Avatar billede anderskdp Nybegynder
16. maj 2003 - 10:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Harddisk problem!

Da jeg kom hjem den anden dag, var min computer gået i standby-mode og jeg kunne ikken få gang i den igen, så derfor genstartede jeg. Da jeg så startede op igen skrev den at der intet operativ system var på disken...
Derefter satte jeg den i min anden maskin, bare som sek. master. (Da jeg satte den som pri. slave efter min normale harddisk ville windows på min normale harddisk ikke loade.)
Men når den bare sidder som sek. master er der ingen problemer med at loade, imidlertid er der det problem at den ikke vil vise harddisken, i f.eks. denne computer, men i systemhåndtering har den fundet den fint og den skriver: "denne enhed virker korrekt".

Hvad kan der være sket???
Er der nogen der har nogle gode forslag.

På forhånd tak.
Avatar billede fromsej Praktikant
16. maj 2003 - 10:59 #1
En bootdiskette med FDISK på.
Den syge HD i som Master uden andre diske i, boot på disketten, skriv FDISK/MBR
Hvilket format er HDén, og hvilket styresystem kører du med?
Avatar billede anderskdp Nybegynder
16. maj 2003 - 11:15 #2
hvad menr du med format??? Det er en WD-Caviar 13 GB, den er sat til at køre FAt-32. den kører med wim-ME
Avatar billede fromsej Praktikant
16. maj 2003 - 11:19 #3
Det har du lige svaret på, Fat32.*S*
Så burde tricket med Fdisk/mbr virke.
Avatar billede avd Nybegynder
16. maj 2003 - 17:30 #4
jeg tror nu din disk er defekt du kan finde et diagnose værktøj på wd hjemmeside og teste din disk med det !!!
/kim