Avatar billede cybermaster Nybegynder
17. maj 2003 - 12:58 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Tegne program

Hvis man skal lave noget fed grafik til flash, hvilke programmer synes i så man skal bruge...

tænker på vektor, animation, og 3D

MVH
CyberMaster . dk
Avatar billede qredee Nybegynder
17. maj 2003 - 13:01 #1
Synes nok du skal bruge 3D Studio Max -> Men det er ikke min stærke side, kun hvad jeg har fået at vide!
Avatar billede bredker Nybegynder
17. maj 2003 - 13:01 #2
photoshop 7,0 eller illustrator
Avatar billede cybermaster Nybegynder
17. maj 2003 - 13:02 #3
photoshop 7,0 Vs. vektor, animation, og 3D

Er du sikker ???
Avatar billede bredker Nybegynder
17. maj 2003 - 13:04 #4
vektor ved jeg ikke noget om men ellers ja
Avatar billede _michael_ Nybegynder
17. maj 2003 - 13:08 #5
Tegn i flash... brug lidt illustrator... brug photoshop... Og så er der jo altid den gode gamle: Tegn i hånden, scan, streamline og farvelægning i Flash. :o)
Tegnefilmsstil... Toonboom Studio

Og ja... Photoshop er guld til grafik... også til Flash. :o)

3d... Smag og behag, men swift 3d er udviklet til flash - og giver vel den bedste 3-d optimering til flash
Avatar billede cdc Novice
17. maj 2003 - 13:13 #6
Spm. er vel også hvor mange penge du vil bruge på det. Hvis du kaster dig over 3D studio Max og PS, ja så har du brugt de første 25-30.000 kr.
Avatar billede casand Nybegynder
17. maj 2003 - 13:32 #7
Maya og Photoshop.... så kan du lave små animationer til siden i maya og lægge dem ind i flash...
Avatar billede cybermaster Nybegynder
17. maj 2003 - 15:01 #8
kigger på det, vender tilbage mandag, tak for hjælpen ind til videre...

CyberMaster . dk
Avatar billede jakwag Nybegynder
17. maj 2003 - 20:56 #9
Hej

Som de andre er inde på er de bedste programmer til almindelig 2D grafik nok phtoshop og illustrator, men noogle gange kan det være en fordel at bruge fireworks og freehand da de to også er lavet af macromedia og derfor "kummunikere" bedre med flash.

Til 3D (jeg antager at du ønsker at den skal laves om til vektor) kan jeg anbefale Maya www.aliaswavefront.com, det er nemmere at gå igang med end 3D max og iøvrigt et bedre program (jeg er klar over at det er smag og behag, så lad være med at overfalde mig 3Dmax entusiaster : ) ).
Maya er desvære også dyrer end 3Dmax.
Du kan eventuelt også nøjes med standalone udgaven af swift.

: ) Jakob