Avatar billede viruz Nybegynder
27. november 2000 - 13:16 Der er 2 kommentarer

Kryds & Bolle

Hej med jer

Hvordan laver jeg et kryds og bolle spil i VB 6.0 ? Det skal bare være simpelt. To spillere, evt. med mulighed for at spille mod computeren, samt en evt. rangliste.
Zes
Avatar billede truti Nybegynder
28. november 2000 - 11:57 #1
Dette er meget simpelt du kan lave den helt simple løsning du kan enten oprette en hel masser af variabler som angiver om et objekt er invisibel eller ej dette er meget næmt, eller kan du tage og være total dogen og hugge noget kode ude fra planet-of-source jeg ikke lige huske linket overtil den da jeg som regl laver c++, dette spørgesmå skulle ikke være særligt svært at løse hvis du bare arbejder lidt med det.

Håber du kunne bruge dette til noget,
ICQ uni: 72755522
Truti
Avatar billede johs_j Novice
10. december 2000 - 20:51 #2
Der findes en løsning i bogen Start på Visual Basic 6,0 af Jacob Kristiansen. Bogen er fra IDG isbn 87-7843-201-4
Det er en rigtig god bog.
Hvis du sender din mailadr til johs_j@hotmail.com kan jeg sende koden til dig som en ZIP fil.
Johs.