Avatar billede soogiegs33 Nybegynder
18. maj 2003 - 15:12 Der er 20 kommentarer

Min win xp kan ikke finde min haddisk!!

Jeg tror jeg har fået virus på min 80gb haddisk og derfor kan mit windows ikke finde drevet. men når jeg starter min computer kan jeg se at den finder den... Der står at jeg skal lave en patision. Men det kan jeg ikke..Hjælp...Ps..Kan heller ikke fomater den..
Avatar billede tblaster Nybegynder
18. maj 2003 - 15:15 #1
Prøv at højreklikke på Denne computer og vælg administrer .. tryk så på diskhåndtering ... der kan du se om der er noget galt med din harddisk og der har du også mulighed for at partitionere disken samt formatere den! Når du køre xp så husk du skal lave en ntfs partition!
Avatar billede fromsej Praktikant
18. maj 2003 - 15:17 #2
Er det den eneste HD der er i maskinen?
Avatar billede soogiegs33 Nybegynder
18. maj 2003 - 15:18 #3
Der stå at den er iorden...Men kan ikke dinde den under denne computer
Avatar billede soogiegs33 Nybegynder
18. maj 2003 - 15:19 #4
Den kan ikke finde den..
Avatar billede tblaster Nybegynder
18. maj 2003 - 15:19 #5
Prøv at højreklikke på partitionene og slet den så ... opret dernæst en ny ntfs partition og formater så harddisken fra computeradministrationen!
Avatar billede soogiegs33 Nybegynder
18. maj 2003 - 15:20 #6
Nej jeg har 2...
Avatar billede bredker Nybegynder
18. maj 2003 - 15:20 #7
genstart og tryk på F8
her vlæger du sidste kendte systenkonfigu..
Avatar billede soogiegs33 Nybegynder
18. maj 2003 - 15:21 #8
Jeg kan ikke finde haddisken...skal jeg genstarte den og køre som fejlsikret tildstand????
Avatar billede soogiegs33 Nybegynder
18. maj 2003 - 15:23 #9
Hvad gør jeg sååå. Efter systenkonfug..
Avatar billede tblaster Nybegynder
18. maj 2003 - 15:23 #10
soogiegs33 ... har du prøvet at slette partitionene under computeradministrationen og så oprette en ny ntfs partition og så formatere den via computeradministrationen?

Computeradministrationen finder du ved at højreklikke på "Denne computer" og vælg administrer ... du finder din diske så under diskhåndtering som jeg har beskrevet!
Avatar billede soogiegs33 Nybegynder
18. maj 2003 - 15:28 #11
Se der kan jeg ikke finde min haddisk.... Det er det der er problemet
Avatar billede tblaster Nybegynder
18. maj 2003 - 15:29 #12
skrev du ikke i kommentaren fra 18/05-2003 15:18:32 at der står at den er iorden ... hvis du kunne finde den der men ikke nu så prøv at genstarte computeren og prøv så igen!
Avatar billede soogiegs33 Nybegynder
18. maj 2003 - 15:39 #13
Den kan stadig ikke finde den!!!
Avatar billede bredker Nybegynder
18. maj 2003 - 15:41 #14
prøv at instalere windows igen oveni
Avatar billede fromsej Praktikant
18. maj 2003 - 15:41 #15
Kan du finde din HD i BIOS?
Avatar billede tblaster Nybegynder
18. maj 2003 - 15:43 #16
Har du prøvet at genstarte i dos og så køre en wipe på hardisken? Dette gør at hele hardisken sættes tilbage som da du fik den ... dette kan godt tage en del tid for en 80gb ... nok en 4-8 timer ...

Da wipe er et program som ibm har udviklet må jeg her ikke linke til dem men du kan hente programmet hos ibm ... søg efter det og smid det over på en bootdisk og start så op i dos.

En god idee er at du kun har den ene disk tilsluttet så og ikke nogen andre drev eller cd-rom enheder eller lidn. Sørg så for at din disk er tilsluttet som primær-master og skriv følgende når du kommer ud i dos:
wipe 0

Dette gør at den wiper hele hardisk 0 ... dette fikser en harddisk i 95% af tilfældene
Avatar billede lrd Nybegynder
24. maj 2003 - 10:25 #17
Hvor mange tråde vil du oprette om emnet før du lukker nogle af dem du alleree har fået hjælp i???

http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=soogiegs33&option=22
Avatar billede bredker Nybegynder
31. maj 2003 - 18:10 #18
lukketid
Avatar billede lrd Nybegynder
31. maj 2003 - 18:18 #19
Ham ser du ikke mere til :-) Se hans proil og oprettet spørgsmål
Avatar billede fromsej Praktikant
31. maj 2003 - 19:24 #20
Tsk-Tsk.
Måske burde han læse her:
http://www.ebruger.dk/faq.asp - Eksperten: Sådan gør jeg.