Avatar billede olej Nybegynder
16. maj 2003 - 22:56 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

NTFS partition slettet

Jeg har ved en fejl under installation af XP desværre slettet min partition på mit backup drev ( 200 Gb ).
Jeg har i samme omgang oprettet en partition i installations programmet,. Fakta er at når jeg undersøger drevet i diskmanager uder WIn2000 har drevet ingen partition. Jeg har også kørt en FIXMBR uden succes.
Mit program File Scavenger og andre programmer finder kun 4 filer ( $log , $volume og 2 andre ) hvordan får jeg fat i disse filer igen ????
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2003 - 23:57 #2
Dette lyder som et godt bud:
"Just re-create the partition with FDISK or the partition editor of your choice. Just make sure the tool doesn't try to reformat the partition. PartitionMagic usually does this, so be careful".
Avatar billede olej Nybegynder
17. maj 2003 - 02:46 #3
Vil det sige at jeg først laver en Fdisk på drevet og så efterfølgende kører jeg et undele program ? . Jeg har netop kørt en fdisk på drevet, og når jeg dobbeltklikker på drever under win2000, bliver jeg spurgt på formatering !
Prøver et undelete program !
Avatar billede halifax Nybegynder
17. maj 2003 - 13:56 #4
Omfatter "og andre programemr" i dit spm. også GetDataBack for NTFS? - Ellers kik her
http://www.runtime.org/
Avatar billede ebe Praktikant
17. maj 2003 - 14:02 #5
Et (synes jeg) fantastisk godt program til at finde filer efter formatering/nedbrud /ødelagt FAT er R-studio. Jeg har fundet filer og data fra en 2-3 formateringer tilbage, bare de ikke er overskrevet. Desværre er det ikke gratis, det koster 40 dollars til enten NTFS eller FAT, eller 70 dollar til begge filsystemer. Men for mig var det pengene værd.
http://www.r-tt.com/RStudioFamily.shtml
Men det kan godt tage nogle timers tid, at scanne 200 GB igennem.
Avatar billede olej Nybegynder
17. maj 2003 - 22:02 #6
Jeg prøver at downloade dette demo program, og håber at denne program kan "se" de manglende filer !.
Avatar billede serverservice Praktikant
23. maj 2003 - 23:24 #7
jeg har hørt nogle bruge partition magic til det formål
http://tucows.cybercity.dk/system/preview/222189.html    demo
Avatar billede olej Nybegynder
24. maj 2003 - 01:32 #8
Mine point går til ebe. Jeg har købt R-STUDIO ( NTFS & FAT ) idet kun dette program kunne se mine "tabte" filer. Alle andre programmer var ikke anvendelige i dette her tilfælde !.
Avatar billede ebe Praktikant
24. maj 2003 - 09:46 #9
En ny R-studio fan! :)  Jeg er altså også utrolig glad for det, jeg henter tit data for andre. Husk at gemme rigeligt, hvis du finder flere mulige filsystemer. Mit største problem var, at den fandt flere udgaver af "dokumenter", postfiler osv..., så jeg har gemt dem allesammen og senere kigget efter hvilken var den nyeste.  Tak for point og held og lykke med operationen.