Avatar billede dilva21 Nybegynder
20. maj 2003 - 13:35 Der er 8 kommentarer

MSN Messenger

hey...
jeg prøver at sende filer ud til min venner gennem Msn Messenger og jeg får hele tiden fejl på det.
jeg har det nyeste version altså 5,et eller andet.
jeg har ingen firewall eller noget, og har talt med Tiscali
og de siger at man ikke har lukket for nogle porte fra deres side af.... hvad skal jeg gøre??
Avatar billede rossoneri Nybegynder
20. maj 2003 - 13:46 #1
Dem du sender til må skam heller ikke have noget porte lukket ....
Tjek om dem du sender til kan modtage fra andre ...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. maj 2003 - 14:26 #2
Har du router på din forbindelse ?
Hvis du har, er det derfor du ikke kan sende filer. Du vil dog kunne modtage.
Avatar billede dilva21 Nybegynder
20. maj 2003 - 16:55 #3
jeg kan godt modtage men ikke sende... ja, jeg har en cisco 677 router
Avatar billede sprutnik Nybegynder
20. maj 2003 - 17:00 #4
Hvis du har dynamisk ip eller flere computere koblet på din forbindelse kan du normalt ikke sende filer eller oprette samtaler gennem MSN når du også her en cisco 677. Dog kan man nogle gang godt sende filer, hvis både afsender og modtager har MSN 5.0. Ellers kan du hente Eyeball, som er et andet chatprogram. Det kan du både hente filer og oprette samtaler selvom du sidder bag NAT.
Avatar billede sprutnik Nybegynder
20. maj 2003 - 17:03 #5
Hente filer-> sende filer
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. maj 2003 - 18:21 #6
Du spørger hvad du skal gøre. Tal med Tiscali, og fortæl dem at Cisco 677 ikke er upnp enabled og du har brug for en sådan router. Så må de jo finde en til dig.
Summa summarum: routeren skal supportere upnp, ellers kan du ikke sende filer gennem msn.
Avatar billede guuur Nybegynder
03. juni 2003 - 20:10 #7
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. juni 2003 - 20:13 #8
Ja, nu udtrykte jeg mig jo ret kategorisk sidste gang, men jeg har siden løst mit eget problem vha msn 6.0. Der er et nyt udseende, men hvad bedre er at jeg nu kan sende filer. Så prøv at hente den og se om det ikke løser dine problemer:
http://msn.linkssoft.nl/