Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2003 - 12:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kort til Ringenes Herre

Er der nogle der kender en site hvor det er muligt at finde et detaljeret kort over landet i Ringenes Herre.
Savner det lidt når jeg er igang med at læse bogen, og de kort der er i bogen er ikke detaljerede nok.... kortene må hvis det er muligt meget gerne være på dansk så navnene passer med de bynavne der står i bogen.
Avatar billede andersenph Nybegynder
20. maj 2003 - 13:14 #1
http://www.tolkien-archives.com/maproom.shtml

er desværre på engelsk, men det var hvad jeg kunne finde....
Avatar billede andersenph Nybegynder
20. maj 2003 - 13:38 #2
Så vidt jeg ved er bynavnene ikke oversat til dansk så det burde ikke være noget problem ved nærmere eftertanke...
Navnene på personerne er derimod oversat....

Fortsat god læsning....
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2003 - 13:58 #3
Nja jeg tror de er oversat... for nogle byer indeholder jo bogstaverne æøå.....!! fx kløvedal
Avatar billede andersenph Nybegynder
20. maj 2003 - 14:03 #4
ja du har ret :0)  my mistake    der er gået en del bøger igennem siden lotr så undskyld mange gange...
håber du kan bruge kortene alligevel....
Avatar billede andersenph Nybegynder
20. maj 2003 - 14:12 #5
Avatar billede henrikmand Nybegynder
20. maj 2003 - 15:02 #6
Her er et af de mest omfattende:
http://lotrmaps.middle-earth.us/maps/r3t_M94.gif

ellers kan jeg varmt anbefale, at du kigger på:
http://www.glyphweb.com/arda/default.htm

Så er der altså svar på mange spørgsmål.
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2003 - 17:48 #7
Lukker spm da jeg desværre ikke fik det ønskede danske kort