Avatar billede terminator Nybegynder
19. maj 2003 - 15:58 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Ny Harddisk ?

Hej !

Jeg står og skal have en ny HD og valget står nok på en
Seagate Barracuda V 120GB 2048KB/9,4ms/7200RPM/IDE100
Snappet fra EDBpriser :o)
Den er åbenbart bare møgsvær at få fat på...damn !!!
Så går spørgsmålet: Hvad er forskellen på denne disk og så Barracuda 7200.7 120GB 2048KB/8,5ms/7200RPM/IDE100

Sidstnævnte er der mange forhandlere der har på lager og den er hurtigere i søgetiden og er samtidigt billigere ??

Hvad står 7-tallet for efter 7200 ?
Er den ligeså god som Barracuda V ?
Den med 7-tallet er slet ikke anmeldt endnu af nogen på EDBpriser.dk.......Skal man passe på med den ?
Det er jo ellers et godt alternativ til den anden.

Venter spændt..

>>>terminator<<<
Avatar billede terminator Nybegynder
19. maj 2003 - 16:03 #1
7200.7 er måske bare en gammel serie eller hvad ?
Støjer de mere end Barracuda V serien ?

>>>terminator<<<
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2003 - 16:08 #2
7200.7 er svjv en nyere model end V serien.

Derudover ser søgetiden jo en del bedre ud på 7200.7
Avatar billede chalde Seniormester
19. maj 2003 - 17:08 #3
jeg har 3 seagate harddiske.. en 4 år gammel fætter og så 1x 60gb barracuda IV og 1x 80gb 7200.7..
Jeg kan sige så meget som: http://www.ebruger.dk/img/dote/chalde_sisoft%20hd%20c.JPG
der er pænt fart på den, og den siger ingenting... søgetiden er endda målt til 7ms, selvom den er opgivet til 8.5ms, så det er bare extra bonus.
Jeg kender ikke så meget til barracuda V serien.
Ville tage 7200.7, fordi søgetiden er lavere, og den er billigere...
7 tallet er bare et tal, lige som barracuda V(5)
Kig på 80gb udgaven af 7200.7, så kan du se hvad folk siger der...
Avatar billede suppaikamo Nybegynder
19. maj 2003 - 18:00 #4
Skal sige at jeg kan også 100% stå inde for 7200.7 serien! har selv en 80GB, som er både hurtig, lydløs og super stabil til prisen! Så go for it:-D
Avatar billede terminator Nybegynder
20. maj 2003 - 02:02 #5
suppaikamo & el_barto...lav lige et svar, sådan at jeg kan fordele
pointene imellem jer alle 3 :o)
Men ellers tak for jeres kommentarer

>>>terminator<<<
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2003 - 07:52 #6
Ikke 200 point, men måske 5-10 ;)
Avatar billede suppaikamo Nybegynder
21. maj 2003 - 14:42 #7
Bare fyr løs:-D
Avatar billede terminator Nybegynder
24. maj 2003 - 19:37 #8
>>el_barto, det er lidt svært at fordele, men jeg håber jeg har ramt rigtigt.
Var måske lidt mange point for sådan et spørgsmål, men hva' faen :o)

Tak for svarene, men faktisk endte det med en Maxtor plus 9 fluid, da Seagaten ikke ville detekteres ordentligt. Heller ikke med en ny BIOS og heller ikke da den sad helt alene :o( Nå, men Maxtoren kører kanon. "Gnaver" godt nok lidt mere når den arbejder men det kan jeg godt leve med.

>>>terminator<<<
Avatar billede terminator Nybegynder
24. maj 2003 - 19:39 #9
Seagaten = 7200.7