Avatar billede apollon55 Nybegynder
27. november 2000 - 11:57 Der er 2 kommentarer og
4 løsninger

hvilke programmer rydder op

Jeg har et problem som går ud på at min cpu starter meget langsomt op ca 2-3 minutter tager det. Jeg tror måske det er fordi der ligger en masse filer som jeg ikke bruger mere, er der nigen som kender nogle programmer som rydder op på harddisken og som fjerner de filer jeg ikke bruger mere????
Avatar billede keysersoze Guru
27. november 2000 - 12:12 #1
i sådan et tilfælde tror jeg nok at jeg ville foretrække en formattering... det er det klart bedste!

dog kræver det dog lige et par ting såsom backup, startdiskette m.m.
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
27. november 2000 - 12:14 #2
Man kan vist få noget fra Norton og Microsoft har
også lavet noget til reg.Db´en.

Men... jeg ikke haft større held med noget :-(
..heller ikke \"tilføj/fjern programmer\" tager alt med.

Det bedste er simpelthed og formatere, og installere forfra. Lav derefter en Ghost(image), af systemet, så kan du bruge det når maskinen er ved at være fyldt med skrammel.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
27. november 2000 - 12:36 #3
når du nu engang har fået omformateret og installeret dit styresystem igen, kan jeg anbefale dig at få fat i Norton Clean Sweep som moniterer alt hvad du installerer og kan således afinstallere de programmer igen senere hen 100% Det virker væsentligt bedre end windows egen uninstaller/fjern program- funktion! Jeg mener dog osse at Clean Sweep er i stand til at rydde på i din registreringsdatabase ved at lede efter referencer og henvisninger til programmer og filer der ikke længere eksisterer!
Avatar billede hau. Nybegynder
27. november 2000 - 12:57 #4
Du kan hente et program der hedder System Mechanic 32-bit 3.5e, på

http://www.slaughterhouse.com/file11.html

Det kan rydde grundigt op, jeg har i hvert tilfælde haft stor succes med det.

Hau.
Avatar billede truti Nybegynder
28. november 2000 - 10:12 #5
Man skal ikke formatere for så lidt man skal bare lige sætte sig ind i det der men tmp filer der bare skal slettes og standart tool\'et Defragmenter i windows system tool\'d er ganske udemærket, dog anbefaler jeg at du tager en backup af dine data før du roder for meget ved filerne, Du kan også skaffe en reg cleaner på download.com (Lovligt) eller lede lidt på den luskede side som Hau har fortalt om,
Avatar billede hau. Nybegynder
29. november 2000 - 19:51 #6
Må lige komme med den lille kommentar til Truti, at det program er omtalt og som linket er til, er et shareware program med en prøvetid på 30 dage, så lusket...hmm kan ikke helt se det..

Hau.