Avatar billede larsbek Nybegynder
16. maj 2003 - 12:34 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

3com trådløst netværk hopper hele tiden af

Jeg har et 3com airconnect wireless lan pc card i min bærbare sony vaio fx108K og en 3com home wireless gateway. Signalet går igennem med 5 ud af 5 stænger, men pludseligt hopper den af og efter 5-10 sek kommer den tilbage og siger et eller flere trådløse netværk tilgængelige og man skal så vælge den igen. Yderligere 10 sek før firewall acceptere den "nye" forbindelse, nok til at jeg har fået endnu flere grå hår... Jeg har en anden pc med trådløst netkort lige ved siden af, der er meget dårligere signal, men den hopper aldrig af. De kører begge med XP. Hvis der er fordi signal er for dårligt, kan man gøre noget ved det, hvis ikke kan man så ikke indstille XP til bare at hoppe af og på uden man selv skal klikke på noget, sådan var det i win2000, da det var på samme bærbare. Pls help, jeg er også begyndet at tabe håret ;-)
Avatar billede version1 Nybegynder
16. maj 2003 - 15:54 #1
Uanset om problemet er dårligt signal eller flere tilgængelige netværk, bør du tilføje dit netværk til "Preferred Networks". Windows vil automatisk tilslutte sig til disse netværk.

Åben properties/egenskaber for din trådløse forbindelse (Control Panel / Network Connections / Wireless Network Connection)

Tilføj dit netværk til Preferred Networks (hvis det ikke er der i forvejen). Sørg for at der kun er et preferred netværk per lokation f.eks. et netværk til hjemme og et netværk til arbejde.

Det lyder jo ikke som om at dit signal er for dårligt, så problemet er måske at der er flere tilgængelige netværk. Du kan undgå at Windows selv vælger blandt de tilgængelige netværk, og dermed holder fast i det ene du gerne vil have adgang til.

Tryk på Advanced og fjern fluebenet fra "Automatically connect to non-preferred networks". I samme vindue kan du også med fordel vælge "Access point (infrastructure) networks only"
Avatar billede larsbek Nybegynder
19. maj 2003 - 20:02 #2
Alle disse ting har jeg prøvet, samme resultat. Da jeg kiggede nærmere på min forbindelse, efter hver gang jeg havde valgt en trådløs forbindelse (der er kun den samme) så viste den at jeg havde været tilsluttet i 2 dage og 6 timer (den tid pc har været tændt, så selv om den kobler fra så jeg ikke kan hente mails og gå på internettet, så har den åbentbart registreret at den var på... ? meget mystisk. Nogle andre løsningsforslag ?
Avatar billede larsbek Nybegynder
20. maj 2003 - 11:37 #3
nu har jeg fået lidt hjælp jeg skal lade være med at lade windows styre det, fjerne hakket der. Men så kan jeg ikke få forbindelse til netværket, den står bare med rødt kryds over i hjørnet. Har fået at vide at man skulle vælge kanaler ??? ved du noget om det version1
Avatar billede version1 Nybegynder
23. maj 2003 - 04:21 #4
Enten skal Windows styre kortet eller også skal du have noget klient software (fra 3COM). Det er typisk også med dette software at man konfigurerer kortet - f.eks. vælger hvilke kanaler der skal sendes/modtages på, sende styrke m.v.

Det eneste kanal-relaterede problem jeg kan tænke mig er, at dit Access Point evt. skifter kanal i et forsøg på at finde en mindre "befærdet" kanal.

Prøv også at slå power management på pc-card'et fra!
Avatar billede hotmoller Nybegynder
14. december 2003 - 19:49 #5
Hej larsbek.

Har du fået løst ovenstående problem ?!

Jeg er interesseret da jeg selv er den (u)lykkelige ejer af et 3com wifi card model 3CRHSPW196, med hvilket jeg oplever de samme problemer, som du beskriver. Jeg har læst på 3coms hjemmeside, at netop mit netkort(dvs. modellen) ikke understøttes af noget 3COM software i XP. Der findes ellers 3COM software der håndterer forbindelsen for deres andre wifi produkter.

Mit hård er gråt som vinteren er lang, så enhver form for hjælp vil gøre godt :)
Avatar billede larsbek Nybegynder
16. december 2003 - 13:03 #6
Jeg måtte skrotte dem og købe nye 54 mb kort, det snurrer til gengæld (D-Link)
Avatar billede hotmoller Nybegynder
30. december 2003 - 14:04 #7
Tak for svaret.