Avatar billede hundevennen Nybegynder
19. maj 2003 - 21:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

psu slukker efter 5 sekunder??

efter at have sat en mere lydsvag blæser i min psu og en ekstra køleplade på min AMD Xp2000 - en kobberplade - mellem køler og CPU - der skulle give bedre køling til den lille kerne - vil PCén ikke starte op - som skrevet - strømforsyningen kører kun lige 5 sekunder og slukker så - der sker intet på skærmen - gode råd søges??
Avatar billede hundevennen Nybegynder
19. maj 2003 - 21:56 #1
kølepladen er en coppershim pro fra Studiedata
Avatar billede kogt Nybegynder
19. maj 2003 - 21:59 #2
jeg ville prøve og tage kobberpladen af for at se om kernen er knækket, nu kan jeg jo ikke se strømforsyningen men kan du have sat den nye blæser i forkert altså  + til - eller - til +, men jeg ville tjekke kernen om den har tage skade først
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. maj 2003 - 22:01 #3
Nogle motherboards overvåger om køleren er sat på. Jeg vil foreslå at du lige prøver at lade kobberpladen sidde på og sætter den gamle køler på. Hvis den så starter op, må konklusionen være at den nye køler ikke virker til dit motherboard, hvis du ellers har brugt det samme strømstik som den gamle sad i.
Avatar billede hundevennen Nybegynder
19. maj 2003 - 22:08 #4
tak for de ellers udmærkede svar - men nu har jeg pillet den kobberplade af og nu starter den fint op - så det må jo være den der kortlsutter et eller andet
Avatar billede catter Nybegynder
28. november 2003 - 11:05 #5
Prøv engang at vende køleren 180grader da man "nemt" kan komme til at vende den forkert i forhold til den "pude" der sidder under den, bare en ide