Avatar billede kta Nybegynder
27. november 2000 - 14:11 Der er 12 kommentarer

Forberedelse til Jobstart.

Jeg har fået job i en It virksomhed, Jeg skal beskæftige mig en del med Netværk. Jeg har faktisk ikke lavet så meget i den stil før. De bruger  faktisk kun win 2k og win nt. Jeg vil gerne vide, hvor jeg kan finde information om netværk, printservere,  routere, etc etc etc.  Kort sagt, jeg skal ha sådan jeg kan forberede mig på jobstart.

kta
Avatar billede hojben Novice
27. november 2000 - 14:13 #1
http://www.whatis.com er et godt sted at lede.
Avatar billede tingleff Praktikant
27. november 2000 - 14:15 #2
her på eksperten :-)

Ellers findes en rigtig god bog, der hedder - Windows NT administrators bible - eller - Mastering windows NT server 4

prøv det

/tingleff
Avatar billede prodic Mester
27. november 2000 - 14:22 #3
tingleffs bøger kan købes på www.bookworld.dk - begge er på tilbud lige nu. Ved jeg fordi jeg lige har bestilt biblen, har Mastering i forvejen. Køb dem på tilbud og brug et par timer på at friske dit engelsk op. Så er du klar til de ca. 2500 siders stof.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
27. november 2000 - 16:41 #4
Bogen
Datakommunikation
Skrevet af
Stig Jensen & Arne Gjelstrup

Den hander om netværk,
Alt fra FTP, TCP/IP, Ethernet, Toking ring, RIP, ARP, RARP, IPX, NetBIOS, NetBeui, Routere, Swtiche, Bridges, Hub, OSI Modellen, HTTP, Telnet, kabel typer o.m.a.
Den er rigtig god og er på Dansk.

Nu ved jeg ikke om det kun er NT m.m. du skal beskæftige dig med men jeg kunne godt tænke mig at du også kommer til det fysiske.

Den kan købes bl.a. her:

http://bog.ing.dk/default.asp?Action=Details&ISBN=87-571-1956-2
Avatar billede kta Nybegynder
27. november 2000 - 17:56 #5
MANIACDOG

Det er primært win nt, og enkelte 2000 servere.
Jeg skal faktisk ha en kæmpe viden om alt muligt mærkeligt... =)  Nej mener, der er så mange forskellige opgaver. Så, jo mere jeg kan sætte mig ind i det, jo bedre og nemmere vil det sikkert være for mig at starte. Ved nu de bruger en del Win proxi.    Såhh  jeg ved faktisk ikke hvor jeg skal starte og slutte.
Hvad er det kun fysiske ting bogen Datakommunikation omhandler?    Kommer man også ind på softwaren også?

Tingleff/Prodic

Jeg kender Windows NT administrators bible, står på arbejdet. Meeen Det er i Odense, og jeg er i Thisted...  såhhh  lidt langt...    =)
men er den god? Jeg så den på hylden dernede.
Jeg er faktisk næsten Newbie.  Min netwærks erfaring er fra den gode gamle dos tid...
Jeg har kun programmeret indtil nu.  Men mener nu selv det er ved at være på tide at få lidt mere viden.

kta

Jeg tjekker jeres link, når jeg kommer hjem fra Arbejdet.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
27. november 2000 - 17:58 #6
Ja du kommer også ind på software, mere hvad der bruger hvad og hvorfor og hvordan.
Avatar billede kta Nybegynder
27. november 2000 - 18:01 #7
øhhh      håber i forstår min meddelse, jeg er lidt sprogspasser idag...    Sorry...
Avatar billede prodic Mester
27. november 2000 - 19:09 #8
kta : Jeg kender ikke Biblen(endnu) har ikke fået den med posten endnu. Men bogen Mastering Windows NT4 - skulle gerne give dig en grundviden. Den fylder trods alt 1600 sider.
Ellers har jeg ca. 5500 sider om NT og Netværk liggende, men det må jeg ikke nævne for nogen - da herkomsten er lidt skummel.
Og så er det rart at møde en der rent faktisk bor tæt på mig. Bare på den anden side af Vilsund-broen. :-)
Avatar billede kta Nybegynder
27. november 2000 - 20:18 #9
PRODIC:

Nå dada,en morsingbo =)

Prøv at maile mig Kren@lyssky.dk
ang de sider der....    Det går vist ikke at bruge eksperten når vi er ude i lidt af en Gråzone... =)
Men du vil altså anbefale Mastering?
Og ja, jeg må give dig ret i, 1600 er da trods alt også en slat... =)

Avatar billede prodic Mester
10. februar 2001 - 16:43 #10
kta->Er du gået helt i hundene...eller bare glemt at lukke spørgsmålet?
Avatar billede prodic Mester
07. marts 2001 - 12:49 #11
kta->Skal vi ikke snart have spørgsmålet lukket?
Avatar billede hojben Novice
18. januar 2002 - 15:28 #12
spørgsmål er besvaret...

accepter og luk