Avatar billede orsted Nybegynder
23. august 1999 - 17:25 Der er 21 kommentarer

Afspilning af CD med Winamp

Winamp er jo en dejlig CD-afspiller, men:

Hvordan afspiller man CD Plus CD'er med den?

CD Plus er når musik-cd'er også har et multimediespor bagefter. Fx Ladies and Gentlemen - The Best of George Michael. Når der er et multimediespor på kan man ikke se .cda filerne med musikken på fra stifinder. Hvad gør man så?

:-)
Christian
Avatar billede cyberesben Nybegynder
23. august 1999 - 17:31 #1
kan du heller ikke spille den i andre programmer?
Avatar billede orsted Nybegynder
23. august 1999 - 17:43 #2
der er ingen problemer med at afspille fra win95 indbyggede CD Player - men den benytter sig jo heller ikke af stifinder til at vælge hvad den skal afspille...
Avatar billede cyberesben Nybegynder
23. august 1999 - 17:48 #3
prøv at sætte det til at spille dem via aspi reading eller hvad det heddder
Avatar billede orsted Nybegynder
23. august 1999 - 18:31 #4
??? hvad er det aspi reading og hvor piller man ved det henne?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
23. august 1999 - 18:35 #5
ups det er en plugin, jeg sender den senere
Avatar billede reason Nybegynder
23. august 1999 - 18:43 #6
bruger >>ADD>>DIR i winamp's playlist editoren eller sætter winamp til auto-play cd'er
Avatar billede orsted Nybegynder
23. august 1999 - 19:54 #7
hvordan gør jeg det? jeg kan ikke finde ADD noget sted? autoplay må jeg også kigge langt efter.

Jeg bruger WinAmp version 2.21
Avatar billede cyberesben Nybegynder
23. august 1999 - 19:56 #8
du trykker shift+eject og så vælger du cd-rom drevet, men jeg tvivler på at det virker
Avatar billede orsted Nybegynder
23. august 1999 - 20:03 #9
rigtigt - shift-eject virker ikke, man kommer bare ud i stifinderen og så er man lige vidt fordi man ikke kan browse sig frem til nogen .cda filer...
Avatar billede cyberesben Nybegynder
23. august 1999 - 20:06 #10
så virker hans svar altså ikke...

prøv med den plugin jeg sender om lidt
Avatar billede cyberesben Nybegynder
23. august 1999 - 20:07 #11
hvad er din email?
Avatar billede orsted Nybegynder
23. august 1999 - 20:12 #12
fedt! - orsted@yahoo.com
Avatar billede orsted Nybegynder
23. august 1999 - 20:14 #13
Hej Reason, tak for forslaget. Desværre virker det ikke.

>>ADD>>DIR eller (shift-eject) bringer mig bare ud i stifinderen og så er man lige vidt fordi man ikke kan browse sig frem til nogen .cda filer...
Avatar billede cyberesben Nybegynder
23. august 1999 - 20:20 #14
så er mailen sendt
Avatar billede orsted Nybegynder
23. august 1999 - 20:34 #15
det viker stadíg ikke. det er jo til at blive sindssyg af - hvorfor laver de cd'er som ikke kan genkendes som audio-cd og som skjuler musikken? måske er det en snedig form for kopibeskyttelse?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
23. august 1999 - 21:07 #16
tjaa
Avatar billede reason Nybegynder
24. august 1999 - 08:34 #17
nej men du kan vælge hele cd-rom drevet og så fjerne de nr du ikke vil hører
Avatar billede orsted Nybegynder
24. august 1999 - 08:44 #18
nixen - når hele cd-rom drevet vælges kommer der ikke nogen numre over. det virker heller ikke at sætte en anden cd i og lave en playlist på basis af den og så skifte cd. .cda'ern ligger et andet sted :-(
Avatar billede reason Nybegynder
24. august 1999 - 11:32 #19
hmmm
Avatar billede mega Nybegynder
02. oktober 1999 - 09:32 #20
Alt hvad du skal gøre er at starte winamp manuelt og så smide cd'en i drevet. Derefter tykker du bare på eject iconet og så går du over på drev der nu engang er dit cdrom drev derefter markere du bare alle filer på cd'en og trykker open...

I tilfælde af at du er doven så lave du en genvej på skrive bordet der starter winamp med "cdrom drevs drevet" fx kan commandolinien se sådan ud: c:\programmer\winamp.exe d:\

Avatar billede orsted Nybegynder
04. oktober 1999 - 09:23 #21
Det kan man desværre ikke, problemet består jo i at WinAmp ikke kan finde numrene på CDen når det er en  cd med et multimediespor...