Avatar billede mellemos Nybegynder
16. maj 2003 - 21:20 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Innovision Tornado GeForce4 MX440SE

Er der nogen der ved hvad for et program man skal bruge for at overclocke mit grafikkort, og hvor det kan hentes.
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
16. maj 2003 - 21:31 #1
rivatuner...

hent det fra http://www.tweakup.dk/
Avatar billede mellemos Nybegynder
16. maj 2003 - 21:43 #3
jeg sige tak , det prøver jeg, så må vi se om det kan holde til noget eller hvad :-))
Avatar billede klas Juniormester
16. maj 2003 - 21:44 #4
Coolbits - Lille utillity som tilføjer OC mulighed i dine normale skærmindstillinger...

http://www.overclockers.com.au/techstuff/a_coolbits/
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
16. maj 2003 - 22:14 #5
Tjah... I første omgang låser kortet, hvis det er overclock'et for meget! Hvis du absolut VIL brænde kortet af, skal du bare skrue det så meget op du kan...!
Avatar billede svendaageladde Nybegynder
16. maj 2003 - 23:45 #6
Hmmm, efter min erfaring skoder det kort for vildt. Jeg satte en maskine op sidste weekend og havde kortet ude. Der sidder 6 ns Mira ram på. Jeg blev nødt til at underclocke 333@300 på rammene for at få 'glitching' væk. Man kan sige at det reelt var overclocket til max. *gg*.
Mit råd: Sælg det og køb et Saphire 9100. Det klarer sig generelt også noget bedre i tests og understøtter directX 8. Eller fut det af og køb det :O)).
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
17. maj 2003 - 14:46 #7
svendaageladde >>> Det kunne tyde på kortet var defekt på en eller anden vis - 6ns RAM skulle meget gerne kunne klare 333Mhz (1000/6ns*2) Umiddelbart vil jeg tro RAM'ne får for lidt strøm på det kort, så det kan være en produktionsfejl...
Du kan ikke sammenligne et problem fra ét kort, når der er spyttet et kæmpe antal ud fra et utal af fabrikker :o)
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
17. maj 2003 - 14:46 #8
Sidste sætning mangler lidt, men meningen er der da *G*
Avatar billede svendaageladde Nybegynder
19. maj 2003 - 00:23 #9
Hmm, Hansen. Jeg har prøvet det nogle gange nu. Har oxo set et MX440, der standard var sat til 250/300, og et Ti4200x8 sat til 250/420 ???? Sært ikke? Alle kortene har været fra Daytona, men pas på disse kort bliver oxo solgt under andre navne...
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
19. maj 2003 - 13:32 #10
Jamen, så får de ikke strøm nok fra standard :o) Det er et relativt almindeligt problem på de billigere kort - hvorfor ved jeg så ikke!