Avatar billede charley78 Novice
18. maj 2003 - 14:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

bump i maya

Kan nogen hjælpe mig med hvordan jeg undgår at en bumpmapping vedblivende laver noget der ligner et centrum.
Det drejer sig om en slat sovs på en tallerken. Den skal have overflade som "water" fandt jeg på (men hvis du har et bedre forslag er jeg åben), og jeg er blevet fortalt at hvis jeg undlader at keye objektet så bevæger "vandet" sig ikke. Men altså, der figurerer stadig et centrum der ikkeskal være der.
Jeg har kigget på uv, men kan (jeg er vant til max) ikke se, hvordan jeg laver om på uv-koordinaterne.

:o) Charlotte
Avatar billede xksperten Nybegynder
21. maj 2003 - 09:23 #1
Avatar billede charley78 Novice
21. maj 2003 - 11:16 #2
- tak, det er da bedrte end ingenting. Jeg har ikek rigtigt tid pt til at tjekke ud om svaret er der. Problemet fik jeg løst på anden måde.
jeg lader spørgsmålet stå og ser om nogen kommer med flere bud!
... og ellers går pointsene til dig.
Avatar billede blikspand Nybegynder
27. juni 2003 - 22:30 #3
www.digital-tutors.com har en ganske udmærket video om uv-mapping.. og en masse andet...
Avatar billede charley78 Novice
26. august 2003 - 17:59 #4
- jaså... og tak!
Vil I have points - eller skal jeg selv tage dem? :o)
Avatar billede miza Nybegynder
03. januar 2004 - 09:13 #5
jeg vil faktisk foreslå at du bruger en displacement map i stedet for bump map, da det giver et meget bedre resultat. Bump map snyder kun billedet, men displacement omdanner hele shapen
Avatar billede charley78 Novice
03. januar 2004 - 13:13 #6
tak!
Avatar billede charley78 Novice
03. januar 2004 - 13:13 #7
for alle svar!