Avatar billede villumsen Nybegynder
19. maj 2003 - 20:15 Der er 14 kommentarer

Køb af fladskærm (TFT)

Jeg går og overvejer at investere i en fladskærm til min pc, men jeg ved ikke hvad jeg skal købe...

Hvad er minimumskrav til en fladskærm hvis man skal kunne spille spil på den…?

Jeg har bl.a. set på følgende modeller:

1) AOC model LM720A, 17” LCD, 1280x1024, 0,264dp, 75Hz, 25ms.
2) AOC model LM800, 18,1” LCD, 1280x1024, 0,284dp, 75Hz, 23ms.
3) Medion model MD 7218 18,1 TFT, 1280x1024, 30ms.

Hvilke specifikationer skal jeg gå efter når jeg ser på fladskærme…

På forhånd tak for hjælpen

Mht.
Villumsen
Avatar billede casch Nybegynder
19. maj 2003 - 20:16 #1
opdaterings frekvensen er ret vigtig, altså hvor hurtig bliver skærmen opdateret
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2003 - 20:19 #2
Jeg vil anbefale en af disse:

http://www.amitech.dk/webprodukt/skaerme/25602.asp

AOC er noget junk.
Avatar billede dragen Nybegynder
19. maj 2003 - 20:21 #3
Det er da den værste gang ævl jeg længe har hørt!?
Opdateringsfrekvensen betyder (næsten) intet på fladskærme. Responstiden derimod betyder alt.

Dvs. den skal have lav (lig med eller mindre end 20) responstid
Stort skærmareal (og her har skærmen rent faktisk de rigtige mål - fx. 17")
En opløsning man kan leve med (man kan nemlig næsten ikke skifte opløsning)
Avatar billede dragen Nybegynder
19. maj 2003 - 20:23 #4
responstid på 23 kan lige gå an til spil...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. maj 2003 - 20:23 #5
Og så skal du forlange 0 pixels garanti af din forhandler:
dvs. en fejl i en pixel -> ny skærm.

Og du skal ikke lade dig spise af med vandede bortforklaringer
af din forhandker. Vil han ikke, så gå et andet sted hen.
Avatar billede dragen Nybegynder
19. maj 2003 - 20:26 #6
Nemlig! - det er den rette ånd.

Iøvrigt er fladskærme endnu mere lækre hvis man har et DVI-grafik-kort og en DVI-indgang på skærmen. Men det behøves selvf. ikke =)
Avatar billede dragen Nybegynder
19. maj 2003 - 20:27 #7
Ang. opløsning iøvrigt: du skal regne med at køre i maksimal-opløsningen hele tiden. Det er nemlig der skærmen er bedst.
Avatar billede terry Ekspert
19. maj 2003 - 20:28 #8
23ms is fastest
If you have the cash then this is a GREAT monitor
http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1663&p=2
Avatar billede johnny_el_mnemonic Nybegynder
19. maj 2003 - 20:46 #9
Jeg overvejer selv at skifte til den flade skærm, nu hvor prisen begynder at være dernede hvor jeg kan være med. Har også kigget på KISS's Coolview som forespurgt om i indlægget her: http://www.eksperten.dk/spm/354511
Hvad er jeres "ekspert" bedømmelse af den ?
Vil ligeså, som brugeren www.micahelp.dk, meget gerne høre + og minuser omkring den.
Avatar billede casch Nybegynder
20. maj 2003 - 08:24 #10
dragen: undskyld jeg var lidt træt så jeg kom til at kalde responstiden for opdateringsfrekvensen.
Avatar billede bovbjerg Nybegynder
21. maj 2003 - 20:29 #11
Hvad med denne medion til 3487
MD7218. 18,1" SXGA.
Høj opløsning 1280 x 1024 pixels. 16,7 mio. farver.
flimmerfri og forvrængningsfri. Hurtig respons tid ved 30ms.
Plug % Play. Lav stråling og miljøvenlig i henhold til TCO 99 std. Flersproget "On Screen Display" menu.
Hjælp mig venner.
svar gerne til christian@boyz.dk
Avatar billede bovbjerg Nybegynder
21. maj 2003 - 20:36 #12
er den ikke god til spil den der medion? spiller en del. Kan man se forskel tror i?
Avatar billede sprutnik Nybegynder
21. maj 2003 - 20:41 #13
Reaktionstid på 16ms->
http://www.comon.dk/index.php?page=news:show,id=12554
Avatar billede terry Ekspert
21. maj 2003 - 20:43 #14
I wouldnt waist too much time here folks, I think villumsen hasgot what he wanted, and I doubt we will here from him again :o)