Avatar billede predator_ Nybegynder
18. maj 2003 - 15:53 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Problem med forbindelse til router

Jeg bruger i øjeblikket min server med Mandrake 9.1 som gateway/router. Dette fungerer fint nok, og jeg kan uden problemer komme på inet vha. DHCP på de andre computere på netværket. Jeg opretter fra serveren forbindelse til inet vha. PPPoE.
Problemet er bare at jeg ikke kan connecte til serveren, fra noget overhovedet. Alt fra SSH til bnc giver "Connection Refused".
Nogen der har en forklaring på det?
Avatar billede dank Nybegynder
18. maj 2003 - 15:56 #1
bruger du iptables?
Avatar billede predator_ Nybegynder
18. maj 2003 - 16:05 #2
ehm - er ret ny, såe.. idet jeg ik ved hvad det er må det blive et nej
Avatar billede predator_ Nybegynder
18. maj 2003 - 16:57 #3
en mindede mig på:
tror det er noget med firewall - sidst jeg slog den fra kunne jeg connecte til alt, men ikke dele inet. har dog sat den til NONE i /etc/pppoe/pppoe.conf..
Avatar billede mnv_dk Praktikant
18. maj 2003 - 17:01 #4
Du skal bare sige den skal dele i-net, hvis du har grafisk brugerflade på
Avatar billede mnv_dk Praktikant
18. maj 2003 - 17:05 #5
Avatar billede mnv_dk Praktikant
18. maj 2003 - 17:09 #6
Ja det var selvfølgelig et svar!
Avatar billede predator_ Nybegynder
18. maj 2003 - 17:19 #7
har sat den til at dele inet, men så er problemet at der ik er andet der virker.. læser lige sagerne på den side
Avatar billede predator_ Nybegynder
18. maj 2003 - 18:03 #8
hmm, prøvede at slette alle chains. derefter kunne jeg uden videre problemer connecte til serveren, men ingen inet på de lokale maskiner. Så kørte jeg den wizard der er i MDK, og fik det samme problem igen - inet, men ikke mulighed for alt andet
Avatar billede mnv_dk Praktikant
18. maj 2003 - 18:07 #9
Hmmmm strange, prøv at læse de guides der er på www.lws.dk
Avatar billede predator_ Nybegynder
18. maj 2003 - 18:09 #10
har prøvet - ik lige noget jeg kunne bruge til noget :/
Avatar billede mnv_dk Praktikant
18. maj 2003 - 18:15 #11
Avatar billede mnv_dk Praktikant
18. maj 2003 - 18:21 #12
Avatar billede predator_ Nybegynder
18. maj 2003 - 19:07 #13
så lykkedes det sq!
Avatar billede mnv_dk Praktikant
18. maj 2003 - 19:13 #14
Jeg takker