Avatar billede razmuz Nybegynder
27. november 2000 - 16:18 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Anbefal ftp-program

Er der nogle der kan anbefale et ftp program, som virker under win2000 og er freeware...
Avatar billede disky Nybegynder
27. november 2000 - 16:20 #1
ja den ftp.exe commando der følger med :-)

jeg bruger selv Windows Commander som har indbygget FTP, men den er ikke helt freeware
Avatar billede limemedia Nybegynder
27. november 2000 - 16:22 #2
WS_FTP LE er gratis for private og studerende
Jeg kan dog godt lide CuteFTP men den koster en slat.
Avatar billede da_nigga Nybegynder
27. november 2000 - 16:24 #3
Må holde med ljweb her... CuteFTP er et godt prog.... Kan klart anbefale det *SSS*
Avatar billede johnbp Nybegynder
27. november 2000 - 16:29 #4
Hvorfor ikke bare instalere IIS under tilføj og fjern windows programmer så har du ftp , jeg bruger det selv
John
Avatar billede kbsorensen Nybegynder
27. november 2000 - 16:37 #5
I følge http://grc.com/ og http://www.infoforce.qc.ca/spyware/ indeholder CuteFTP en form for spyware der følger/overvåger brugeren på internettet, så det er da ikke så godt et program ?
Avatar billede da_nigga Nybegynder
27. november 2000 - 16:42 #6
kbsorensen >>> Hmm sikker på at det ikke er nogen paranoia sider.... Og hvorfor skulle man frygte det med mindre at man uploader ting som man vil holde skjult fra om verdenen?????
Avatar billede simonvalter Praktikant
27. november 2000 - 17:23 #7
Cuteftp http://www.cuteftp.com

kbsorensen>> har du læst hvad der står om spyware , det er ikke noget med at de samler informationer om hvad du foretager dig ud over hvis du klikker på banneret i shareware versioner så de kan føre en feks statestik på om rekalmerne rammer målgruppen eller om der overhvovedet er nogen der klikker på dem. du er sikkert osse bange for cookies....
Avatar billede goulduck Nybegynder
27. november 2000 - 18:02 #8
Avatar billede goulduck Nybegynder
27. november 2000 - 18:06 #9
Jeg personligt kan ikke lide at der bliver installeret programmer, som holder øje med brugen af mit Internet - og nej, det er ikke ulovlige ting jeg laver.

Hvis mand er \"bange\" for cookies, kan mand downloade IDCIDE, som filtre \"spy\" cookies fra - ret effektivt. Jeg har endnu ikke fundet en side som ikke har virket med det program.

http://www.idcide.com/
Avatar billede kbsorensen Nybegynder
27. november 2000 - 18:26 #10
Med hensyn til om jeg \"osse\" er bange for cookies, gider jeg ikke kommentere...alene spørgsmålet taler for sig selv.

Hele affæren med spyware og (aureate nu ændret til radiate), startede fordi deres software længe efter man havde afinstalleret det, fortsatte med at rapportere tilbage til firmaet, da ikke hele programmet blev afinstalleret.
Hvis jeg ikke synes det rager nogen comercielle websteder hvad jeg laver på internettet, har det intet at gøre med om man er kriminel eller ej.
Jeg vil ikke finde mig i at blive udnyttet af at jeg på et tidspunkt har installeret, et såkaldt freeware program, og hvis det samtidigt betyder at jeg ikke kan bruge de programmer der er på denne site:  http://www.radiate.com/press/products.html
så er jeg faktisk ligeglad med det.
Der findes flere programmer der fjerner resterne af \"freewareprogrammerne\" bl.a. Optout. http://grc.com
Eller man kan bruge radiate´s egen: http://www.radiate.com/privacy/remove.exe
hentet her: http://www.radiate.com/privacy/remover.html
Avatar billede gephion Nybegynder
29. november 2000 - 10:45 #11
Brug G6 ftp server (gene6.com)

Med den kan du.:

oprette virtuelle dir

definere hvor meget båndbredde hver bruger MAX må bruge..

Selv definere SAMTLIGE \"tekster\" den skal bruge.

Installere en \"all time greatest\" funtion, så dine brugere kan se om de leecher for meget :)

+ (næsten bedst) der er en Crc-checker addon..

Og sidst men ikke mindst, er den rimelig nem at gå til....!

Har selv både brugt IIS fpt delen, Warftpd og en masse andre inklusive Serv-U. Og de kommer ikke TÆT på G6...!
Avatar billede gephion Nybegynder
29. november 2000 - 10:47 #12
Glemte at nævne, at der også er følgende \"promt baserede\" funtioner.:

Site chat -Brugere kan chatte med hinanden
Site Who  -Brugere kan se hvem der også er online
Site Stats Brugere kan se hvad deres egne stats er, men også de generelle stats er for serveren...
Avatar billede goulduck Nybegynder
01. december 2000 - 07:00 #13
Hehe, er det ikke lidt for meget at installere en FTP server, når det en FTP klient som der søges? :O)
Avatar billede gephion Nybegynder
01. december 2000 - 21:59 #14
goulduck..:

Hvis det er tilfældet, ville jeg da gerne have at vide hvordan det kan lade sig gøre at bruge ftp funtionen i IIS som alm. ftp??

Men jeg kan da kun give dig ret i at hvis der er en klient der skal bruges, så er leech FTP, Flash FXP og Elite ftp, klart de bedste progz til det...
Avatar billede goulduck Nybegynder
01. december 2000 - 23:31 #15
Det kan man da heller ikke... ?
Avatar billede gephion Nybegynder
02. december 2000 - 20:40 #16
Mente jeg heller ikke man kunne :)

Det var bare svaret fra Johnbp der fik mig til at tro, at det var en server vi snakkede om... Han skriver... Jah, du kan jo lige scolle op :)
Avatar billede goulduck Nybegynder
02. december 2000 - 21:46 #17
Ah... ok .. ;)