Avatar billede vd-per Nybegynder
16. maj 2003 - 11:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

scroll i en table/cell ell. hjaelp til Variable probl.

jeg har en side der køre i et frameset:
venstre: menu
midt: indhold
højre: r_menu

i menu framen har jeg en asp menu der kalde en ?mp=1&um=1
problemet er a den kalder den i frame menu hvor den skal bruges i frame menu og frame indhold paa samme tid.

haaber det gav mening.

eller en andren løsning:
fjerne frameset'et men saa kommer jeg ind i problemer med min scrollbar der skal vaere i midten a siden er det muligt a køre en table/cell med en scroll funktion tilknyttet (køre mine sider igennem .txt filer der bliver loadet fra en asp comm.) ell. er der en nemmere og simplere løsning

haaber det gav lidt mening

paa forhaand tak

//Per
Avatar billede swaxi Nybegynder
16. maj 2003 - 14:24 #1
du kan bruge iframe, eller du kan lave en div, med style="overflow:auto"
Avatar billede vd-per Nybegynder
16. maj 2003 - 17:10 #2
mange tak har faaet iframe til a virke nu.

hvis der er noget der har en løsning paa vaiable problemet vil jeg meget gerne høre det.
det jeg gerne vil ha den til er at alle frames paa siden kan læse ?mp=1&um=1 i address feltet. (hvis det giver lidt mere mening).
Avatar billede swaxi Nybegynder
16. maj 2003 - 17:48 #3
det hænger sammen.
hvis du bruger frames (altså ikke iframes), så passer adresselinien ikke altid til den side du viser (fordi du viser flere sider) - det er faktisk en af de bedste argumenter for ikke at bruge frames.
Avatar billede swaxi Nybegynder
16. maj 2003 - 17:53 #4
Avatar billede vd-per Nybegynder
16. maj 2003 - 18:00 #5
mange tak for hjaelpen, har faaet det til a virke nu, kunne godt nok ikke køre mit script i iframe, men har fundet en løsning paa det nu
Avatar billede vd-per Nybegynder
27. august 2003 - 11:51 #6
lukket