Avatar billede micofix Nybegynder
16. maj 2003 - 23:35 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

bloker e-mail

Nogen der har gode erfaringer med art blokere mail fx på afsender- eller evt. modtageraddresse? Hvorfor kan jeg ikke blokere fx spam-e-mail under Funktioner -> Meddelelsesregler?

Der er en funktion der hedder "hent ikke fra server" men jeg kan ikke få den til at virke. Og Funktioner -> bloker fungerer heller ikke helt efter hensigten.
Avatar billede the_collector Novice
16. maj 2003 - 23:38 #1
Det du skal er at lave et filter, som smider spam i skraldespanden.
Avatar billede simona Nybegynder
16. maj 2003 - 23:44 #2
Kan du komme ind til din webmail? Jeg mener at det er derinde du kan gøre det!? Har helt sikkert set det på et tidspunkt! Jeg dobbelttjekker lige!
Avatar billede fromsej Praktikant
16. maj 2003 - 23:46 #3
Spam mail finder huller hurtigere end du kan blokere dem.
Prøv at gå herind, og hent et spamfilter.
http://www.spywarefri.dk/sikkerhed.htm
Avatar billede micofix Nybegynder
16. maj 2003 - 23:53 #4
OK, det er en løsning. Men jeg ville helst slet ikke hente e-mail til en beskemt adresse eller fra ditto.

Det kan ikke undgås?

Jeg ser lige på http://www.spywarefri.dk/sikkerhed.htm
Avatar billede fromsej Praktikant
16. maj 2003 - 23:55 #5
Hvis det kun er en adresse der er problemet, er der en løsning.
Jeg kigger på det i morgen, hvis ikke der er en anden der har givet dig den.
Avatar billede fromsej Praktikant
16. maj 2003 - 23:58 #6
Marker den mail du vil have blokeret, klik på meddelelse, klik på bloker afsender.
Avatar billede micofix Nybegynder
16. maj 2003 - 23:59 #7
Jeg har set den side før. Har hentet men dog ikke installeret spamveasel. Er det godt? Det kan vel ikke noget outlookekspress ikke kan indstilles til at kunne?

Simona, jeg har slået TDC's 'fælles spamfilter' til, men ligemeget hælper det.
Avatar billede fromsej Praktikant
17. maj 2003 - 00:06 #8
Jeg har ikke selv prøvet det, jeg skiftede mailadresse til en kombination af tal og bogstaver, efter et råd herindefra, men det er for tidligt at sige om det hjalp.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
17. maj 2003 - 00:28 #9
Du kan rolig regne det for gode varer når Ellen Hansen siger god for Spamweasel. Begyndte jeg at blive spammet ville jeg omgående installere det. Er der noget du er i tvivl om med hensyn til dette prg. kan du altid via spywarefri spørge Ellen til råds, hvis du evt. ikke kan finde ud af opsætningen.
Avatar billede simona Nybegynder
17. maj 2003 - 09:43 #10
fromsej

Kan du ikke lige være sød at fortælle hvor hvordan man  fjerner denne blokering igen??? :0)
Tja for jeg skulle lige lave en test..og det gik ud over en jeg meget gerne modtager mails fra.
Det der i øvrigt er lidt åndsvagt ved denne funktion (selvfølgelig er den bedre end ingenting) er at posten kommer ind på computeren og derefter i skraldespanden. Det var også grunden til at jeg nævnte at det måtte være en indstilling man må kunne klare fra web'en.. da den jo allerede kan stoppes der!

Misofix, jeg tjekkede også min egen web..men kan desværre ikke hjælpe her. Måske du kan spørde TDC?
Avatar billede fromsej Praktikant
17. maj 2003 - 11:21 #11
simona>>Jo jeg kan.
Jeg skulle lige teste selv, med det resultat at jeg blokerede Eksperten.*G*
Funktioner->Meddelelsesregler->Liste over blokerede afsendere, der fjerner du bare de adresser der ikke skal være blokerede.
Avatar billede simona Nybegynder
17. maj 2003 - 11:25 #12
fromsej> Tusind tak skal du ha *G*
Avatar billede fromsej Praktikant
17. maj 2003 - 11:29 #13
Velbekomme. ;o)
Avatar billede ebe Praktikant
17. maj 2003 - 13:56 #14
Se det lille program her

http://www.mailwasher.net/
Avatar billede micofix Nybegynder
17. maj 2003 - 14:05 #15
aovergaard>> Denne Ellen Hansen er en kendt antispamforkæmper eller hvad?
  Situationen mig om en stribe i Politikken, fredag, med teksten: "Pludselig viste det sig at NN. var tilhænger af museødelæggelsesvåben."
  Billedet viser  af en dame, der står med en tre-fire katte og peger på hvor der er et musehul ved siden af sofagruppen i dagligstuen.)

I øvrigt har programmet (SV) den samme fejl, efter min vurdering, som funktionen bloker i Outlook Express. Man er nøje til at hente mail, før man kan slette den, selv om man ved hvem på forhånd hvem det er man ikke vil modtage mails fra.
  Beklager, men jeg er lidt krævende mht. svar. Anyway det er 15 skallede point og jeg ved ikke hvem der skulle have dem, alligevel. (Ikke noget med MIG mig mig!!! Først et brugbart svar:-).

God weekend!
Avatar billede micofix Nybegynder
17. maj 2003 - 14:09 #16
>> ebe, jeg prøver det. Du får point for svaret. Vi skal jo alle videre i teksten.
Avatar billede ebe Praktikant
17. maj 2003 - 14:09 #17
Med mailwasher (se linket længere oppe) henter du ikke din post til computeren. Du kan se den mens den ligger på serveren (f.eks.tdc) og kan vælge at hente, blokere eller bounce. Så får du kun nøjagtig den post du gerne vil have!
Avatar billede ebe Praktikant
17. maj 2003 - 14:11 #18
takker, hos mig virken den! :)
Avatar billede micofix Nybegynder
17. maj 2003 - 15:04 #19
Det virker også her!
  (Til gengæld er Spamveasel røget i skraldespanden da jeg ikke kunne finde ud af at installere det. Men hvem har også brug for to antispamprogrammer?
  Er der nogen der har prøvet begge programmer og ved om de gør det samme/virker på samme måde dvs. sorterer før skrldespanden bliver nødvendig?
  Det kunne jo være interessant og sikkert også vældigt hjælpsomt at rapportere forskellen på de to programmer til Jørgen og Ellen Hansen, se 1. ovenstående link.)
Avatar billede ebe Praktikant
17. maj 2003 - 15:11 #20
jeg kender kun mailwasher, og har kun godt at sige om den. Man skal bare huske at åbne den i stedet for det sædvanlige e-mail program.  :)