Avatar billede gudmund_nielsen Nybegynder
19. maj 2003 - 13:29 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

Egenskaber for skærm ved højreklik på tomt sted på skrivebordet

Hej,

Jeg har fået et besynderligt problem i Windows XP. Hvis jeg højreklikker på skrivebordet for at få egenskabsvinduet frem for skærm mangler de sædvanlige faneblade for: Temaer, Skrivebord, Pauseskærm, Udseende og Indstillinger. Det eneste der vises er Tema vinduet, men uden faneblade. Jeg kan selvfølgelig gå ind i Kontrolpanel og vælge de enkelte dele og sætte dem der, men hvad er der sket??? Jeg vil meget gerne kunne fortsætte med at tage højreklikket på skrivebordet og have adgang til alle mulighederne for skærm som man normalt har. Mon der er en der har en løsning på dette problem???????? I givet fald vil jeg da gerne have en mail, evt. vedhæftet den fil (program) som kalder egenskabsvinduet frem for skærm med alle fanebladene. E-mail til anderuplunden@hotmail.com
NB: Jeg har prøvet at klikke forskellige steder på det vindue der kommer frem uden fanebladene for at se, om de evt. er der uden at kunne ses, men uden resultat.
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
19. maj 2003 - 13:34 #1
Hvad sker der hvis du går vej "Start -> Kontrolpanel -> skærm"????
Avatar billede kr-data Nybegynder
19. maj 2003 - 13:35 #2
sfc /scannow det er det eneste forslag jeg har (husk at have cd'en i drevet!
Avatar billede kr-data Nybegynder
19. maj 2003 - 13:35 #3
nå ja gå ind i menuen start og vælg kør :-) glemte lige at skrive det!
Avatar billede juntao Nybegynder
19. maj 2003 - 13:39 #4
hey
Prøv at hente Tweak UI på www.download.com ;) plus man kan altmuligt andet med det program.....
Avatar billede gudmund_nielsen Nybegynder
19. maj 2003 - 13:43 #5
Har prøvet alt det foreslåede. Skærm i Kontrolpanelet giver samme pauvre resultat, altså uden fanebladene. Tweak UI hjælper heller ikke. Hvem bliver den første til at løse det? Spørgsmålet er om der findes en fil (program) som kaldes ved højreklikket eller om det er indbygget i kernen af XP????
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2003 - 13:52 #6
Hvis maskinen er medlem af et domæne, er det muligvis administratoren der har deaktiveret det.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. maj 2003 - 14:35 #7
Klik start, kør, skriv desk.cpl og tryk enter.
Sker det samme her ?
Hvis det gør og sfc ikke hjalp, er den hurtigste måde at løse problemet på at sætte systemet tilbage til en dato, før problemet begyndte, via systemgendannelse.

Jeg har sendt desk.cpl til dig, men jeg er ikke sikker på at det løser problemet.
Avatar billede juntao Nybegynder
19. maj 2003 - 15:13 #8
hvad med commandoen msconfig i kør og se der er et flueben som er fjernet eller tilføjet ......måske...eller de nyeste drivere til skærm eller grafikkort
Avatar billede gudmund_nielsen Nybegynder
19. maj 2003 - 15:40 #9
Desværre er der ingen af rådene der virker. Jeg har prøvet den desk.cpl som er sendt til mig, med samme resultat. Efterfølgende har jeg lavet en fc af den der blev sendt og den der var der, der var ingen forskelle. Jeg håber stadig på en løsning.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. maj 2003 - 15:47 #10
Tjaa...så er der vel kun systemgendannelse tilbage ?
Avatar billede dee_kay Nybegynder
19. maj 2003 - 15:51 #11
Jeg har haft det samme problem, mit var bare med min taskmanager... Altså den viste det jeg sids var inde på og derefter kunne jeg dog godt trykke SHIFT+TAB og komme op i fanebladene, bare uden at se dem, derfra kan de styres med piltaster.. Mit problem er desværre ikke fosvundet :-( Men prøv eventuelt at lukke explorer fra taskmanager og se om den ikke kommer frem igen når du åbner det igen uden genstart...?

Håber svaret kunne bruges :-)
Avatar billede gudmund_nielsen Nybegynder
19. maj 2003 - 17:39 #12
Jeg vil efterprøve det sidste råd; jeg har prøvet at fjerne skærmkortet under enheder i systemadministration og også NVIDIA driveren og ALI AGP driveren under tilføj/fjern programmer, men uden held stadigvæk.
Avatar billede the_email Nybegynder
19. maj 2003 - 17:45 #13
Prøv at smide din XP-CD i, genstart og lad den boote på CDen. Ved det første billede spørger den om du vil starte en ny XP-installation eller om vil reperare. Her skal du vælge at du vil lave en ny. Ved næste billede siger den så at den har fundet en gammel version af XP og denne vælger du at reperare. Du skal have dit serial-nr klar, for det spørger den om. Nu overskriver den alle systemfiler men beholder dit skrivebord og startmenu intakt. Hvis dit problem skyldes en defekt systemfil, skulle det være løst nu.

TheEmail.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. maj 2003 - 18:06 #14
Hvis du alligevel er parat til en repair, hvorfor så ikke systemgendannelse ????
Den tager kun 1/10 af tiden og kan fortrydes igen !!
Avatar billede gudmund_nielsen Nybegynder
20. maj 2003 - 10:36 #15
Jeg har prøvet at bruge systemgendannelse uden held.
Avatar billede gudmund_nielsen Nybegynder
20. maj 2003 - 10:42 #16
Jeg kunne godt tænke mig at spørge the_email om hvad der sker med alle de opdateringer jeg har foretaget på XP PRO ved at gøre det du anbefaler??? Herunder SP1 og mange andre ting. Forsvinder de? Hvis alle systemfilerne overskrives vil de jo gå tabt og skal installeres igen forfra?!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. maj 2003 - 11:03 #17
Hvad sker der hvis du klikker start | kør, skriver desk.cpl og trykker enter ?
Er den så ok eller mangler fanebladene stadig ?
Avatar billede gudmund_nielsen Nybegynder
20. maj 2003 - 12:42 #18
Ja, fanebladene mangler stadig. Højst mærkværdigt problem, som du kan se i mine forrige kommentarer har jeg også prøvet alt muligt, det er besynderligt.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. maj 2003 - 12:45 #19
Men når du går ind via kontrolpanelet og vælger egenskaber for skærm, så er fanebladene der ????
Avatar billede gudmund_nielsen Nybegynder
20. maj 2003 - 12:54 #20
Nej, det er det samme, ingen faneblade! Men jeg kan selvfølgelig kalde de enkelte dele frem i kontrolpanelet, men naar jeg klikker på skærm er der ingen faneblade.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. maj 2003 - 13:09 #21
Så tabte du mig, må jeg indrømme. Jeg har lige været inde i kontrolpanelet og kan da ikke se hvordan du skulle ændre f.eks pauseskærm uden at få fanebladet med i egenskaber for skærm.
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2003 - 13:53 #22
Du svarede ikke på min kommentar, om din maskine var medlem af et domæne, så jeg går ud fra at det er den ikke.

Prøv dette:

Klik start Run.
Tast mmc + Enter.
Klik på menuen Console ->Add Remove Snap-in.
Klik Add...
Marker Group Policy ->Klik Add ->Klik Finich ->Klik Close ->Klik OK.

Naviger her til:

Local Computer Policy ->User Configurationm ->Administrative Templates ->Control Panel ->Display

Er der noget af dette der er enabled?

-Hide Background tab
-Disable changing wallpaper
-Hide Appearance tab
-Hide Settings tab
-Hide Screen Saver tab

Tja.. Det var bare en tanke, nogen har måske "leget".
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. maj 2003 - 14:13 #23
tpo >> Godt bud, synes jeg. Det lyder da som om det er de ting hun mangler.
Avatar billede venturer Nybegynder
20. maj 2003 - 14:20 #24
Det er højst sandsynligt fordi der er sat en policy der forhindrer dig i at få vist alle faneblade. Er du logget på med administrative rettigheder? Er det din maskine? Er du logget på et domæne?

Hvis ikke du selv har administrative rettigheder kan du IKKE som tpo skriver. Hvis du HAR rettigheder satser jeg på at tpo har løsningen.
Avatar billede the_email Nybegynder
20. maj 2003 - 19:19 #25
Hej Gudmun.

Jeg har selv gjort det hvor den også lod opdateringerne fra XP ligge - de skulle altså IKKE downloades igen. Det var godt nok før SP1, men jeg er 99% sikker på at den også lader den være. Ellers kan du jo hente den igen.

TheEmail
Avatar billede gudmund_nielsen Nybegynder
20. maj 2003 - 21:46 #26
Jeg vil lige prøve tpo's råd af, men jeg kan oplyse jer at booter jeg til fejlsikret tilstand er alle fanebladene der ... Det næste var selvfølgelig at boote til normal tilstand men som VGA, men ..., desværre fanebladene var der ikke. Men altså i fejlsikret tilstand er de der. Som sagt, jeg prøver tpo's råd af, men kom med andre ideer hvis i har. Tak.
Avatar billede gudmund_nielsen Nybegynder
20. maj 2003 - 21:52 #27
tpo>>> ikke medlem af noget domæne

tonnybrandt>>> du kan vælge de enkelte dele separat i XP PRO i Kontrolpanelet (vist ovenover skærm ikonen)
Avatar billede gudmund_nielsen Nybegynder
20. maj 2003 - 22:10 #28
tpo>>> det er ellers godt gået, men det virker ikke. Alle fanebladene står som "ikke konfigureret", jeg har prøvet at lege lidt med de 3 muligheder der er, men uden held, det er underligt det virker i fejlsikret tilstand. Selvfølgelig er det til at leve med da jeg kan kalde de enkelte dele i kontrolpanelet, men det er lidt træls. Gode ideer efterlyses, da en ominstallering af XP med de mange programmer der skal geninstalleres vil tage mig flere dage. Og jeg har gjort alle de andre ting du kan læse om, men uden held. Jeg har på fornemellsen det er NVIDIA driveren der er noget galt med, da jeg, når jeg vælger skærmopløsning i kontrolpanelet og klikker på avanceret kan se noget misk-mask som har noget med NVIDIA driveren at gøre (de ekstra faneblade der indsættes når driveren installeres), men jeg har jo prøvet at fjerne driveren, så jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal gøre ....
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. maj 2003 - 22:13 #29
Hov forresten !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Prøv lige at lave en ny bruger og log ind som ham. Det er da et eller andet i din profil, der er i skoven, når fejlsikret virker.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. maj 2003 - 22:20 #30
Ok, ovenstående var en ide jeg fik, men du har selvfølgelig ret i at nividia driveren ikke er aktiv i fejlsikret tilstand så måske ideen ikke var så god igen :-(
Avatar billede gudmund_nielsen Nybegynder
21. maj 2003 - 09:50 #31
tonnybrandt>>> Jeg har prøvet det du foreslog og som du selv konkluderede virker det heller ikke. Jeg har nu igen prøvet at afinstallere NVIDIA skærmdriveren + et par andre programmer jeg har haft mistanke til, herefter geninstalleret driveren, men resultatet er det samme. Det er meget mystisk, som jeg har nævnt kan jeg godt sætte skærmopløsningen i kontrolpanelet og ved klik på avanceret ser jeg NVIDIA knapperne men ikke korrekt, men kan godt klikke på dem og få de specielle NVIDIA opsætninger frem ... Jeg gad vide om der findes en løsning på problemet.
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2003 - 10:39 #32
Du skal nok forsøge med en ny driver, som juntao forslog.
Avatar billede gudmund_nielsen Nybegynder
02. november 2007 - 00:14 #33
Nedlagt