Avatar billede martin_v Nybegynder
27. november 2000 - 10:56 Der er 16 kommentarer

NS6 - IE5.5 - IE4.01 -NS4 osv. (Jeg mangler en god reference)

Hej alle jer Eksperter.
Jeg mangler(Sikkert ikke den enste) et godt reference sted til at skrive mine koder og html efter.

Findes der sted hvor man kan få listet f.eks hvor meget af HTML4 en browser understøtte. Eller endnu bedre få liste alle komponenter af f.eks HTML4 med en makering af hvilke browsere der understøtte komponenten.

Hvis der findes en sådan reference, så ville det da gøre det noget nemmere når man laver sin kode.

På forhånd Tak

Martin Nymann Vinther
Avatar billede parazite Nybegynder
27. november 2000 - 10:58 #1
Har et program (en hjælpefil) liggende derhjemme, der lister alle tags o.l. til HTML 4.0 samt en del JavaScript. Har det nogen interesse?
Avatar billede skovtrold Nybegynder
27. november 2000 - 11:00 #2
På:
http://www.site-optimizer.com/
kan du i deres HTML Tag Library se hvilke tags der understøttes af hvilke browsere.
Avatar billede skovtrold Nybegynder
27. november 2000 - 11:07 #3
http://www.htmlib.com/
- er også rigtig god som opslagsværk - også hvis du f.eks. er i tvivl om hvordan du bruger de forskellige tags.
Avatar billede martin_v Nybegynder
27. november 2000 - 11:11 #4
Hej Skovtrold kan du ikke skrive hele URL\'en til www.site-optimizer.com jeg fedter lidt rundt på deres site
Avatar billede lthrane Nybegynder
27. november 2000 - 11:11 #5
Avatar billede skovtrold Nybegynder
27. november 2000 - 11:15 #6
Du finder HTML Tag Library i menuen til venstre....
Du kan enten klikke på hver enkelt browser og se hvilke tags den understøtter, eller du kan vælge \"Compare tags\" (kræver login) hvor du kan sammenligne flere forskellige browsere og hvilke tags der går hvor osv.
Avatar billede martin_v Nybegynder
27. november 2000 - 11:16 #7
Til Skovtrold

Er fundet helt perfekt men desværre ingen NETSCAPE 6.0
Avatar billede lthrane Nybegynder
27. november 2000 - 11:24 #8
Richinstyle har lavet noget test af Netscape 6. Jeg er ikke sikker på at der findes en tabel/oversigt.
Avatar billede skovtrold Nybegynder
27. november 2000 - 11:26 #9
Denne er fundet på NN egen side, så man må da gå ud fra at NN6 er med her...
http://www.zdnet.com/devhead/resources/tag_library/
Avatar billede martin_v Nybegynder
27. november 2000 - 11:32 #10
Til Skovtrold

site-optimizer er faktisk OK, her kan man jo også få vist W3C\'s anbefalinger til HTML4.01 Og det skulle jo faktisk passe på NS6.0

Jeg lader lige spørgsmålet stå lidt åbent for at se om der skulle komme flere
Avatar billede parazite Nybegynder
27. november 2000 - 12:22 #11
Fordelen ved den jeg har er, at den kan ses igennem også når du ikke er online. Samtidig fortæller den også hvilke subtags du kan bruge i det givne tag. Mht. NS 6, så kan jeg ikke helt forstå hvad du mener. Altså hvilke tags, der virker i NS 6, og ikke i NS 4?

- Parazite
Avatar billede martin_v Nybegynder
27. november 2000 - 17:32 #12
til parazite

Jeg vil meget gerne se hvad det er du har min mail adresse er:

martin.vinther@inttra.com
Avatar billede parazite Nybegynder
27. november 2000 - 20:26 #13
Programmet ligger på http://www.parazite.f2s.com/eksperten/HTMLib.zip . Fylder 87 kb. :o)

- Parazite
Avatar billede martin_v Nybegynder
28. november 2000 - 10:17 #14
Jeg får en RUN-TIME ERROR 13
Når jeg køre skittet.

Min Platform er NT4
Avatar billede skovtrold Nybegynder
28. november 2000 - 10:21 #15
http://www.htmlib.com/ er nu altså også et program du downloader - kører fint under NT...
Avatar billede lthrane Nybegynder
28. november 2000 - 10:48 #16
martin_v

Har du kigget de URL\'er jeg postede 27/11 2000 11:11:42 ??

richinstyle.com omhandler hvordan man sikrer samme udseende på diverse browsere, og de har også testet NS6 (der heldigvis er tættere på W3C\'s recommendations end tidligere versioner og IE browsere).

Hvad søger du af yderligere information ?