Avatar billede trineax Nybegynder
19. maj 2003 - 09:13 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

info om access

hey jeg har et projekt om access og jeg leder efter noget info om det. ikke det der technet info men noget godt solid starter info om hvordan man starter med at lave databasen...og hvis nogen har det en hjemme side med en raport om det allerede.

hvis der kommer en med en god raport om det kan personen få 200points
Avatar billede dk_akj Nybegynder
19. maj 2003 - 09:25 #1
Hvorfor skal vi lave dine lektier ??

//akj
Avatar billede henrik13 Nybegynder
19. maj 2003 - 09:26 #2
Avatar billede henrik13 Nybegynder
19. maj 2003 - 09:27 #3
Siderne er desuden på dansk.
Avatar billede mugs Novice
19. maj 2003 - 09:47 #4
Jeg har en db med tilhørende Wordlektioner beregnet til undervisningsbrug. Kan sende den når jeg er hjemme fra arbejde. Blot læg din e-mail.
Avatar billede trineax Nybegynder
19. maj 2003 - 10:38 #5
dk_akj i skal heller ikke lave mine lektier...men i ka hvis i vil have points

mugs det er ikke så meget databasen jeg skal ha det er mere en raport over hvordan den er sat op og hvordan den virker
Avatar billede mugs Novice
19. maj 2003 - 10:44 #6
trineax > De oplysninger kan du udlede direkte af wordfilerne, som nøje beskriver hvordan relationerne er lavet, samt hvordan du kan indsætte kriterier.
Avatar billede henrik13 Nybegynder
19. maj 2003 - 10:44 #7
Opret en tabel, Med et ID felt & et navnefelt
Opret en foresåørgsel.
Opret en formular efter din forespørgsel.
Så er den database opretted.
Er det det du vil havde.  :o)
Avatar billede henrik13 Nybegynder
19. maj 2003 - 10:47 #8
foresåørgsel = forespørgsel.
Avatar billede trineax Nybegynder
19. maj 2003 - 11:09 #9
ja en eller anden vild raport he he....problemet ligger ikke i at lave den det er simpel nok problemet ligger i at jeg er mega doven...men henrik du for de points når dagen er omme hvis der ikke kommer noget andet som kan konkorer med det du har skrævet
Avatar billede henrik13 Nybegynder
19. maj 2003 - 13:54 #10
>>  trineax.
Jeg går igang med en større udredning.
;o)
Avatar billede henrik13 Nybegynder
19. maj 2003 - 14:13 #11
Simpel access database.
Det første man skal oprette i en database er tabellerne. Tabellerne gemmer alle dine personlige data. Ex. en telefon database indeholder alle dine venners navn og telefon-nummer. Det gøres i tabellen TblTelefon:
1.    Opret en tabel, Med et ID felt og et navnefelt og et telefonnummerfelt.
Derefter opretter man en forespørgsel, der søger på navnefelted. Det gøres i forespørgslen QryTelefon.
2.    Opret forespørgslen. Indsæt tabellen TblTelefon, og trek de 3 felter ned til visning.
3.    I kriterier for navnefelted skriver du "Like [NavneSøg]"
Derefter opretter man en formular, der styres af forespørgslen QryTelefon.
4     I formularen, du kalder FrmTelefon, trekker du dine tre felter ned.
Så er den database opretted.
:o)
Avatar billede henrik13 Nybegynder
20. maj 2003 - 10:59 #12
Tak for poient.