Avatar billede cc2000 Nybegynder
16. maj 2003 - 17:22 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Directx problem vil jeg tro

Hej.
Jeg har et problem når jeg prøver at starte Gta3: Vice City. Selve introen kommer frem og når den er færdig (eller jeg skip'er den) så får jeg sort skærm og der er ingen lyd. Så kan jeg genstarte maskinen og hvis jeg derefter kigger i logbogen kan jeg se denne fejl:

Faulting application gta-vc.exe, version 0.0.0.0, faulting module d3d8.dll, version 5.3.0.900, fault address 0x00037b01.

The application, gta-vc.exe, generated an application error The error occurred on 05/16/2003 @ 15:24:51.859 The exception generated was c0000005 at address 00A57B01 (d3d8!ValidateVertexShader)

Jeg vil derfra konkludere at det er en directx fejl? Eller er det mig der tager fejl?
Kører jeg dxdiag er der ingen fejl. Men lægger mærke til at under display er AGP Texture Acceleration disabled.
Har prøvet at downloade og installere directx 9.0a igen. Uden resultat. Har installeret via's 4in1 drivere 4.46.

Asus A7V8X, Maxtor 120GB disk, Ati Radeon 9700 pro.
Windows XP Pro fuldt opdateret.
Avatar billede needs Nybegynder
16. maj 2003 - 17:32 #1
Det kunne være dine ATI drivers!!! Prøv at ativere AGP T.A. - kan oz være du skal vente til en opdatering til vice city kommer... kan jo være det er en fejl i spillet ved alle Radeon 9700Pro... selv om man skulle tro de havde testet et så brugt kort igennem... Hvis du har mod på det kan du jo prøve om ATI's BETA drivers/nyeste ikke BETA drivers stopper problemmet...
Avatar billede cc2000 Nybegynder
16. maj 2003 - 17:37 #2
Jeg har lige prøvet at installere en ældre ati driver istedet for deres nyeste 3.4 driver. Der er der ingen problemer. Så det var driveren. Takker :)