Avatar billede karstenfl Nybegynder
16. maj 2003 - 16:20 Der er 9 kommentarer

DVD problemer

Næsten hver gang jeg ser en dvd film kommer der ca. i midten af filmen flimmer i underteksterne men som hurtig går over igen. Hvad kan det skyldes? Kan det være laserhovedet der er støvet?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
16. maj 2003 - 16:22 #1
det kan måske skyldes at den skifer layer på DVD'en *man DVD'er har 2 lag, og der kan opstå pauser når der skiftes*

Dette står normalt bag på DVD covert om den er 2 layer
Avatar billede karstenfl Nybegynder
16. maj 2003 - 16:24 #2
kan det ses i underteksterne?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
16. maj 2003 - 16:24 #3
Taget fra Blinkende Lygter DVD bagcoveret

"DUAL layer Singel Sided Disc - Layer transition trigger a slight pause"
Avatar billede rkhdk Nybegynder
16. maj 2003 - 16:25 #4
jeg har aldig selv oplevet disse pauser, men det kan være at dit DVD-Program ikke pauser men lavet det flimmer trick istedet for.
Avatar billede karstenfl Nybegynder
16. maj 2003 - 16:31 #5
Jeg mener at layer skiftet kommer når der f.eks. skiftes scene? Altså når der er sort skærm
Avatar billede karstenfl Nybegynder
16. maj 2003 - 16:40 #6
Jeg mærker ikke nogen hak i billedet men kun flimmer ved underteksterne, når jeg så kører tilbage til der hvor fejlen var er der intet at se længere. Kunne det ikke bare være et spørgsmål om støv på linsen?
Avatar billede cult Nybegynder
16. maj 2003 - 19:36 #7
Det er i hvertfald ikke linsen eftersom du siger at den kun gør det på midten af skiven.
Avatar billede karstenfl Nybegynder
18. juli 2005 - 23:24 #8
Hej, så jeg kan få lukket denne gamle tråd ned, vil jeg bede om et svar fra deltagende i den. rkhdk, cult På forhånd tak
Avatar billede cult Nybegynder
04. april 2006 - 21:03 #9
Svar...