror selv at jeg har fundet ud af hvorfor, det er langsommere. Det er simpelthen fordi kortet er langsommere :-) selvom det kører Agp som er hurtigere end Pci...
Avatar billede lrd Nybegynder
22. maj 2003 - 15:19 #27
hmm okay. Fed helt svedetur af at lede :-)
Så skal jeg nok ikke smide et svar eller??
Avatar billede lrd Nybegynder
22. maj 2003 - 15:30 #28
hmm smider et svar for en sikkerheds skyld :-)

Ha en god dag

Lrd
Avatar billede lrd Nybegynder
22. maj 2003 - 15:31 #29
Ups
Avatar billede rz2001 Nybegynder
22. maj 2003 - 15:55 #30
Selv ups!

Men behold dem bare jeg kan klare det ;-( hulk!!!