Avatar billede choker Nybegynder
20. maj 2003 - 10:53 Der er 11 kommentarer

Ryk musen automatisk..

Findes der et script der kan rykke musen automatisk ?

Jeg leder ikke efter et makro program - men et eventuelt script der kan rykke musen fx. over på et billede når billedet er loadet.
Avatar billede dk_akj Nybegynder
20. maj 2003 - 10:59 #1
Du kan gøre det med windows API kald

SetCursorPos (x,y)

//akj
Avatar billede choker Nybegynder
20. maj 2003 - 11:14 #2
Og det kan du måske lige forklare mig hvordan virker ?? :)

Tror desuden ikke det er det jeg leder efter - jeg skal kunne sætte musens position i kildekoden på min side.. Er det muligt ? :/
Avatar billede roenving Novice
20. maj 2003 - 11:17 #3
dk_akj's metode er nærmest en slags makrokald til windows ...

Du kan måske med dk_akj's metode hvis du kun skal have fat i IE-brugere, som har fuld aktivering af VBScript ...
Avatar billede choker Nybegynder
20. maj 2003 - 11:19 #4
Det jeg søger svar på lige nu er;

Kan jeg skrive noget i min kildekode der rykker musen på nogen måde ved onload el. lign. ? Og hvis ja, hvad skal jeg så skrive ?
Avatar billede tipsen Nybegynder
20. maj 2003 - 11:28 #5
Du kan ikke lave noget der fungerer generelt, da det normalt er noget der styres hos klienten.
Avatar billede dk_akj Nybegynder
20. maj 2003 - 11:38 #6
Jeg tror ikke du finder noget der virker i alle browsere.

//akj
Avatar billede roenving Novice
20. maj 2003 - 11:44 #7
Svaret er: NEJ -- heldigvis ;-)))
Avatar billede choker Nybegynder
20. maj 2003 - 12:05 #8
Hvad ville det kræve ??

Skal nemlig tage røven på en ven.. Og vinde 100 kroner samtidigt :)

dk_akj; du snakker om noget windows API kald - hvad skulle der til for at lave det ?
Avatar billede dk_akj Nybegynder
20. maj 2003 - 12:06 #9
Det letteste vil være hvis du sender ham en exe fil som han så "åbner"

//akj
Avatar billede dk_akj Nybegynder
20. maj 2003 - 12:09 #10
Og så skal du have monteret en motor i hans mus så den kan køre ;-)

//akj
Avatar billede roenving Novice
20. maj 2003 - 12:14 #11
-- det ville godt nok også tage røven på mig *g*