Avatar billede tingleff Praktikant
27. november 2000 - 15:26 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Bog om logon script

Hej hajer

Er der nogle der kan fortælle mig hvor jeg finder en bog om logon scripts. Med appendix over de forskellige scripts (net use - clock osv osv.)

/tingleff
Avatar billede hojben Novice
27. november 2000 - 15:26 #1
Avatar billede tingleff Praktikant
27. november 2000 - 15:32 #2
jeg ville have en bog og ikkr en site!!

ellers tak :-)

/tingleff
Avatar billede hojben Novice
27. november 2000 - 15:34 #3
Jeg tror altså ikke at der er udgivet en bog kun om loginscripts da disse jo er bygget op ud fra admin og brugerenes behov. Men skyd da kommandoen: net /? afsted i en dosprompt og forsøg dig ud fra det.
Avatar billede tingleff Praktikant
27. november 2000 - 15:36 #4
ok jeg prøver
Avatar billede maniacdog Nybegynder
27. november 2000 - 16:45 #5
Ellers mener jeg at der er en bog der hedder:

Windows NT 4.0
Jeg kan desværre ikke huske hvem bogen er skrevet af, men den er ret god og jeg mener også der står en god sjat omkring logon scripts.
(Og selvfølgelig også en del omkring det andet i NT.)
Avatar billede goulduck Nybegynder
27. november 2000 - 17:59 #6
Prøv http://www.bookworld.dk/ og søg efter en bog!
Avatar billede prodic Mester
27. november 2000 - 18:59 #7
Mastering Windows NT4 er på udsalg lige nu(mener jeg) og indeholder noget om brugen af LoginScripts(Net etc.) plus alt det andet sjove ved NT-script. Roaming Profiles etc.
Hvis man skal læse noget på et forholdsvist forståeligt niveau, og havde noget ud af det er den vel et godt køb på udsalg.
Avatar billede tingleff Praktikant
28. november 2000 - 08:25 #8
Prodic...

Vi har lige begge to været med i en diskussion om bøger, hvor jeg har skrevet at jeg har den bog......Ellers tak

/tingleff
Avatar billede prodic Mester
28. november 2000 - 13:18 #9
Tingleff : Det var desværre ikke den samme bog. Den vi snakkede om hed NT4-bible eller noget i den stil. Det er 2 forskellige.
Den jeg nævner her er fra Mastering serien, og er ikke den samme.
Avatar billede tingleff Praktikant
28. november 2000 - 13:39 #10
Jamen prodic, hvis du kigger på den diskussion, så vil du se at jeg anbefaler mastering windows nt server 4 & NT server administrators bible.

http://www.eksperten.dk/spm/35421

/tingleff
Avatar billede prodic Mester
28. november 2000 - 13:46 #11
der var det link jeg ledte efter.
Kan du ikke bruge det, der står i Mastering??
Nå ja men når du nu selv anbefaler dem, så kender du dem vel?
Er Bible-bogen god?
Avatar billede tingleff Praktikant
28. november 2000 - 14:02 #12
Der står slet ikke nok

Men bible bogen er sej, men der er heller ikke nok om logonscripts

/tingleff

Avatar billede maniacdog Nybegynder
28. november 2000 - 14:09 #13
Hvad er nok?
Vil du lave de mest superagtige scripts med det ene og det andet?
Avatar billede tingleff Praktikant
28. november 2000 - 14:13 #14
nej nej...men jeg mener ikke der står noget konkret om logon scripts, men skal sådan bladre fra den ene sektion til den anden og det har ejg ikke tid til, desværre

/tingleff
Avatar billede maniacdog Nybegynder
28. november 2000 - 14:15 #15
Det vil sige at du vil ha noget _kun_ om logon scripts?
Hvorfor så ikke findet det der står på nettet. Jeg mener:

1) at der ikke findes en bog kun om logon scripts.
2) Der er alt muligt andet i en NT bog, så man skal bladre frem og tilbage.
3) Det ville være nemmere og bruge det stof der er på nettet.

Så ved jeg ik hvad du syntes?
Avatar billede tingleff Praktikant
28. november 2000 - 14:21 #16
for en bog kan man altid tag og slå op i, istedet for at men skal over på en anden pc eller starte internettet hver gang man skal bruge noget.....Derfor

men jeg er da åben for links

/tingleff
Avatar billede maniacdog Nybegynder
28. november 2000 - 14:23 #17
Du kan jo bare gemme siderne?
Avatar billede maniacdog Nybegynder
28. november 2000 - 14:23 #18
Jeg vil godt give dig ret i det er irreterende og skulle på internettet hver gang men du kan jo bare gemme siderne lokalt på din hd?
Avatar billede tingleff Praktikant
28. november 2000 - 14:29 #19
ja det er rigtigt

/tingleff
Avatar billede it-drift Nybegynder
28. november 2000 - 17:07 #20
Prøv at kigge i Que\'s Using... bøger. Se evt. \"http://www.mcp.com/que\". Hver gang jeg har manglet info vedr. scripting (og andre NT emner), har disse bøger haft svaret. /na
Avatar billede tingleff Praktikant
29. november 2000 - 08:54 #21
det var et møgsted.....vi afslutter diskussionen.

Tak for hjælpen
Avatar billede maniacdog Nybegynder
29. november 2000 - 12:28 #22
Hvis du vil afslutte spørgsmålet så kan det gøres ved selv og afgive et svar og accepter dit eget svar.
Avatar billede badedyr Nybegynder
01. december 2000 - 21:13 #23
Windows Script Host er klart at foretrække når der skal laves Login scripts! KIXtart er heller ikke helt af vejen og de har en manuel som KUN omhandler loginscript på ca 100 sider, og der er al den information du skal bruge omkring loginscript!
Stadig vil jeg mene WSH er smartere og nemmere at lære! Her kan jeg anbefale et hæfte fra IDG til 69 Kr der hedder \"Windows Script Host 2.0\" kort og godt...
Der er du godt igang med diverse kommandoer, og der er også beskrevet en del om det et lave loginscript med WSH

Bogen \"Microsoft Windows Script Host 2.0 Developer\'s Guide\" ISBN:0-7356-0931-4, er heller ingen dårlig start! Den omhandler tilgengæld meget mere end loginscript! Der kommer du godt ind i hvad WSH kan bruges til.

Men ellers skriv til mig på: badedyr@netweekend.dk jeg har en del tekst omhandlede loginscripts!

Avatar billede tingleff Praktikant
04. december 2000 - 08:41 #24
Sådan badedyr......Det var det jeg kunne bruge....smukt. Jeg vil maget gerne skrive t9il dig, men ved ikke lige endnu hvad jeg skal spørge om, før at jeg har fået kigget lidt i bogen, som du forslår. Me nmå jeg gerne holde muligheden åben...

/tingleff
Avatar billede prodic Mester
04. december 2000 - 11:44 #25
badedyr-> Er det omtalte tekst ang. login-scripts noget man kan få tilsendt? hvis vi altså ikke snakker flere Gb data