Avatar billede skat3r Nybegynder
16. maj 2003 - 10:16 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Apache virker ikke mere

har et problem med min webserver jeg formaterede den i går og installerede win 2000 server på... og så installerede jeg apache og php.... så da jeg starter apache kommer den med den der fejl med at den ikke kan finde den der fil php4apache.dll jeg har tjekket om den er.. det er den, hvad kan fejlen være ???
Avatar billede tv2 Nybegynder
16. maj 2003 - 18:08 #1
Fra PHP4 install txt fil:
Whereever you load php4apache.dll from, php4apache.dll also
needs the php4ts.dll also included in the PHP4 distribution.
php4apache.dll depends on php4ts.dll which is loaded as soon as
Apache loads php4apache.dll. If php4ts.dll can't be found, you
usually get an error like (also see the "Problems?" section at
the end of the file):

Cannot load c:/php/sapi/php4apache.dll into server

So where does php4ts.dll has to be to be properly loaded ?
php4ts.dll is searched in the following order:

1) in the directory where apache.exe is start from
2) in the directory where php4apache.dll is loaded from
3) in your %SYSTEMROOT%\System32, %SYSTEMROOT%\system and
%SYSTEMROOT% directory.
Note: %SYSTEMROOT%\System32 only applies to Windows NT/2000/XP)
4) in your whole %PATH%

Men jeg har blot følgende i min httpd.conf fil:

LoadModule php4_module c:/php/sapi/php4apache.dll
AddModule mod_php4.c
AddType application/x-httpd-php .php
Avatar billede skat3r Nybegynder
17. maj 2003 - 15:55 #2
tark det virker fint